Gå til innhold

Fryser konstant!


Annix

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe fleeceteppet er min beste venn også;) Legen sier at trening og mosjon kan gjøre underverker for høyere blodtrykk (økt blodsirkulasjon) som fører til at jeg blir varmere, men har dessverre ikke merket noen forbedringer. Trener jo 3-4 ganger i uken, både kardio og styrke. Regner med at du trener? Har du evt merket forbedring i kroppstemperatur da?

Jeg svømte 12-16 timer i uka fra jeg var 11 til jeg var 16, og frøs like mye da som nå. Nå trener jeg styrke 3 ganger i uka og kardio 2-4... så det har ikke hjulpet en dritt. :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svømte 12-16 timer i uka fra jeg var 11 til jeg var 16, og frøs like mye da som nå. Nå trener jeg styrke 3 ganger i uka og kardio 2-4... så det har ikke hjulpet en dritt. :eek:

Ok. Nei, vi får vel bare kle godt på oss, ta vitaminene våre og være i aktivitet..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme pga kaloriunderskudd, det er ikke så rart hvis man er på diett, mat er tross alt kroppens bensin :) hvis du spiser mellom 1500 og 2000 er du jo i et moderat underskudd hvis du trener mye(?)

Bare vær forsiktig med å ikke la føttene bli for kalde, vil jo ikke rissikere frostbitt og å amputere tær ;)

Selv er jeg på skolen i underkant av 8 timer hver dag i et dårlig isolert bygg med få muligheter for å få beveget seg i løpet av dagen, det blir fort kaldt! Mitt beste tips er å drikke mye varm te, ha på ullsokker og ullundertøy (bor i kari traa sine sett med merinoull!) og bevege på tærene hele tiden. Samt løpe opp og ned noen trapper hvis det blir veldig gale ;)

Skal ikke skryte på meg altfor mye trening altså..! Trener fullkropp 3 ganger i uken (ca 1 time) og kardio 1 gang i uken. Ligger oftere oppimot 2000 kalorier enn 1600 kalorier. Spiser når jeg er sulten:) Passer på føttene ja, har tøfler og pledd på lesesalen! Sitter "heldigvis" i 9 etasje, så kan ta beina fatt hvis jeg skulle bli veldig kald. Hjelper som regel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skryte på meg altfor mye trening altså..! Trener fullkropp 3 ganger i uken (ca 1 time) og kardio 1 gang i uken. Ligger oftere oppimot 2000 kalorier enn 1600 kalorier. Spiser når jeg er sulten:) Passer på føttene ja, har tøfler og pledd på lesesalen! Sitter "heldigvis" i 9 etasje, så kan ta beina fatt hvis jeg skulle bli veldig kald. Hjelper som regel:)

:eek: SPIS MER! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en haug med arr etter brannsår på innsiden av lårene mine. Pleier å legge ovnen mellom beina, og sovner ofter sånn. Når jeg da våkner, er det ikke sjeldent at det ble en smule for varmt får lårene mine :p Med andre ord - jeg fryser også konstant. Pleier å drikke en god del te for å få varmen, og det fungerer for en liten stund i hert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"

– Det er i perioden like etter eggløsningen at kvinner er varmest, og når kjernetemperaturen i kroppen stiger, øker følsomheten overfor kulde i de ytterste delene av kroppen, og man fryser mer.

Også bruk av p-piller kan øke kroppstemperaturen og skape en lavere terskel for kulde."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god nytte av å ta Chili Burn-tabletter (helsekost) om vinteren. Det skal vistnok øke forbrenningen (bullshit), men virker veldig godt på frysing! Jeg erfarer at min minimums trivselstemperatur (i rom) synker med 1-2 grader, og kan oppleve å sitte uten teppe i 19-20 grader uten å fryse når jeg tar de. For meg er det nesten mirakuløst, standar er ullsokker, cardigan og pledd i 22 grader+.. ;) Tar 2 stk om morgenen.

