Gå til innhold

Bor du hjemme hos foreldrene?


.

Anbefalte innlegg

man trenger ikke bo hjemme for å høre sånt heller, lunsj på jobb, besøk av venner/familie osv kan være like "ille" :confused:

Ja kommentarene kommer fra alle kanter. Haters gonna hate, sånn er det bare.

Man må bare stå på sitt, og de som spør og er interessert får høre mer om det. De som bare er missunnelige bruker jeg ikke tid på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt det ikke bare er jeg som får utblåsninger. Jeg bor også hjemme, og har planer om å bo hjemme til jeg har penger nok til å flytte ut. Har heldigvis egen kjeller som jeg holder meg i når jeg er hjemme... Men når du snakker om konkurranse osv, så har ikke foreldrene mine forstått hvorfor jeg vil gjøre dette og jeg får ofte kommentarer på at jeg trener for mye, og at jeg heller kan bli med å løfte steiner, rive ned på ett hus osv (faren min er byggmester). Men de forstår ikke hva jeg skal med all den styrketreningen!

Og jeg klarer ikke en gang å tenke på hvordan det kommer til å bli på dietten i fra mai av!

Har til nå bare sagt at jeg vil stille, men jeg har ikke informert de hva dette innebærer... Holder det for meg selv litt til, så får jeg heller ha en skikkelig prat med dem etterhvert. Men ja, det er slitsomt! Er vel en grunn til at jeg så og si ikke er hjemme om dagen, er bare ute på skolen for å studere og så er det treningen på kveldene :)

Kjenner at lunta mi er ganske så kort når jeg bor hjemme og får så mange kommentarer om trening og hva jeg spiser! Men det hjelper å bare komme seg litt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er jeg som får utblåsninger. Jeg bor også hjemme, og har planer om å bo hjemme til jeg har penger nok til å flytte ut. Har heldigvis egen kjeller som jeg holder meg i når jeg er hjemme... Men når du snakker om konkurranse osv, så har ikke foreldrene mine forstått hvorfor jeg vil gjøre dette og jeg får ofte kommentarer på at jeg trener for mye, og at jeg heller kan bli med å løfte steiner, rive ned på ett hus osv (faren min er byggmester). Men de forstår ikke hva jeg skal med all den styrketreningen!

Og jeg klarer ikke en gang å tenke på hvordan det kommer til å bli på dietten i fra mai av!

Har til nå bare sagt at jeg vil stille, men jeg har ikke informert de hva dette innebærer... Holder det for meg selv litt til, så får jeg heller ha en skikkelig prat med dem etterhvert. Men ja, det er slitsomt! Er vel en grunn til at jeg så og si ikke er hjemme om dagen, er bare ute på skolen for å studere og så er det treningen på kveldene :)

Kjenner at lunta mi er ganske så kort når jeg bor hjemme og får så mange kommentarer om trening og hva jeg spiser! Men det hjelper å bare komme seg litt ut :)

Er veldig enig. Det hjelper å komme seg ut :) og ikke minst å møte folk som driver med det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange foreldre/familier som ikke fatter hvor mye man legger ned når det kommer til trening. "Hvor stor har du tenkt til å bli egentlig", (De har lite å komme med da jeg sier det faktum at jeg ikke trener for å bli stor), "Nå må du slutte med all den treningen" osv. Har heldigvis en pappa som har forståelse da han var aktiv med styrketreningen på min alder, mens det er andre i huset som heller vil at jeg heller trener 1-2 ganger i uken for mosjonen sin skyld, og slutte med å konkurrere aktivt (vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt det..)

Hadde nok blitt en yndling hadde jeg vært en 45kgs lett tynnstrek som hadde gått på ski flere ganger i uken. Særlig besteforeldre forstår seg lite på styrketrening og mener ski er den beste form for trening. Så økt fokus det har blitt på styrketrening det siste må det jo bli en drøm for de som vokser opp med oss som foreldre/besteforeldre. Sitte i godstolen på kvelden og snakke bøyteknikk og effekten av bruk av belastningsstrikker med bestemor hadde vært noe!

Bodd for meg selv nå en lengre periode og er mye enklere å kunne bestemme selv alt av måltider og den biten, men alltid godt å komme hjem til familien i ferier/noen helger da det blir mye for oss som trener såpass mye med tanke på alt av de ulike måltidene.

