Gå til innhold

Dagens premiere!


Broseidon

Anbefalte innlegg

Husker Bryan Adams klassiker "Summer of 69" . Bryan sang visst ikke "I had my first real sexdream.." , men "my first real six-string (gitar altså)". Yupp, "played it unntil my fingers bled" hadde ikke noe med ungdommelige hormoner å gjøre.. Sikkert flere sangtekster jeg får aha-opplevelse til senere også..

vent, hvorfor kan ikke: "played it unntil my fingers bled" passe etter: "I had my first real sexdream.." og ungdommelige hormoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

At Arktis betyr isbjørn, derfor Arktis og Antarktis. En pol med, og en pol uten Isbjørner:cool:

Strengt tatt er det arctos som betyr bjørn (gresk) og polarstjernen er en del av lillebjørn. Derav Arktis.

Ursus arctos er brunbjørn/grizzly, mens Ursus maritimus er isbjørn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt er det arctos som betyr bjørn (gresk) og polarstjernen er en del av lillebjørn. Derav Arktis.

Ursus arctos er brunbjørn/grizzly, mens Ursus maritimus er isbjørn :)

Joa, men det er utspringet i alle fall:) Takk for at du gjorde meg enda klokereo-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt uttrykket "don't let the bedbugs bite" en rekke ganger og alltid trodd at det var et fantasidyr. Nå har jeg funnet ut at det faktisk betyr veggedyr. Godt jeg aldri lot de bite!

Her er sketsjen som endelig fikk meg til å google:

Vi pleide å si denne regla når jeg var liten og skulle sove, men jeg trodde i alle år det var: don't let The bad bugs bite (altså de slemme dyrene, ikke som eksempel på særskrivingsfeil ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde på et hostel i Melbourne og ble oppspist av bedbugs. :dead: Anbefales ikke.

Been there.. Bodde på et "hostel"/herberge/sovested på et backpacker-sted i chinatown i Kuala Lumpur, Malaysia. 5-mannsrom med to køysenger og en madrass på gulvet i midten. Det klødde sånn over kroppen når vi la oss på "lakenet"(tøystykket de hadde kledt den forvokste svampen vi sov på med) at vi måtte sove med klær på. Det til tross for at det var 30grader i luften, ingen vifte og ekstrem luftfuktighet. Heldigvis oppdaget vi ikke den FEITE rotta på rommet vårt før om morgenen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

For noen år siden oppdaget jentungen at "walkin kjøleskap" egentlig var et kjølerom hjemme hos noen vel bemidlede venner… hører med til historien at hun hadde fått øynene opp for walk in closets;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...