Har også lavt blodtrykk, men fettprosent og vekt er i øvre normal-område. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da..Kramper har jeg heldigvis ikke opplevd ennå. Det kan forresten være et tegn på magnesium mangel. Tatt blodprøver i det siste? Hehe, nei det var jo et temmelig innlysende råd...

Kler meg godt, men kan fryse for det om. Redningen er varmeovn, dyne, teppe eller varmeflaske:)

Blodprøver/blodtrykk har helt normale verdier, jeg er normalvektig og har alltid trent regelmessig siden jeg var et barn, så ikke så lett å finne ut av årsakene til det gitt :( Det verste, synes jeg, er at jeg av og til sliter med å sovne om kvelden fordi beina er så kalde :(

Jaja,nå fyrer jeg i peisen, sitter med tovede ullsokker under teppe og er varm og god for øyeblikket....lykke i livet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en haug med arr etter brannsår på innsiden av lårene mine. Pleier å legge ovnen mellom beina, og sovner ofter sånn. Når jeg da våkner, er det ikke sjeldent at det ble en smule for varmt får lårene mine :p Med andre ord - jeg fryser også konstant. Pleier å drikke en god del te for å få varmen, og det fungerer for en liten stund i hert fall.

OVNEN?!?! :eek:..................................:rofl: :)

Jeg pleier av og til å fylle noen 1 1/2 L flasker med varmt vann og ha i fotenden i sengen. Hjelper litt på...vel en liten stund iallfall :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en haug med arr etter brannsår på innsiden av lårene mine. Pleier å legge ovnen mellom beina, og sovner ofter sånn. Når jeg da våkner, er det ikke sjeldent at det ble en smule for varmt får lårene mine :p Med andre ord - jeg fryser også konstant. Pleier å drikke en god del te for å få varmen, og det fungerer for en liten stund i hert fall.

Varmeovn <3 Jeg har en ved siden av senga og en i stua, men den på soverommet tok selvmord i kveld. Den satte (nesten) fyr på seg selv - oppå en bok! Hadde den begynt å brenne så....Uff nei, det tør jeg ikke tenke på :mellow:

Men ja, det er noe spesielt ved å sovne til varmeovnen! Har våknet med røde lår ganske mange ganger ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis er også alltid kald på hender og føtter. Han påstår at han har Raynauds fenomen. Dette er en kronisk(?) tilstand der man hele tiden er kald, som du beskriver.

Det var det første som slo meg også. Jeg har Raynauds. Det har lite å si i praksis, annet enn at jeg ofte fryser på ekstremiteter. Kroppstemperaturen er normal. Mine hender er nesten alltid hvite, min søsters er ofte blå :S Det diagnostiseres klinisk og er ikke farlig. Det er ganske vanlig og de færreste som har det blir diagnostisert :) Jeg kan tenke meg at lavt blodtrykk, lav fettprosent, lav muskelprosent, lav andel brunt fett o.l. forverrer situasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bra" at vi er flere om fryseproblemet. Har selv lavt blodtrykk og litt lavt stoffskifte, så det blir ulltøy hver dag for min del. Har til og med på meg votter og pledd i klasserommet når det blir for gale. Kan anbefale ulltøy fra Sparkjøp. Der finnes det både nedringete ulltopper, høyhalsede trøyer, ullshortser, ullgensre osv. Slik at det man likevel kan ha ull på selv om man går med en nedringet topp eller noe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sliter selv med at jeg fryser på føttene. Noen ganger holder det meg oppe om nettene.Har hendt at jeg svetter på overkroppen og ikke har følelse i beina og steingulvet "varmer" føttene.

Fryser ikke de dagene jeg har trent bein, da jeg har mye blodsirkulasjon. I det siste eksperimenterte jeg med å stramme leggmusklene og lår og holde til nesten krampe et par ganger for å få i gang blodsirkulasjonen, og kan konkludere med at det hjelper.

Alt man finner på for å få sove! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...