Gå til innhold

Rate my workout!


Robert André

Anbefalte innlegg

Jeg syns opplegget ser helt fint ut. Kanskje litt mange øvelser. Å trene styrkeøvelser i mer en en time om gangen kan være litt bortkastet. Jeg ville kanksje kjørt flere reps alle dager. Det er jo tross alt høy muskelspenning i 30-40 sekunder som setter igang muskelvekst - NÅ forutsetter jeg at du ønsker muskelvekst (og det er ikke sikkert:)

Det er en myte at det ikke er vits å trene styrke i mer enn 1 time av gangen. Det går fint ann å ligge på få reps, spesielt på baseøvelser og fremdeles ha gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en myte at det ikke er vits å trene styrke i mer enn 1 time av gangen. Det går fint ann å ligge på få reps, spesielt på baseøvelser og fremdeles ha gode resultater.

Selvfølgelig. All trening gir positive resulteter. 2 økter på 45 min per dag gir bedre resultat enn 1 lang på 2 timer...

Jeg sa "kan være litt bortkastet" dersom du ønsker muskelvekst. Kommer jo selvfølgelig Ann på hvor tøft du kjører. Stikkord er mat og restitusjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. All trening gir positive resulteter. 2 økter på 45 min per dag gir bedre resultat enn 1 lang på 2 timer...

Jeg sa "kan være litt bortkastet" dersom du ønsker muskelvekst. Kommer jo selvfølgelig Ann på hvor tøft du kjører. Stikkord er mat og restitusjon...

Til det første du skrev, så kommer det selvfølgelig ann på hva man gjør når man er på treningen. Det er ikke slik at uansett hva man gjør så er to økter på 45 minutter bedre enn 1 på 2 timer. Hvorfor mener du det er bortkastet å trene over 1 time hvis du ønsker muskelvekst? Personlig pleier jeg å trene rundt 1,5 time og det funker bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa kan være litt bortkastet. La oss se på bryst; du kjører 4 tøffe brystøvelser. Helt til det verker, brystmusklene verker, og du er svett. Du har ved dette gitt dine brystmuskler et kraftig signal om å vokse. Imidlertid, du tar markløft, knebøy og en liten joggetur etterpå. Hvordan tror du brystmusklene dine har det i mellomtiden? Du vet jo at det finnes et vindu for når kroppen må tilføres glycogen/mat/grønt/proteiner etter maks muskelstress...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns opplegget ser helt fint ut. Kanskje litt mange øvelser.

Jeg la til noen øvelser og per i dag ser programmet mitt slik ut:

Markløft

Bulgarsk utfall

Beinpress

Liggende roing i tau

Push ups

Skrå benkpress

Pull press

Hangups/nedtrekk (alt ettersom om jeg finner strikk til hjelp i hang ups)

Sittende roing

Cabel crunsh

Liggende beinhev

Jeg trener 3 dager den ene uka og 4 dager den andre uka.

Jeg kjører som regel markløft, bi\ulgask utfall og beinpress for seg selv. Liggende roing kjører jeg sammen med push up, anhver og det samme gjør jeg med skrå benkpress og pull press, hang ups/nedtrekk og sittende roing, cabel crunsh og liggende beinhev. Det blir naturlige pauser når jeg bytter øvelser samt drikker, ellers prøver jeg å kjøre de komprimert.

Jeg har pleid å kjøre 8x3.

De siste tolv dagene har jeg spist magert, ligget lav på kcal (høyt protein), for å gå litt ned. Planen er når jeg kommer dit jeg har satt til mål legger jeg meg på vedlikehold og ønsker å øke i styrke. Det klarer jeg ikke nå, kjører med noe lettere vekter og 6 rep.

Planen er å fortsette med helkroppspogrammet jeg har nå etter endt mager periode. Er det for mange øvelser? Jeg synes egentlig det fungerer greit.. Problemet mitt er at jeg har en vilje som av og til er litt større enn det kroppen klarer i forhold til skavankene jeg har, derfor har jeg vinglet litt med tanke på fullkropp vs 2 splitt..

Det er en myte at det ikke er vits å trene styrke i mer enn 1 time av gangen. Det går fint ann å ligge på få reps, spesielt på baseøvelser og fremdeles ha gode resultater.

