Gå til innhold

Fryser konstant!


Annix

Anbefalte innlegg

Tildligere frøs jeg også alltid! Men etter at jeg begynte med seriøs styrketrening med tunge vegter har jeg gradvis sluttet å fryse, så nå kan jeg til og med ha besøk uten at de klager over at jeg har det for varmt i leiligheten :D

Sånn er jeg også faktisk! Etter at jeg begynte å trene skikkelig har jeg sluttet totalt å fryse, og jeg var virkelig en frossenpinn tidligere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er 171 cm høy veier 56 kg, så er normalvektig.Vet ikke hva fettprosenten min er. Spiser variert og sunt, ligger på mellom 1600 og 2000 kalorier per dag. Har tatt blodprøver- alle er fine, men jeg har lavt blodtrykk..

Tja,det kommer an på øyet som er...bmi er ikke en god indikator,og jeg vil si at 56 kg på 171 er veldig lite,eller ivertfall litt lite..og kan være grunnen..altså litt undervekt+lav fett%. Hva med å prøve å trene deg opp til 60 kg? Min samboer,altså en mann,han er også 171 og veier 59-61 kg...alt ettersom og han er VELDIG tynn og når han ikke har mye muskler er han enda tynnere.Ikke at dette tilsier at du må være like tynn men jeg vil tro at det er en stor grunn til at du fryser. Evt ville jeg dratt til legen å spurt der jeg.Får du et profft svar:)Legen kan fint svare deg på om du burde legge på deg litt eller om du har evt en lidelse som forårsaker frysingen.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 cm høy og frøs konstant når jeg veide 53-55 kg. Så blei jeg hekta på yoghurtnøtter og la på meg til 60-62 kg. Vips - så fryser jeg ikke lenger!

<3 Yoghurtnøtter! Jeg levde på dem - men da i perioden jeg gikk mest ned i vekt..

Sliter også MYE med kulde, pleier å sette meg inn på badegulvet for å få litt varme i bein og rumpe! Har litt lavt jern og b12, men vet ikke om det har noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidligere da jeg var en del tyngre (feit) så kunne jeg gå i t-skjorte ned til -5 grade og det var behagelig.

Etter jeg la om kostholdet og tapt en del kroppsfett er fryser jeg konstant på fingrene og tærne.

Er temperaturen under 16 grader er det dunjakke og ullsokker.

Har nettopp vært til helsesjekk og alt var OK.

Greit nok at kroppsfettet hjelper til å isolerer :p

Ser at det er for det meste kvinner her på denne tråden men er det

noen andre gutter/mannfolk (stryk det som ikke passer :p) som sliter med samme?

(bortsett fra de som har Raynauds syndromet)

Og hva tiltak gjør dere for å motvirke dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja,det kommer an på øyet som er...bmi er ikke en god indikator,og jeg vil si at 56 kg på 171 er veldig lite,eller ivertfall litt lite..og kan være grunnen..altså litt undervekt+lav fett%. Hva med å prøve å trene deg opp til 60 kg? Min samboer,altså en mann,han er også 171 og veier 59-61 kg...alt ettersom og han er VELDIG tynn og når han ikke har mye muskler er han enda tynnere.Ikke at dette tilsier at du må være like tynn men jeg vil tro at det er en stor grunn til at du fryser. Evt ville jeg dratt til legen å spurt der jeg.Får du et profft svar:)Legen kan fint svare deg på om du burde legge på deg litt eller om du har evt en lidelse som forårsaker frysingen.;)

Jeg er på ingen måte undervektig:) Ligger innenfor normalsjiktet hva BMI angår, og har dessuten en "lett" benbygning". Har ingen interesse av å gå opp i vekt kun for øke kroppstemperaturen, da tar jeg heller på meg ullgenseren:)

Legen har sagt at alle prøver er fine, den eneste forklaringen hun kan tenke seg er det lave blodtrykket mitt. Jeg fryser mindre nå for tiden merker jeg, har sikkert sammenheng med at det går mot vår:) Skal også nevnes at så lenge jeg er godt påkledd på ben, hender og hode skal det mye til før jeg fryser.

