Gå til innhold

Sjekke opp på treningssenter?


Jenny95

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er en fyr på gymmet her som jeg er nysgjerrig på. Har sett han et par ganger. Hadde likt å bli kjent med han. :) Men hva tenker dere om å bli sjekket opp på treningssenter? Hvordan skal jeg gå frem?

Tør knapt å holde blikket - jeg ser ned i bakken hvis han titter… Gi han et lite smil neste gang?

Til deg det gjelder hvis du leser: Du trente i dag, for det meste armer (ja, jeg la merke til det), og jeg trente ben ved siden av… Du hadde på deg svart t-skjorte. T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Etter at jeg begynte på et gym her, kom jeg over en fyr jeg ble nysgjerrig på. Har sett han et par ganger. Hadde likt å bli bedre kjent med han. :) Men hva tenker dere om å bli sjekket opp på treningssenter? Hvordan skal jeg gå frem?

Tør knapt å holde blikket - jeg ser ned i bakken hvis han titter… Gi han et lite smil neste gang?

Til deg det gjelder hvis du leser: Du trente i dag, for det meste armer (ja, jeg la merke til det, ha ha ha^^), og jeg trente ben ved siden av… Du hadde på deg svart t-skjorte. Tønsberg

men hadde du egentlig ben på planen i dag ;) ?

ps: gi han ett smil og eventuelt lat som om du trenger hjelp med noe å spør han(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
Haha, det virker litt skummelt… kanskje etterhvert. Hva skal jeg i så fall si etter "spottingen"? Ser jo for meg at han går og trener videre der han slapp..

Du kan late som om bøyen er for tung og bare kollapse i armene hans<3

neida, den var ikke helt seriøst. Si tusen takk, få i gang en samtale - han kommer antakeligvis til å si at det var bra, fordi hyggelige spottere gjør det, og da takker du for at kunne hjelpe deg, for det er litt skummelt å makse uten spotter - og ofte blir det faktisk en naturlig samtale ut i fra det. (om ikke funker det faktisk å bøye ved siden av folk, du aner ikke hvor mange samtaler jeg har fått i gang bare av det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det. Veldig enkelt.

Men jeg hilser også på og tar kontakt med fremmede jenter ellers i hverdagen. På universitetet, blokken jeg bor i, butikken, osv. Nordmenn er generelt så tafatte og sjenerte at det skal utrolig lite til for å skille seg ut.

Anyway, strategien jeg foreslår er:

1) Øyekontakt og smil

2) Et hei når du går forbi

3) En samtale. Her er det mye du kan gjøre. Du kan for eksempel:

- Spørre om en øvelse han tar. Være nysgjerrig og høre om det er en øvelse han kan anbefale.

- Spørre om han synes teknikken din ser bra ut.

- Spørre om du kan ta knebøy/benk samtidig som han. Da blir det naturlig å snakke litt mellom settene.

Dette er en indirekte innfallsvinkel. Veldig uskyldig. Etter hvert kan du dreie ting over på litt mer personlige ting. For eksempel, "Er du fra Tønsberg?"

Eventuelt kan du bare si hei og snakke om noe annet som faller deg inn. Mulighetene er uendelige. Jeg bruker bare å ta det øyeblikket tilbyr. Om ikke har jeg noen generiske replikker jeg bruker som alltid er vellykket, men har ikke tenkt å dele de her ettersom jeg ble disset av hele Fitnessbloggen sist jeg tok opp temaet her. Finn deres egne replikker! :)

Uansett, dette er strategien jeg foreslår. Du kan ta alle stegene i løpet av en kveld og 5 minutt, eller du kan starte med 1 og 2 før du til slutt går over til 3 etter noen dager/uker. Det har jeg ofte gjort. Smiler og hilser på jenter jeg møter på over en kort periode. Så blir det til slutt naturlig å snakke sammen. Har et par slike på gymmet jeg enda ikke har snakket med, men som jeg er på hils med.

Lykke til, Jenny! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av jentene jeg kom i kontakt med på gymmet hadde Vibram Five Fingers eller hva pokker det heter. Det var samtaleåpneren min. Og det var genuint, fordi jeg faktisk var genuint nysgjerrig på de.

Så hørte jeg at dialekten hennes ikke var lokal, men fra nær mine trakter. Kommenterte på det og spurte hvor hun var fra. Hva hun gjorde i Oslo. Osv. Alt i løpet av mindre fem minutt. Hadde dårlig tid, så måtte avslutte samtalen. Hun virket lykkelig og fornøyd der hun sto igjen med stjerner i øynene! :) Er tross alt ikke hver dag en sjarmerende herremann som meg selv tar kontakt med henne på en slik måte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av jentene jeg kom i kontakt med på gymmet hadde Vibram Five Fingers eller hva pokker det heter. Det var samtaleåpneren min. Og det var genuint, fordi jeg faktisk var genuint nysgjerrig på de.

Så hørte jeg at dialekten hennes ikke var lokal, men fra nær mine trakter. Kommenterte på det og spurte hvor hun var fra. Hva hun gjorde i Oslo. Osv. Alt i løpet av mindre fem minutt. Hadde dårlig tid, så måtte avslutte samtalen. Hun virket lykkelig og fornøyd der hun sto igjen med stjerner i øynene! :) Er tross alt ikke hver dag en sjarmerende herremann som meg selv tar kontakt med henne på en slik måte. ;)

Jeg bruker alltid Vibrams når jeg trener, og det største irritasjonsmomentet er at så mange folk på død og liv skal spørre meg om dem. Har noen innøvde svar jeg bruker for å avslutte samtalen så raskt som mulig hehe, asosiale meg, vil trene i fred. Forhåpentlig er hennes utvalgte mer omgjengelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker alltid Vibrams når jeg trener, og det største irritasjonsmomentet er at så mange folk på død og liv skal spørre meg om dem. Har noen innøvde svar jeg bruker for å avslutte samtalen så raskt som mulig hehe, asosiale meg, vil trene i fred. Forhåpentlig er hennes utvalgte mer omgjengelig. ;)

Så trist at folk vil snakke med deg. Du har min dypeste medfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å smile til noen er alltid hyggelig uansett hvem det er. Flere har skrevet at du kan spørre om hjelp osv. Personlig synes jeg det er klisje og ganske åpenbart sjekketriks når du aldri har snakket med vedkommende. Jeg hadde nok ikke hatt så mye agenda og "planlagt" opplegg. Det er bare min mening da. Du må jo selvsagt gjøre det du er mest komfortabel med.

Men uansett hva du gjør, så husk at du ikke trenger å stå der så lenge. 1-3 min holder i massevis.

Lykke til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...