Gå til innhold

Lavkarbo oppskrifter:)


ThereseJP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

VIL IGJEN ANBEFALE KARBOLETT RUNDTSYKKENE:)

Laget en ny dose igjen på fredag, hærlige

:)

I går lagde jeg også protein pancakes og hadde sukker erstaning oppå

:)

[ATTACH=full]43945[/ATTACH]

[ATTACH=full]43947[/ATTACH]

[ATTACH=full]43948[/ATTACH][ATTACH=full]43949[/ATTACH][ATTACH=full]43950[/ATTACH]

Hvordan får du rullet deigen til rundstykker? Lagde pizzabunn av karbolettmiksen og det gikk fint, men den var jo veldig klissete så undrer litt på utrullingen til rundstykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg former de inne i hånda lett, helst uten mel..Men hvis du legger litt mel til overs å ikke har i alt fra posen kan du forme de ut lett med det melet. Du greier ikke å rulle, men form de til en runding i hånda:)

Bakte i dag og jeg fikk faktisk til å rulle(y) Brukte 3,5dl istedet for 4 så dette gjorde nok susen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir jeg inspirert til å lage mye nye mat =) Kjempe morsomt :)

Men vet du hvordan man regner ut hvor mye kcal det er pr. 100g på oppskriftene?

Det er bra du blir inspirert, jeg er mer fokusert på å ha minst mulig karbohyrdater i kosten- Å helle mer proteiner og fett.

Er det i forhold til rundstykkene du tenker ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du blir inspirert, jeg er mer fokusert på å ha minst mulig karbohyrdater i kosten- Å helle mer proteiner og fett.

Er det i forhold til rundstykkene du tenker ??

jaok, jeg har fulgt litt av grete roede sitt opplegg, hvor man hele tiden teller kcal :p Men det står kanskje på den karbolett ferdigmiksen? Er det noe man får kjøpt i de fleste matbutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokolade kake er så å si en kake alle liker og her en en god lavkarbo oppskrift. Hentet fra lavkarbo-torget.no:) Inne på denne nettsiden kan du også bestille ulike varer og ferdig blandinger. Ta en titt . Lavkarbo-torget.no

Black Magic sjokoladekake

Denne sjokoladekaken er svart som natten og lages med sterk kaffe og mørk sjokolade av god kvalitet. Kaken inneholder ikke noe mel, og får derfor en helt vidunderlig mektig og nesten litt kremete konsistens. En drøm av en konfektkake for godt voksne livsnytere!

Ingredienser:

250 gram smør

250 gram kokesjokolade/mørk sjokolade (gjerne sukkerfri)

1 dl kaffe

1 ts vaniljesukker (valgfritt)

150 g Sukrin

4 egg

Slik gjør du:

Smelt smør og kokesjokolade sammen med kaffe i en kjele på svak varme. Rør blandingen jevn. Ta kjelen av platen og la avkjøle noe.

Pisk egg og Sukrin til eggedosis, og bland sammen med sjokoladen.

Hell deigen i en liten, rund form (20 cm) med bakepapir i bunnen.

Stek kaken på rist midt i ovnen ved 150 grader i 1 time. (varmluft)

Den lange steketiden er nødvendig fordi kaken ikke inneholder mel. Avkjøle kaken i formen, og gjerne i kjøleskapet til dagen etter. Løsne kaken fra formen ved å skjære rundt kanten på kaken med en skarp kniv, ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Sett kaken på et passende fat og nyt den!

Om ønskelige kan man legge et lag med sjokoladekrem på toppen, litt tynt lag av smeltet kokesjokolade og smør. Krem er også godt til. Kaken er holdbar i kjøleskapet, men smaker aller best rom temperert.

148 karbohydrater beregnet med mørk kokesjokolade. Noe mindre med 70 % sjokolade.

Hentet fra den samme siden.

[ATTACH=full]10057[/ATTACH]

SESAM BRØD / KNEKKEBRØD

3 stk egg

1 strøken ss fiberhusk

2 dl sesamfrø

2 dl reven gulost

1 ts bakepulver

Bland egg og fiberhusk og pisk godt.

Tilsett frø, ost og bakepulver

Kle et stort bakebrett med bakepapir, (eller et lite brett dersom du ønsker litt tykkere knekkebrød)

Stek på 225 grader i 8 minutter.

Ta platen ut av ovnen, skjær i passe store biter, snu de og sett platen inn igjen i ovnen til de er tørre.

Eller vis du vil ha "brødskriver", del de i biter og sett de til avkjøling.

[ATTACH=full]10058[/ATTACH]

Proteinbrød :p

Ingredienser - Oppskrift til 1 brød:

4 egg

1/2 boks creme fraiche eller kesam

1 1/2 ss bakepulver

4 ss linfrø

60 gr kruskakli

50 gr sesamfrø

45 gr solsikkekjerner

3 ss olje

Slik gjør du:

Jeg pleier å bruke oppskrift til 4 brød, og fordeler i 3 former... passe size :eek:) Bland sammen de tørre ingrediensene. Pisk eggene lett og bland inn creme fraiche eller kesam og oljen. Tilsett de tørre ingrediensene.