Burde jeg kjørt færre reps med tyngere vekter?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for muskelbygging

Mandag

Exercise Sets Reps

45 Degree Leg Press 3 20

Seated Row 3 20

Chest Dip 2 15-20

Machine Shoulder Press 2 20

Cable Curl 2 20

Tricep Extension 2 20

Hover 3 1 minute

Onsdag

Exercise Sets Reps

Smith Machine Squat 3 20

Seated calf Raise 2 25

Lat Pull Down 3 20

Dumbbell Flys 3 20

Tricep Kickback 2 20

Standing Dumbbell Curl 2 20

Decline Sit Ups 2 MAX

Fredag

Exercise Sets Reps

Dumbbell Lunge 4 10 each leg

Wide Grip Pull Up 3 MAX

Barbell Bench Press 3 15-20

Standing Barbell Curl 3 15-20

Tricep Bench Dip 3 15

Horizontal Leg Raise 2 MAX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Plan for muskelbygging

Mandag

Exercise Sets Reps

45 Degree Leg Press 3 20

Seated Row 3 20

Chest Dip 2 15-20

Machine Shoulder Press 2 20

Cable Curl 2 20

Tricep Extension 2 20

Hover 3 1 minute

Onsdag

Exercise Sets Reps

Smith Machine Squat 3 20

Seated calf Raise 2 25

Lat Pull Down 3 20

Dumbbell Flys 3 20

Tricep Kickback 2 20

Standing Dumbbell Curl 2 20

Decline Sit Ups 2 MAX

Fredag

Exercise Sets Reps

Dumbbell Lunge 4 10 each leg

Wide Grip Pull Up 3 MAX

Barbell Bench Press 3 15-20

Standing Barbell Curl 3 15-20

Tricep Bench Dip 3 15

Horizontal Leg Raise 2 MAX

Du gjør lurt i å lese denne av Eric Cressey!!

Seven Requirements for Building Functional Hypertrophy | Eric Cressey | High Performance Training, Personal Training

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A.3x8-5x5

B.6x4-8x3

C.9x3-12x2

Tirsdag

A.Chins

B.Dips

C.Utfall

Torsdag

A.KB press

B.KB pistol squat

C.KB roing

Søndag

A.Markløft

B.Pendlayroing

C.Pushups eller militærpress

Målet er 24-25 reps pr øvelse, noen ganger tar jeg maks på førstesett, og så fyller jeg på med sett til jeg har nådd målet. Trener ofte super eller trisett, med korte pauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mulig det, skal se fremover hvordan det føles. Meg og en kompis har et veddemål om hvem som kan få de største armene før årsskiftet, så kommer til å kjøre på hardt på både biceps og triceps fremover.

More isn't always better. Jeg har hatt mye bedre resultater med å kjøre tung Pullups, Chinups og Roøvelser enn å curle masse. Funker fint å legge til noen sett med curls, men tror det er lite produktivt å bryte ned biceps med 4-5 øvelser.

Trening for maksimal muskelvekst - Fitnessbloggen sjekk ut denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

More isn't always better. Jeg har hatt mye bedre resultater med å kjøre tung Pullups, Chinups og Roøvelser enn å curle masse. Funker fint å legge til noen sett med curls, men tror det er lite produktivt å bryte ned biceps med 4-5 øvelser.

Trening for maksimal muskelvekst - Fitnessbloggen sjekk ut denne.

Kan være enig i det. Jeg har akkurat byttet vekk fra et program hvor jeg la mer vekt på øvelser som du nevner, da jeg prøver ut det programet som han har kjørt på biceps. Har aldri målt før men målte armen i helga og kom frem til 44.5 cm, hva bør være et realistisk mål til nyttår?

Og vil lese det, skimmet gjennom det her på jobben og virket interresant, takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Min første post på dette forumet :)

Man: Bryst, Triceps, Bein

Bryst: Benkpress, Skrå flys, Pec dec

Triceps: Pushdown med tau, Dips

Bein: Knebøy

Tirs: Rygg, Biceps, Bein

Rygg: Nedtrekk foran, Nedtrekk smalt grep, Sittende roing. Rygghev.

Biceps: Bicepscurl i maskin, Hammercurl med tau

Bein: Frontcurl i maskin

Onsdag Fri

Tors: Skuldre, Triceps, Bein

Skuldre: Skulder press, Sidehev, Shrugs

Triceps: Pushdown med stang, Dips

Bein: Stående Tåhev

Fre: Bryst, Rygg, Biceps

Bryst: Skråbenk, Flys, Pec Dec

Rygg: Latsroing, Sittende roing

Biceps: Stangcurl, Konsentrasjonscurl

Trener 3x8x8 dvs 8xtunge 8xlette i Supersett på hver øvelse. Unntatt på Fre. Da kjører jeg kun 3x8 tunge.