Om man bor hjemme ville jeg prøvd å aktivisert familien og tatt de med på litt trening så man får litt innblikk i styrketrening (som er for mange nytt og tror at alt må gjøres ved timesvis av løping på tredemølla) og gjør trening morsomt for de. Det er mange gode artikler som er skrevet her og andre steder man kan vise de slik at de får en mer forståelse for måten du spiser/trener og la de bli med på deres livsstil til den grad det lar seg gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor hjemme og jeg stortrives :D Kjæresten min studerer i Nederland og han har enda igjen halvannet år, så for meg kjennes det veldig bortkastet å flytte til en leilighet og "kaste" penger ut av vinduet. Nå har jeg mulighet til å spare meg opp en god del penger og det kommer jeg til å være veldig glad for den dagen vi kjøper vårt eget! Heldigvis trives jeg godt hjemme og jeg har en familie som er glad i sunn mat, så jeg har heldigvis ikke noe problemer på den fronten heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skilte foreldre og bor med far. Det har nok gjort at jeg slipper mye mas. Far min har idrettsbakgrunn, men aldri hatt fokus på kun styrke. Blir lettere forbannet når jeg får høre at jeg ikke burde kjøre knebøy og markløft mtp skaderisiko, og at alle må kjøre mye mage og rygg med egen kroppsvekt før de prøver seg på slikt. Med god teknikk og lette vekter for tilvenningens skyld er dette et ikke eksisterende problem. Skaderisiko er det i alt man gjør, mark og bøy er dessuten jævlig gode øvelser for rygg og bein.

Far synes og det er helt på trynet når jeg sier jeg vil bli stor. Jeg hadde ikke hatt noe imot å bare økt 20 kg i fett for å bli kraftigere, det synes han er tullete. Jeg synes det hadde vært awesome.

Min mor sier at a ikke vil jeg skal bli større, men aksepterer det jeg driver med. Fikk til og med lage jordbærmelk med proteinpulver med jordbærsmak og melk når jeg fikk overbevist de om at det er melkeprotein og ikke noe snusk.

Gleder meg sjukt til jeg flytter ut å slipper mas. Er evig lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at jeg startet denne tråden her. Dagen etter kom en venninne og spurte om jeg ville bo med henne i 1 måneds tid. Hun har funnet en billig leilighet, og begge 2 trenger en pause hjemmefra. Så om noen dager pakker jeg klær og kosttilskudd og flytter! :) Herlig!

Det blir først og fremst for 1 måned, men hvem vet. Det kanskje blir lenger ;) Det blir hvertfall deilig å få en pause hjemmefra. Og det er i samme by, så hvis jeg vil hjem så er det ikke langt!

Det blir nok lettere å bo sammen med en person som trener og skjønner seg på konkurransedietten :) Tiden går fort, så det er jo ikke lenge til jeg flytter inn ti hovedstaden igjen :D

Håper dere andre som er lei holder ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japs, gleder meg uendelig til å flytte ut! Lager min egen mat og greier, men blir mye kjekkere og bedre når jeg kan kjøpe og spise hva enn jeg vil uten at alle skal kommentere det. :) Flytter på internat til høsten da, så da slipper jeg i alle fall oldiesene, selv om antakeligvis mange vil syns jeg er rar og sær på internatet også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor fremdeles hjemme, og kjøper en del mat som cottage cheese, kyllingpålegg, nøtter osv. selv, da det ikke blir spist av andre enn meg, noe som er helt greit. Var en periode mamma var helt anti-sunn og for eksempe absolutt ikke kunne putte noe med nøkkelhullsmerking i handlekurven, men hun er ikke så ille nå lenger. Men proteinpulver vil de fortsatt ikke høre noe om hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor fremdeles hjemme. I starten huffa mamma seg svært over all treninga og kosttilskudd og proteinpulver, men nå har hu heldigvis slutta å bry seg om hva jeg putter i meg av kosttilskudd og lignende, så lenge det ikke er steroider, men der kan hu være trygg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Det frister meg å skyte inn 1000 fjortiss setninger ang det der med å bo hjemme og dilemmaet med foreldre og mat. De utsagna over her kjenner jeg meg veldig godt igjen i. "Helse farlig med så mange egg". "Skal du spise så mye egg kan du handle selv". "Spis normalt slik som oss". Trener de? Nei. Spiser de dessert hver dag? Ja. Så jeg gleder meg til å flytte ut uten å få kommentarer som: "Hva er det nå du lager for noe rart da?"....

Motivasjon yeey....:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytta ut første gang når jeg var 17, til London, fy faen det var digg! Måtte flytte tilbake og bo der et år for å fullføre vgs, men har ikke vært tilbake etter det. Deeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiliiiiiiiiiiigggg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytta ut første gang når jeg var 17, til London, fy faen det var digg! Måtte flytte tilbake og bo der et år for å fullføre vgs, men har ikke vært tilbake etter det. Deeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiliiiiiiiiiiigggg :D

Burde kanskje vært noen flere L'er i Deeeeiiillllllllllllllllllllllllllliigggg... Nå ser det ut som det står Deig. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde hjemme helt til i høst, men heldigvis har det bare vært støtte og ingen andre ting å få der i fra =)

Hele slekta har slitt med overvekt og forskjellige helseproblemer som kunne vært unngått med et ordentlig kosthold, og når jeg plutselig fikk en hel haug med allergier i tillegg så var det mamma som kjøpte inn, bakte og prøvde seg fram for å finne ut hva jeg kunne spise =) Pappa spør bestandig hvor mye jeg løfter for tiden, og er litt mer interessert i den delen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...