Jump to content

BirtheV

Members
  • Content Count

    238
  • Joined

  • Last visited

About BirtheV

  • Rank
    Member
  • Birthday 11/27/1971

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.endomondo.com/profile/4073387
  1. Eplekake etter en oppskrift jeg fant hos Mat for sjelen: Eplekake 3 egg 1 1/2 dl sukrin 150 g malte nøtter (for eksempel 50g mandler, 50 g hasselnøtter og 50 g valnøtter) 1 ts bakepulver 1 ts kanel 1 ts vaniljeekstrakt 1 ts fiberhusk 1 boks Cottage Cheese 1/2 dl fløte 2 epler i tynne skiver kanel og hakkede nøtter til pynt Bland sammen alt det tørre. Kjør sammen egg, CC og fløte til en jevn masse - bruk stavmikser eller blender. Ha alt det tørre i eggeblandingen og bland godt. Ha røren i en godt smurt form. Skjær eplene i tynne skiver og legg disse på toppen. Strø over kanel og hakkede nøtter. Stekes på 180 grader midt i ovnen i ca. 30 minutter. Følg med underveis - blir kaken for mørt kan du legge et bakepapir på toppen av kaken siste del av stekingen. Serveres lunken med pisket krem eller hjemmelaget vaniljekesam Kaken kan fryses, og smaker om mulig bedre dagen etter... Vaniljekesamen lages enkelt ved å blande en halv boks Kesam med frøene fra en 1/2 vaniljestang og 2-3 ts sukrinmelis. La stå en stund i kjøleskapet slik at smaken får satt seg. På denne måten blir det mindre karbohydrater enn den kjøpte varianten, og det smaker like godt, om enn ikke bedre!
  2. Eplekake etter en oppskrift jeg fant hos Mat for sjelen: Eplekake 3 egg 1 1/2 dl sukrin 150 g malte nøtter (for eksempel 50g mandler, 50 g hasselnøtter og 50 g valnøtter) 1 ts bakepulver 1 ts kanel 1 ts vaniljeekstrakt 1 ts fiberhusk 1 boks Cottage Cheese 1/2 dl fløte 2 epler i tynne skiver kanel og hakkede nøtter til pynt Bland sammen alt det tørre. Kjør sammen egg, CC og fløte til en jevn masse - bruk stavmikser eller blender. Ha alt det tørre i eggeblandingen og bland godt. Ha røren i en godt smurt form. Skjær eplene i tynne skiver og legg disse på toppen. Strø over kanel og hakkede nøtter. Stekes på 180 grader midt i ovnen i ca. 30 minutter. Følg med underveis - blir kaken for mørt kan du legge et bakepapir på toppen av kaken siste del av stekingen. Serveres lunken med pisket krem eller hjemmelaget vaniljekesam Kaken kan fryses, og smaker om mulig bedre dagen etter... Vaniljekesamen lages enkelt ved å blande en halv boks Kesam med frøene fra en 1/2 vaniljestang og 2-3 ts sukrinmelis. La stå en stund i kjøleskapet slik at smaken får satt seg. På denne måten blir det mindre karbohydrater enn den kjøpte varianten, og det smaker like godt, om enn ikke bedre!
  3. Oppskrift fra Kristine Weber, med noen små endringer: Mørk sjokoladekake med espresso 1 egg 2 eggehviter 30 g mandelmel 20 g sjokoladeprotein 20 g kokosmel noen ss espresso (utblandet) 1,5 dl skyr naturell 3 ts kakao sukrinmelis + noen stevia dråper en klype salt Visp eggehvitene stive med sukrinmelis. Visp det hele egget med sukrin, ha deretter i skyr og espresso. Bland inn det tørre, visp godt og vend eggehvitene forsiktig inn på slutten. Inn i ovnen i 20-25 minutter på 180 grader. Den skal være litt fuktig, sett den inn i kjøleskapet slik at den får satt seg - da smaker den best. Glasur: bland philadelphia naturell med litt cocosa, kakao, sjokoladeprotein, sukrinmelis og noen dråper stevia.
  4. Etter oppskrift fra Kristine Weber: (med ørsmå endringer): Brownieskake 2 egg 1 eggehvite 1 dl Skyr naturell Litt ferdiglaget espresso 40 g mandelmel 20 g pofiber sukrinmelis/stevia (smak til, jeg hadde en blanding) 4 ts kakao litt salt Visp eggehvitene stive. Visp eggene med sukrin og stevia, ha deretter i skyr og espresso. Bland inn det tørre, rør godt og vend eggehvitene forsiktig inn til slutt. Jeg brukte en brødform og hadde i bakepapir. Inn i ovnen i ca. 15 min på 170 grader, deretter 15 min på 120 grader - for at den skal bli saftig. Den skal være litt fuktig, sett den inn i kjøleskapet en stund slik at den får satt seg. Kjempegod! Masse proteiner og lite karbohydrater!
  5. Jeg har dessverre ingen råd å komme med, vet altfor lite om dette og har ingen erfaring selv - ønsker deg lykke til og håper du får kunnskap om en behandling eller treningsform som fungerer
  6. M1: 2 kokte egg m/litt smør til M2: Halv boks naturell skyr m/proteinpulver og blåbær M3: Kyllingfilet stekt i ovnen med grønnsaker
  7. Jeg ser fremdels frem til denne, for det ble ikke noe av siden jeg reiste på ferie
  8. Litt sent svar, siden jeg har væt på ferie - men jo; jeg lagde noen gode vafler, men det er en stund siden nå. Skal se om jeg finner igjen oppskriften
  9. omg - sjokolademoussekake! Den er såååå satt opp til søndagens dessert
  10. Dette mandelbrødet har jeg laget noen ganger nå, anbefales virkelig! Det er etter en oppskrift fra bloggen til Kristine Weber, men jeg har gjort noen bittesmå endringer og endte opp med: Lyst mandelbrød 2 egg 2 eggehviter 100 g mandler (malte) 10 g pofiber 10 g fiberhusk 1 ts bakepulver 2 ss sukrin 2 ts kardemomme litt salt 1 dl Skyr naturell Eggehvitene piskes stive med saltet, sett til side. Pisk de to hele eggene med skyr, tilsett alt det tørre og visp sammen til en tykk røre. (I dag hadde jeg ikke kardemomme i, men det er veldig godt med også). Vend forsiktig inn de stivpiskede eggehvitene og hell oppi en brødform (ha gjerne bakepapir i). Stekes i ovnen på 180 grader i 25-30 minutter.
  11. Min lunsj er ofte oopsier med masse pålegg eller middagsrester, eller andre brød-lignende saker uten mel og korn
  12. Jaså...nå har jeg kjørt en langtur i helgen med 0,43 l på milen
  13. Liker at du var på shopping...
  14. Ville bare nevne at det er gøy at dere liker denne (til de som har klikket på liker her) - for meg er det viktig at en bil har miljøprofil, men samtidig et stilig utseende
  15. Det er ikke så ofte jeg lager slike brød, det går helst i oopsier og innimellom solisikkebrød, varianter av mandelbrød eller sesambrød. Disse briksene var litt tørre i forhold til de jeg listet opp, men min kjære likte dem så godt at de forsvant før jeg fikk sukk for meg
×
×
  • Create New...