Gå til innhold

Lavkarbo oppskrifter:)


ThereseJP

Anbefalte innlegg

Oppskrift på knekkebrød

I boken "Frisk med lavkarbo" er det en oppskrift på knekkebrød som jeg har prøvd ut i noen uker. Problemet mitt har vært at knekkebrødene har blitt myke, og nå har jeg endelig klart å knekke koden på hvordan jeg skal få de til å bli sprø! Fremgangsmåten er derfor annerledes enn hva som står i boka.

Sett ovnen på 160 grader. Dekk et stekebrett med bakepapir.

Ingredienser:

100 gram sesamfrø

25 gram linfrø

50 gram mandler (jeg bytter dette også ut med/eller blander med solsikkekjerner eller valnøtter)

1 stor ss fiberhusk

1/4 ts salt

2 1/2 dl vann

(blander av og til også inn litt timian/oregano/gressløk/muskat)

Alle ingrediensene blandes i en bolle. Dette skal stå og svelle i 5 minutter.

Røren smøres utover stekebrettet. Bruk en kniv og del opp røren i ruter.

Stek knekkebrødmiksen midt i ovnen med varmluft i 30 minutter. Deretter ta ut brettet og brekk knekkebrødene fra hverandre (kan være nødvendig å bruke en pizzaskjærer for å dele opp rutene igjen). Snu deretter knekkebrødene og stek dem i 10 minutter til, midt i ovnen. Deretter tar du knekkebrødene ut av ovnen og lar dem kjøle seg ned på en rist.

Vent med å legge knekkebrødene i en oppbevaringsboks til de er helt avkjølte!! Hvis ikke så kan du risikere at de blir myke!

Og slik får du ordentlige gode og sprøe knekkebrød! <3 Nam!

post-19903-14440900757628_thumb.png

Bildet er tatt av meg @ instagram <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 år senere...
Dette mandelbrødet har jeg laget noen ganger nå, anbefales virkelig!

Det er etter en oppskrift fra bloggen til Kristine Weber, men jeg har gjort noen bittesmå endringer og endte opp med:

Lyst mandelbrød

2 egg

2 eggehviter

100 g mandler (malte)

10 g pofiber

10 g fiberhusk

1 ts bakepulver

2 ss sukrin

2 ts kardemomme

litt salt

1 dl Skyr naturell

Eggehvitene piskes stive med saltet, sett til side.

Pisk de to hele eggene med skyr, tilsett alt det tørre og visp sammen til en tykk røre. (I dag hadde jeg ikke kardemomme i, men det er veldig godt med også).

Vend forsiktig inn de stivpiskede eggehvitene og hell oppi en brødform (ha gjerne bakepapir i).

Stekes i ovnen på 180 grader i 25-30 minutter.

image3-jpg.13110

Hei!:) jeg prøvde nettopp den ''orginale'' oppskriften som ligger her på fitnessbloggen, men jeg opplevde at brødet ble så flatt! ikke mer enn 7cm høyt, om det var så høyt....

Vet du kanskje om noe som jeg kan ha gjort feil? Følgte oppskriften hele veien, tror jeg hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...