Gå til innhold

Lavkarbo oppskrifter:)


ThereseJP

Anbefalte innlegg

Hexebergs lavkarbobriks

image2-jpg.27633

5 egg

2,5 dl sesamfrø

2,5 dl solsikkefrø

2,5 dl knuste linfrø

2,5 dl hakkede valnøtter

1 ts salt

Siden jeg ikke hadde hadde ikke linfrø i skuffen brukte jeg mandler og var spent på resultatet, men det ble veldig godt!

image5-jpg.27632

Visp sammen egg og salt. Bland alle de andre ingrediensene i eggene og fordel røren utover en bakepapirkledt stekeplate.

Stekes i ovnen ved 190 grader i 10-11 minutter.

Briksene skjæres i ønsket størrelse etter at de er litt avkjølt, de holder seg noen dager i kjøleskap og kan også fryses.

Røren inneholder tilsammen ca 37 g karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er gode de der. Jeg bakte de en gang, men siden jeg er en søtmoms måtte jeg hive resten etter å ha smakt en skive og tida gikk uten at jeg tok mer av det, fordi jeg vil heller ha en søt hjemmelaget kjeks eller muffins om jeg skal spise noe lavkarbobakst. De som liker salte ting kan satse på dette. En slik med saltet smør og ost er bra godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I dag har jeg bestilt meg en del produkter fra proteinfabrikken som er lavkarbo:)

Gleder meg til at produktene kommer så jeg får testet de ut:)

Håper flere av dere som følger denne tråden, legger ut oppskrifter:)

Vi kan sammen hjelpe andre som lever et lavkarbo kosthold og se mulighetene

:)

Fant ennå en nettside med en god del produkter som kan være verd å prøve.

[ATTACH=full]28073[/ATTACH]

Disse produktene anbefales på det sterkeste

:D har testet de ut nå og nam nam :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[ATTACH=full]42952[/ATTACH]

[ATTACH=full]42950[/ATTACH]

Her er to sommervarianter av dessert:)

Mager vaniljekesam med jordær og sukker erstatning

;)

Mager vaniljekesam og eplebåter drysset med sukker erstatning og kanel.

Namnam

:D

Du er klar over at vanilje kesam som kjøpes på.butikken inneholder 10% sukker ,sant?

Eg pleide å kjøpe mager kesam å lage vaniljekesam selv m vanilje pulver,vanilje stevia og eventuelt sukrin ;)

Bare ett tips! :) for eg va selv ik obs på at vanilje kesamen inneholdt så sykt mye sukker som.den faktisk gjør! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at vanilje kesam som kjøpes på.butikken inneholder 10% sukker ,sant?

Eg pleide å kjøpe mager kesam å lage vaniljekesam selv m vanilje pulver,vanilje stevia og eventuelt sukrin ;)

Bare ett tips! :) for eg va selv ik obs på at vanilje kesamen inneholdt så sykt mye sukker som.den faktisk gjør! :p

Den inneholder 5% sukker og er slett ikke ille iden store sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i løpet av helga bakt proteinfabrikken sin lavkarbo pizzabunn og lavkarbo sjokoladekake:)

Easy living serien deres:)

Anbefales virkelig, kjempe gode resultat:)

Dere kan se inne på loggen min og jeg har lagt ut bilder der:)

Tuuusen takk for tipset! Har lett etter noe som dette her i Sverige, og nå har jeg bestilt kakemix og brødmiks for en hel tusenlapp ^^ Så greit alternativ:) Endte opp med litt annet også, da.. såklart ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk for tipset! Har lett etter noe som dette her i Sverige, og nå har jeg bestilt kakemix og brødmiks for en hel tusenlapp ^^ Så greit alternativ:) Endte opp med litt annet også, da.. såklart ;D

Så Bra :D Supert;)

Æ har selv kakemixene, sukker erstatningen, pizzabunnene osv:)

Det e verdt det i hvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er Lateralus! Tror du man må ha kasein? Det faller jo sammen igjen.

Hmm. Man må jo ikke ha kasein, men det setter en god smak. Det går selvfølgelig ann å prøve med for eksempel pisket fløte og/eller vanlig proteinpulver med vaniljesmak. Med litt flere eggehviter og søtningsmiddel blir fyllet litt som i kokostopper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette mandelbrødet har jeg laget noen ganger nå, anbefales virkelig!