Deigen skal ha en "kladdete" konsistens - nesten som kakedeig

Ha bakepapir i vanlige brødformer Stekes på 180 gr i 55 min Oppbevares i kjøleskap Holdbart i flere uker. Er best etter et par dager. Er litt løst som nystekt. Kan tilsettes salt, karve, grønne krydder ol. etter eget ønske.

ca 2 gr karbohydrater pr skive :eek:) (Ca 55 gr karbohydrater pr brød)

[ATTACH=full]10059[/ATTACH]

Sunnere suksess terte

Nøttebunn

4 stk eggehvite

150 g Sukrin melis

150 g hasselnøtter eller mandler

Suksess-krem

4 stk eggeplomme

1 dl kremfløte

125 g Sukrin melis

1 ts vaniljesukker/vanilje essens

150 g smør

Pynt: hakkede pistasjenøtter

Slik gjør du:

Bland sukrin melis og malte mandler/nøtter. Vend forsiktig inn stivpiskede eggehviter.

Fyll røren i en form, 24 cm i diameter, og stek ved 160 °C i 30-35 minutter.

Avkjøl bunnen.

Rør sammen eggeplommer, fløte, Sukrin og vaniljesukker/essens. Varm det opp over svak eller middels varme til kremen tykner. Avkjøl kremen og rør inn mykt smør. Sett kremen kaldt til den stivner litt. Legg bunnen på et serveringsfat og bre over kremen.

Pynt med hakkede pistasjenøtter.

Den var god altså:)

[ATTACH=full]10060[/ATTACH]

Hei!

Når du skal lage kremen, bruker du da sukrin melis eller sukrin? står sukrin i oppskriften, men sukrin i fremgangsmåten, veldig pirkete her, men vil få den til skikkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eplekake etter en oppskrift jeg fant hos Mat for sjelen:

eplekake-3-jpg.65354

Eplekake

3 egg

1 1/2 dl sukrin

150 g malte nøtter (for eksempel 50g mandler, 50 g hasselnøtter og 50 g valnøtter)

1 ts bakepulver

1 ts kanel

1 ts vaniljeekstrakt

1 ts fiberhusk

1 boks Cottage Cheese

1/2 dl fløte

2 epler i tynne skiver

kanel og hakkede nøtter til pynt

Bland sammen alt det tørre.

Kjør sammen egg, CC og fløte til en jevn masse - bruk stavmikser eller blender.

Ha alt det tørre i eggeblandingen og bland godt.

Ha røren i en godt smurt form.

Skjær eplene i tynne skiver og legg disse på toppen.

Strø over kanel og hakkede nøtter.

Stekes på 180 grader midt i ovnen i ca. 30 minutter.

Følg med underveis - blir kaken for mørt kan du legge et bakepapir på toppen av kaken siste del av stekingen.

Serveres lunken med pisket krem eller hjemmelaget vaniljekesam :)

Kaken kan fryses, og smaker om mulig bedre dagen etter...

eplekake-1-jpg.65356

Vaniljekesamen lages enkelt ved å blande en halv boks Kesam med frøene fra en 1/2 vaniljestang og 2-3 ts sukrinmelis. La stå en stund i kjøleskapet slik at smaken får satt seg. På denne måten blir det mindre karbohydrater enn den kjøpte varianten, og det smaker like godt, om enn ikke bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Så mye godt!

Pizzaen lengre oppe ser virkelig fristende ut,

selv har jeg laget pizzabunn etter denne oppskriften som blir veldig bra:

  • 4 egg
  • 4 ss kremfløte
  • 2 ss olje
  • 1 ts bakepulver
  • 2 ss fiberhusk
  • 2 dl revet ost
  • 2-3 ss sesamfrø
  • salt

Bland ingrediensene sammen i en bolle og la den stå i ca. 15 minutter å svelle.

Det blir en tykk, litt klissete masse - smøres utover med en slikkepott på en bakepapirkledd langpanne.

Inn i ovnen på 250 grader til bunnen er fint brun. Ta den ut og legg på ønsket fyll, stekes videre til osten på toppen er smeltet.

Har prøvd oppskriften selv. Den ble veldig bra!! nam nam!!

post-19903-14440900754511_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nå seg slik å da, at det er hele tiden folk som låner og skriver ut oppskrifter fra blogger uten å spørre den som har skrevet de om lov til det. Men Gir Kristine all cred for den:)

Mange til meg og det, som har tatt bilder som er mine og publisert de på andre sider på nett. Kan ikke kreve at alle sprø om lov eller cred for det. Når man legger ut bilder og ting på nett må man forvente det!

Det fins ingen rettigheter knyttet til oppskrifter (i forhold til vern om opphavsrett § 1). Bildene knyttet til oppskriftene derimot er fanget opp av denne loven. Med andre ord er det ingen krav til at man hele tiden skal kreditere nettsteder/blogger for oppskriftene. Hvor har disse personene fått oppskriftene fra? Skal mye til for at de faktisk har funnet opp oppskriften helt selv og at ingen har lagd oppskriften før.

Sitat fra lchf-bloggen.blogspot.no:

Oppskrifter er i utgangspunktet ikke omfattet av åndsverksloven. Det er fordi en oppskrift ikke regnes som et åndsverk, men som en beskrivelse av fremgangsmåte. Det er dermed den spesifikke utformingen av blogginnlegget, bildene, og den eventuelle teksten som ikke er en del av selve fremgangsmåten, som er beskyttet. Selv "stjeler" jeg oppskrifter overalt, og synes bare det er stas om folk stjeler oppskrifter som er postet hos meg. Oppskrifter er til for å deles, og blir bare bedre om de videreformidles. Det regnes imidlertid som vanlig høflighet å oppgi en link dersom du har hentet inspirasjon hos en annen blogger.

Så da er det oppklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...