Men takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt likt! Sliter med raynauds. Fryser veldig etter jeg spiser, fingrene blir hvite/blå på null komma niks, slitt med å sove i perioder for jeg fryser så mye, klarer ikke løpe på tredemølla fordi den fem-minutter lange gåturen til treningssenteret gjør føttene til isklumper uten følelse. Samt at jeg føler ofte jeg fryser "innvendig" i kroppen. Jeg har ingen tips dessverre anten å bruke ullundertøy og mye klær ellers. Men jeg merker selv at dette blir verre på diett, og ekstra mye om det er søvnmangel i bildet! Jeg har spurt legen, og fikk som svar at det er ingenting å gjøre med det, og at det vil bare bli verre med årene :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også opprinnelig frysepinne. Et økt proteininntak kan bidra til å regulere kroppstemperaturen. Ellers er jo ullundertøy ganske praktisk. (Personlig erfarer jeg også at periodisk bruk av CLA kan øke kroppstemperaturen, men det er det så vidt jeg vet ikke gjort forskning på.)

Sakser litt av innlegget mitt fra en annen tråd hvor vi kom inn på protein og kroppstemperatur:

"There is convincing evidence that a higher protein intake increases thermogenesis and satiety compared to diets of lower protein content. " - Kilde: jacn.org

"Ingestion of food raises body temperature and protein has the greatest effect in producing temperature changes." - Kilde: biology-online.org

"Eating a diet higher in protein appears to increase the thermogenic process." - Kilde: livestrong.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også opprinnelig frysepinne. Et økt proteininntak kan bidra til å regulere kroppstemperaturen. Ellers er jo ullundertøy ganske praktisk. (Personlig erfarer jeg også at periodisk bruk av CLA kan øke kroppstemperaturen, men det er det så vidt jeg vet ikke gjort forskning på.)

Sakser litt av innlegget mitt fra en annen tråd hvor vi kom inn på protein og kroppstemperatur:

"There is convincing evidence that a higher protein intake increases thermogenesis and satiety compared to diets of lower protein content. " -Kilde: jacn.org

"Ingestion of food raises body temperature and protein has the greatest effect in producing temperature changes." - Kilde: biology-online.org

"Eating a diet higher in protein appears to increase the thermogenic process." - Kilde: livestrong.com

Sier meg enig i denne jeg! Etter at jeg begynte å spise laangt mer proteiner, og generelt etter at jeg begynte å trene skikkelig, fryser jeg omtrent aldri lenger :) Og tro meg, jeg frøs før! Vekten og høyden er likevel den samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hadde ei på jobben som sleit med at hun frøys innenifra, var visstnok en lidelse eller et syndrom som gjorde det. Hun satt med pledd/fleecejakke om jeg satt i t-skjorte.

Husker ikke hva hun kalte det, emn hun frøys iallefall innenifra. usikker på om hun tok noe for det.

Mulig det er noe det samme? Sikkert lurt å snakke med legen sin og si ifra om allt du har prøvd, og evt få en henvisning til spesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte undervektig:) Ligger innenfor normalsjiktet hva BMI angår, og har dessuten en "lett" benbygning". Har ingen interesse av å gå opp i vekt kun for øke kroppstemperaturen, da tar jeg heller på meg ullgenseren:)

Legen har sagt at alle prøver er fine, den eneste forklaringen hun kan tenke seg er det lave blodtrykket mitt. Jeg fryser mindre nå for tiden merker jeg, har sikkert sammenheng med at det går mot vår:) Skal også nevnes at så lenge jeg er godt påkledd på ben, hender og hode skal det mye til før jeg fryser.

Men takk for svar:)

jeg har også merkelig lavt blodtrykk og legen min har noen ganger lurt på hvorfor jeg sto oppreist i det hele tatt, har til tider frøset mye, med konstant frosne fingre og tær, og generelle kuldegysninger til tid og annen, dett var spesielt en periode jeg trente lite eller ingenting, økning i muskelmasse - uten og øke fett% og mer, riktig mat og mye potein lste prøblemet, jeg har dermed ikke blitt mer "isolert" iform av fett, bare laget mellom hud og bein er itt tykkere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er 171 og veier 56 kilo så er du ikke langt fra grensa til å være undervektig.

Mest sannsynlig er det den lave fettprosenten som gjør det!

Jeg er 167, og da jeg lå på 52ich fikk jeg dun og frøs konstant, selv om jeg ifølge BMI ikke var undervektig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...