Jump to content

Elizabeth Berg

Members
  • Content Count

    208
  • Joined

  • Last visited

About Elizabeth Berg

  • Rank
    Member
  • Birthday 01/10/1991

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.bodyfitness.blogg.no

Profile Information

  • Gender
    Kvinne
  • Location
    Oslo

Converted

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. hei trener du på lillehammer Elixia? :-)

  2. hvordan får man tak i børge og hvor myemåtte du ut med for dietten ?
  3. de muffinsene er RÅ 40 g prot pulver, 30 g mandelmel, 2 egg og 50 g kokosmelk er vel oppskriften
  4. jeg spiser mellom 50-100 g karb på fridager 200-250 g på treningsdager, hvis jeg skal kutte, så kan jeg finne på å kutte ned på 50 på treningsdager også et par dager, og så opp igjen på 200 tredje dag, så får man fylt opp noe underveis, så blir ikke slutten på uka så kjip, jeg funker bra både med høyt og lavt...
  5. håper det jeg også =) med mine 180 cm, er det litt mer pleasant å stå i +168 men, konkurrere skal jeg uansett
  6. blir det alle 3 bf klassene i stavanger eller "bare" -/+ 163 =) ?
  7. min knaser den også, jeg er skjev og det knaser i den skulderen som er elevert, erfaringsmessig så må du passe ekstra godt på holdning i øvelsene, rotatorcuff øvelser flere ganger i uken (annenhver dag) og styrke generell muskulatur i og rundt skulderblad, ta en tur til fysio, få sjekket om det evt er noe betennelse eller irritasjon, skulderen min som knaser har ved noen anledninger vært irritert hvor den syrer/stikker ekstra, dette har jeg fått fikset med akupunktur og egenmassasje, min skulder har knaset i mange år spesielt i press og nedtrekk, men ingen knasing så lenge jeg passer på å holde skulderbladene på plass og posisjonere riktig før jeg evt utfører øvelsen, kjør gjerne med litt lettere vekter en stund, tenk kontakt og teknikk , senk skuldrenen og gjør den lettere vekten "tung" med evt halve reps, hold, langsomme negativer etc, kvalitet fremfor kvantitet.
  8. jeg er også en sånn, og det er fustrerende - men går også litt sport i å ikke gi seg FØR det faktisk er bevis for at man skal det. gode diskusjoner er gøy, jeg vil heller møte en ærlig "drittsekk" enn en falsk "saint" =) litt karakter må man ha
  9. sjekk blodprosent, lever, vitaminnivåer etcetc, og få tallene ikke bare hør om det er "innenfor normalen" spør, om du er i nedre eller øvre del av sjiktet, og er du i nedre få i deg det som trengs, jeg bruker flytende mivitotal fra helsekost, den er utviklet spes for idrettsutøvere, få nok søvn etc - jeg er diagnosert med postviralt utmattelsesyndrom (etter flere runder hos legen fikk jeg brølt meg til en henvisning - fastelegen mente jeg are trengte psykolog og det vaar bs)- spesialisten min sa jeg kunne glemme å trene igjen i det hele tatt, for jeg hørte nok til gruppen som aldri ble helt 100% igjen - jeg trener nå 2-2,5 timer hver dag - men jeg spiser også deretter, og jeg er EKSTREMT avhengig av faste rutiner på mat søvn etc hvis du har hatt kyssesyke, kan du få backlash i etterkant vet plutelig stor oppjustering av aktivitetmengde, spesielt hvis det er kort tid siden, kombinert med for lite næring etcetc... been there done that, MEN med korrekt tilrettelegging kommer du nok igang igjen, men det tar tid, og kroppen trenger høyst tenklig hvile - jeg måtte bite i det sure eplet, og legge fitnessen (og hele livet mitt)på hylla en stund, - og faktisk legge meg til å sove 12-16 timer et halvt års tid... sier ikke det er oppskriften til det, men sov noe merenn du pleier, og ta kontakt med legen din og få kartlagt OM det er noe så enkelt som vitaminmangel, eller om det kanskje er noe annet.
  10. jeg endte med det samme etter min diett, hvis du har hatt kysseyke, kan du ha utviklet utmattelsesyndrom, jeg brukte nesten 2 år jeg og kunne knapt gjøre noe som helst, sliter forstatt, men har gjort minicomeback i bikini, og skal stille igjen til høsten, men hvis du funker til daglig er det nok ikke det, jeg prøvde å trene og vaar sengeliggende i 2-3 dager etter en lett økt... men hør med legen din, spis god mat, og sov litt ekstra får å komme ajour, sånt tar tid, jeg hadde vel egentlig utmttelsesyndrom gjennom min første diett og men den kom å smalt meg skikkelig i bakhue et halvt år etter..., har kjørt meg i veggen tidligere også, fordi jeg er svart/hvit, jeg er all inn or nothing, og ofte er all inn egentlig mer enn hva jeg har.. sørg for at du får i deg det du skal av vitaminer etc, dette kan hjelpe...
  11. stepkasse oppå en benk kanskje kan funke?
  12. jeg spiser rundtom 800 g kjøtt pr dag i form av karbonadedeig/kylling/tunfisk/laks, men går hovedsaklig i kylling, jeg økte litt for mye litt for fort en stund så plukket plommene ut av kosten, men har begynt å legge inn lit nøter igjen nå. 1500-2000 kcal om dagen hadde værtfall blitt altfr lite for meg, jeg ligger oppmot 2800 -3000 kcal på treningsdager . (styrkedager) og jeg har 6 økter i uka a 1,5-2 timer. - Nå skal det også sies at jeg skal stille bodyfitness igjen til høsten, men jeg er nå drit lei kylling broccoli og ris, men så sinnsykt rutinemenneske, at jeg nesten må ha et ordentlig opplegg foran meg for å "gidde" å bytte, har nå fått et oppsett på en biorytme diett, så skal teste ut det... men takk for hjelpen!
×
×
  • Create New...