Gå til innhold

Johan Lindstrøm

Medlemmer
  • Innholdsteller

    91
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Johan Lindstrøm

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 02. april 1967
  1. Dette er fullstendig BS. Det motsatte er forlengst dukumentert... Men ja, noen av oss har nedsatt nyrefunksjon, mens de fleste av oss tåler veldig mye protein. Vi trenger imidlertid ikke så mye som vi tåler...
  2. YES! La oss rotte oss sammen og avgjøre dette en gang for alle. LOL!
  3. Den siste er vel egentlig bare en mening og ikke en studie. Men dette er ikke nytt stoff....
  4. Rikelig blodsukker = insulin pigg = veksthormon hemming. Så jeg prøver å holde et 90 min preworkout vindu uten karbohydrater før trening. Men en mager protein shake med minimale karbohydrater innen 30 minutter før en treningsøkt har hjulpet meg utrolig i det siste. Direct stimulation by growth hormone of glucag... [Endocrinology. 1976] - PubMed - NCBI Også fant jeg denne perlen: "Den optimale hastighet på karbohydrat inntas umiddelbart etter en treningsøkt bør være 1,2 g / kg / time ved 30-minutters intervaller i 4 timer og carbohydratmaterialet bør være av høy glykemisk indeks. Oppsu
  5. Takk for det, og lykke til med både studier og vollyball!
  6. ...og hva var poenget med dette? Er du veldig glad i tegneseriefigurer? Det er interessant at mye av det folk selv opplever på kroppen, senere blir bekreftet i kontrollerte forsøk. Man bør derfor lytte til sin egen kropp og egne og andres erfaringer og ikke nødvendigvis vente til alt er vitenskapelig «bevist»,
  7. Hei Igjen Vegard Takk for at du leser og kommer med utfyllende svar. Vår lille dialog har nå, syns jeg, blitt litt for springende. Dette er delvis min skyld... Det var ikke min intensjon å belyse hva ufatterlige menger omega3 gjør med oss eller årsaker til verdens fedmeproblem. Jeg har bare lurt på hvorfor dere mener at timing av mat bra er tull, under forutsettning av målsetning om fetreduksjon og muskelvekst. Jeg kan ennå ikke se en overbevisende sammenheng. Jeg er sikker litt tregg av meg, men uansett, jeg avslutter dette med å fastslå at: Spørsmålet om karbohydrater timin
  8. Ja, jeg ser hvor du vil. Vær påpasselig med total antall kalorier og du kan gå ned i vekt... men det er ikke så interessant... Det er mer interessant å kunne byggemuskler samtidig som man skal ned i fetprosent, og /eller dersom man skal ned under 6 prosent (noe jeg ikke har planer om med det første) og samtidig bevare/bygge muskler/størrelse. Man ser folk gå ut og inn av treningssentert år etter år uten synlig resultater til tross for at de drikker sin proteinshake og etter beste evne forsøker å treffe sitt kaloriinntak - ofte er de overvektig (men tror de er kraftige...) - i
  9. Det funker for flere enn meg. Vi er over 1000 medlemmer innenfor treningsprogrammet [url=http://www.hypertrophymax.com/welcome-offer.php] som digger opplegget og kostholdsrådene... ...Det er bygget mye muskel i det programmet siste halvår.
  10. Hei igjen Vegard. Jeg er nok godt over bristepunktet av min kompetanse hva gjelder både kunnskap om insulin og sult... Da velger jeg isteden å "rygge" litt tilbake. Mitt opprinnelig råd til damen var. Spis nøtter og kjøtt til forkost, og null karbohydrat. Fett tap og muskel gevinster er merkbart raskere når du gjør denne enkel timing endring i kostholdet ditt. referanse: Meat and Nuts Breakfast: A Scientific Update | Poliquin Article Videre sa jeg til damen: Maks 100 gram karbohydrat. Og ingen karbohyudrat i 90 minutter før trening. Hvis du er over 15% kroppsfett, så ingen karb
  11. Jeg er nødt til å være kort. Angående karbohydrat i løpet av treningsøkten. Jeg starter å spise karbohydrat 30 minutter inn i arbeidsdelen av treningsøkten, nettopp for å få en "headstart" - ikke en omgående effekt. Dessteun vil karbohydratene motvirke cortisol. To fluer i en smekk! Ja, insulin vil gi metthetsfølesel, men det som går opp kommer ned igjen - ny sult! Du blir sultet dersom du først kyler insulinnivåtet opp og opplever at det faller igjen. Dersom vi spiser alle raske karbohydrater, og mesteparten av dagsbehovet, i timene etter trening, og ingen resten av kvelden/dagen, me
  12. Ok. Du konkludrer med at dersom man spiser "for mye" i det lange løp går vekten opp. Dette er ikke noe hokus, pokus. Det som er hokus pokus er å fastslå korrekt inntak av mat for en gitt person. Det er her de fleste kan bruke år på å bygge opp erfaring. Det er imidlertid ikke dette som var mitt utgangspunkt for å foreslå timing av fet vs karbohydat, for en jente midt i 20 årene med ønske om å få ned fetprosenten. Eller mitt forslag til tidspunkt for inntak an karbohydrat i forhold til trening. Dette er et treningsfremmende tiltak vel så mye som et "fetprosenttiltak". Du er jo enig med meg i
  13. Hei Vegard. Jeg ser du mener at timing har effekt på fetforbrenning - men mindre effekt på langsikt. Jeg ønsker å forstå mer i dybden av dette. Jeg har mine "moderatorer"/trenere som jeg "stoler på". Og disse har imponerende resultater å vise til. PÅ bakgrunn av dette har jeg vært gjennom en dramatisk endring siste halvår. Jeg har i tillegg en stefar som er biolog-professor og som sier noe annet. Men erfaringer varierer. Bro-vs.forskning. Hva er reelt for superatleter som trener 5-9 ganger i uka og som over døgnet spiser dønn korrekt. Og proteinspisende forskningsobjekter som faster... hv
×
×
  • Opprett ny...