Det er etter en oppskrift fra bloggen til Kristine Weber, men jeg har gjort noen bittesmå endringer og endte opp med:

Lyst mandelbrød

2 egg

2 eggehviter

100 g mandler (malte)

10 g pofiber

10 g fiberhusk

1 ts bakepulver

2 ss sukrin

2 ts kardemomme

litt salt

1 dl Skyr naturell

Eggehvitene piskes stive med saltet, sett til side.

Pisk de to hele eggene med skyr, tilsett alt det tørre og visp sammen til en tykk røre. (I dag hadde jeg ikke kardemomme i, men det er veldig godt med også).

Vend forsiktig inn de stivpiskede eggehvitene og hell oppi en brødform (ha gjerne bakepapir i).

Stekes i ovnen på 180 grader i 25-30 minutter.

image3-jpg.13110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk eggerøre, slik

lager den, og eneste eggerøra jeg lager!

Du trenger:

4 egg

smør

fløte

salt og pepper

Skru plata på mediumhøy varme

Ha hele egg i en liten gryte, anbefaler non-stick på det sterkeste, sammen med en klatt smør. Rør rundt med en stekespade eller slikkepott, pass på at du får med deg kantene. Fortsett til eggene begynner å koalugere. Ca 30 sekunder før eggerøra er ferdig, ha i en klatt smør til, en god skvett fløte, litt salt og pepper og evt gressløk, og fortsett røringen til det hele har begynt å bli litt fast igjen. men husk at den skal være kremete, og ikke helt fast!

Bon appetit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulled pork med coleslaw

Pulled pork er en klassiker i det amerikanske kjøkkenet, og særlig BBQ-varianter. Det klassiske tilbehøret er coleslaw (majonesbasert kålsalat).

Du trenger:

ca 2.5 kg svinebog, svinenakke (jeg brukte svinenakke)

Dry-rub (krydderblanding, om ikke annet er skrevet, så snakker jeg pulver/frø, ikke vær redd for megdene her, ja det er mye, men det er også mye kjøtt):

1 ss Paprika (ikke norske paprikapulveret, men det gode sterke man får i velassorterte forretninger eller Grønland i Oslo

2 ss fennikelfrø, evt malt fennikel

2 ss korianderfrø

1 ss mynte

1 ss spisskummen

1 hel rød chili

4 fedd hvitløk

Kjør alt i blender eller morter til du har en fin masse/blanding. Chilien og hvitløken vil gi dette noe fuktighet og gjøre det til en tykk tykk pasta omtrent.

Gni kjøttet inn med blandingen.

Dersom du har en form med rist, lønner det seg å ha litt vann, eddik, buljong, tomater, hvitløk i bunnen, gir nydelig kraft til etterpå.

Legg kjøttet i formen og inn i ovnen på 150 grader i tre timer. Etter tre timer, snu herligheta, og ha litt mer vann om nødvendig.

Etter totalt seks timer i ovnen er kjøttet ferdig. Ta det ut og la det hvile i et kvarters tid. I mellomtiden siler du av krafta fra formen, og et lite tips, en god dæsj dijon gjør seg godt.

Så til det som gjør dette til pulled pork: Bruk to gafler og dra kjøttet fra hverandre, i små og mellom-store biter. Legg disse tilbake i formen eller dertil egnet oppbevaringsbeholder. Hell over en del av sausen/kraften, og bland godt, slik at du blander de mer fettete bitene med de magrere.

Serveres med coleslaw. I USA server de ofte kjøttet i hamburgerbrød, så om om du har noen lavkarbo-versjoenr av det, er det et godt tips.

Coleslaw

1 spisskål

2 spiseskjeer creme fraiche

2 spiseskjeer majones

saft fra 1 sitron

Salt og pepper etter smak

1 renset og finhakket rød chilli

Fjern de ytterste bladene på kålen, og fjern den indre stilkdelen. Finsnitt kålen og skyll godt i kaldt vann. La den renne av seg. Bland creme fraiche og majones, sitronsaft, salt, pepper og chilli. Bland dette inn i kålen. Det skal såvidt dekke. Dekk bollen m lokk eller folie og la stå i kjøleskap i minst 2 timer.

Passer til det meste av stekt og grillet mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...