Fri i helgene.....stort sett. Legger selvfølgelig inn mageøvelser også.

Tar gjerne imot synspunkter/Endringer og tips på dette :) Er 184 høy og 90 kg idag. Målet er å komme seg opp til 95kg +-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Min første post på dette forumet :)

Man: Bryst, Triceps, Bein

Bryst: Benkpress, Skrå flys, Pec dec

Triceps: Pushdown med tau, Dips

Bein: Knebøy

Tirs: Rygg, Biceps, Bein

Rygg: Nedtrekk foran, Nedtrekk smalt grep, Sittende roing. Rygghev.

Biceps: Bicepscurl i maskin, Hammercurl med tau

Bein: Frontcurl i maskin

Onsdag Fri

Tors: Skuldre, Triceps, Bein

Skuldre: Skulder press, Sidehev, Shrugs

Triceps: Pushdown med stang, Dips

Bein: Stående Tåhev

Fre: Bryst, Rygg, Biceps

Bryst: Skråbenk, Flys, Pec Dec

Rygg: Latsroing, Sittende roing

Biceps: Stangcurl, Konsentrasjonscurl

Trener 3x8x8 dvs 8xtunge 8xlette i Supersett på hver øvelse. Unntatt på Fre. Da kjører jeg kun 3x8 tunge.

Fri i helgene.....stort sett. Legger selvfølgelig inn mageøvelser også.

Tar gjerne imot synspunkter/Endringer og tips på dette :) Er 184 høy og 90 kg idag. Målet er å komme seg opp til 95kg +-

Du har et program omtrent uten øvelser for bein og med alt for mange isolasjonsøvelser. Legg til øvelser som markløft, Strakmark, chins og en utfallsvariant eller frontbøy. Ville personlig dropper minst 3 av de 4 bicepsøvelsene i tillegg til pec dec og annet rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Kjører som regel en beinøvelse alle treningsdagene og sprer de utover treningsuka. Men litt usikker på om dette er heldig? Utfallen glemte jeg, den kjører jeg på fre sammen med tåhev. Knebøy man lårcurl tirs og tåhev og utfall fred. Ser absolutt behov for å få inn mark å strakmark :) Har bryst og armer som prioritet å kjører de 2 ganger i uka. Derfor 4 øvelser på bi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører denne økta 3 ganger i uka (man/ons/fre)

5x5 på alt.

Knebøy, Markløft, Benkpress, Fremoverbøyd roing, Stående franskpress m/manual (pga. manglende benker/stenger der jeg trente når jeg startet programmet.), bicepscurl, militærpress. Noen innspill/forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører denne økta 3 ganger i uka (man/ons/fre)

5x5 på alt.

Knebøy, Markløft, Benkpress, Fremoverbøyd roing, Stående franskpress m/manual (pga. manglende benker/stenger der jeg trente når jeg startet programmet.), bicepscurl, militærpress. Noen innspill/forslag?

Har gjort tilsvarende selv, fungerer godt i perioder, jeg kjente etterhvert at kroppen fikk litt nok, men det avhenger av så mye. Får du resultater og kroppen trives, så kjør på;) skulle det bli ille, kan du beholde øvelsene, splitte de opp til to dager, men fortsatt slik at du trener hele kroppen på begge, og eventuelt variere repantallet slik at en økt blir lavrep, en middels og en høyrep. Funka for meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører mye samme som Aslak, ikke rart, ettersom han ga meg det :p

Liker oppsettet, da det ikke inneholder noen isolasjonsøvelser, og man trener hele kroppen ganske fort og effektivt.

Dagene går litt i surr, men har alle øktene i en uke

Dag 1, 3 rep x 8 sett

*Chins

*Dips

*Markløft

Dag 2, 5 rep x 5 sett

*Pendlay Rows

*Militærpress

*Knebøy

Dag 3, 10 rep x 4 sett

*Handtelroing

*Skråbenk med handtler / Benkpress(5reps)

*Utfall

Etterhvert blir jeg å endre litt her og der, men basisen med Push/Pull/Legs blir jeg å beholde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...