Gå til innhold

Bor du hjemme hos foreldrene?


.

Anbefalte innlegg

Akkurat nå bor jeg hjemme hos familien. Mamma, stefar + 3 mindre brødre. Grunnen til at jeg bor hjemme er at jeg har praksis og, tenkte det kunne være lurt å spare litt penger 1 år. Det er selvfølgelig koselig å bo hjemme og være sammen med familien.

MEN...De syns det er greit at jeg trener mye, og at jeg skal konkurrere i AF i april. De skjønner at jeg må gå på diett osv. Men likevel så kommer kommentarene, "vi får jo ikke plass til annet en matboksene dine i kjøleskapet" , "skal du lage mat igjen" osv osv.

Jeg blir rett og slett litt lei kjenner jeg. En liten utblåsning fra min side ;) Nå til spørsmålet. Er det noen flere som bor hjemme og har den sånn? Hva syns de om diett og trening?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor hjemme for å spare opp penger til leiligheten min er klar om ett år. Det er mildt sagt frustrerende. Familien er irritert for at jeg ikke kan spise det samme som dem, jeg blir frustrert når de ikke greier å forstå hvor stor forskjell det er på det de lager og det jeg lager. De mener at alle skal spise normal og variert kost og at det er unødvendig å ha noe opplegg rundt det. Jeg er for så vidt enig i dette, men det blir litt feil å si sånn når alle utenom meg er overvektige…

Jeg spiser 1 kg kjøtt til dagen, og har der for ikke behov for at alt av maten skal være perfekt hele tiden, men får hele tiden små pirkete kommentarer på maten jeg lager, selv om den bare er til meg selv. For å gjør det hele ekstra komplisert så jobber min stemor på kjøkkenet, som egentlig er veldig lite. Må si at jeg er rimelig dritt lei. Jeg bodde jo for meg selv i 3 år før jeg flyttet hjem for å spare penger, så jeg er jo vant med å ha det fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler selv på problemet i blandt:meh: Mamma kjører heldigvis litt samme linje som meg og sørger for sunn mat til familien. Vi har sunne middager og og alltid masse grønnsaker. Men det blir likevel litt problematisk da hun ikke er redd for å klæsse på med smør og olivenolje i maten, når jeg liker å ha litt kontroll over hva jeg hiver i meg (hehe). Hun syntes heller ikke noe om proteinpulveret mitt, og det må jeg derfor "gjemme" for min yngre bror, da hun ikke vil at han skal få sansen for sånt. Cottage cheese og kesam kjøpes inn, men ikke i store nok mengder for min del, så jeg får høre det om jeg har spist mye av ccen eller noe! Fun light eller lettsyltetøy er derimot IKKE akseptert. Lettprodukter er jo "farlig"! så om jeg kjøper inn det, så blir det stor diskusjon..

I tillegg så er det helt uaktuelt å fortelle henne at jeg spiser etter periodisk faste, da det ville vært helt katastrofalt i hennes øyne. tenk å ikke spise frokost liksom!! så noen ting må jeg holde for meg selv. Ting som "skal du bli body builder eller noe sånt?" eller "er du blitt helt sunnhetsfreak?" eller "du må da unne deg litt" osv. får irriterende nok høre. Jeg har absolutt en fin familie å bo hos, men gleeeeder meg til å flytte ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehehe kjenner meg igjen. Flyttet delvis ut (internat) da jeg var 16, og har kun bodd hjemme i ferier etter det. Når jeg nå er hjemme i ferier o.l er det frustrerende fordi jeg ikke gidder å gumle tunfisk når resten spiser pizza, Og fordi det alltid er 1000 spørsmål til hvordan jeg gjør det. Det var ufattelig deilig å flytte i egen leilighet denne høsten, så jeg nå kan lage den maten jeg selv vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja. Mamma er veldig sært på alt som ikke er normalt for henne.

Hun spiser ikke brød om det har hele korn i seg.

Hun liker ikke lukten av fisk

Hun liker slettes ikke lukten av brokkoli

Hun liker ikke lukten av løk og smør

Hun liker ikke smaken av mat stekt i cocosa

Hun spiser ikke fisk med bein i

Hun spiser ikke karbonadedeig, svinekjøttdeig eller kyllingkjøttdeig

Hun liker ikke annet krydder en salt og pepper

Det må være potet skal det hete middag

Gulrot, blomkål, tomater og agurk er grønnsaker. Ellers er det "sær mat"

Skyr smaker såpe

Osv. Hun er verre enn ett barn i trassalderen når det gjelder mat. Jeg har prøvd å forandre vanene hennes, men det er dødfødt. Hun har sagt ganske godt fra at hun er ikke interessert i det. Og da nytter det ikke. Jeg bor i en vertikaldel for meg selv hos oss da, men vi deler på ganske mye, så egentlig så vil jeg si at jeg bare at ett gigantisk stort soverom med flere rom :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor hjemme for å spare opp penger til leiligheten min er klar om ett år. Det er mildt sagt frustrerende. Familien er irritert for at jeg ikke kan spise det samme som dem, jeg blir frustrert når de ikke greier å forstå hvor stor forskjell det er på det de lager og det jeg lager. De mener at alle skal spise normal og variert kost og at det er unødvendig å ha noe opplegg rundt det. Jeg er for så vidt enig i dette, men det blir litt feil å si sånn når alle utenom meg er overvektige…

Jeg spiser 1 kg kjøtt til dagen, og har der for ikke behov for at alt av maten skal være perfekt hele tiden, men får hele tiden små pirkete kommentarer på maten jeg lager, selv om den bare er til meg selv. For å gjør det hele ekstra komplisert så jobber min stemor på kjøkkenet, som egentlig er veldig lite. Må si at jeg er rimelig dritt lei. Jeg bodde jo for meg selv i 3 år før jeg flyttet hjem for å spare penger, så jeg er jo vant med å ha det fritt.

Ja, det samme skjer her. De blir litt sure når vi ikke spiser middag sammen, og hvertfall ikke den samme maten. Familien spiser forsåvidt sunn mat, og mamma er mer interessert og opptatt av det enn de andre. Stefaren min respekterer at jeg holder på sånn som jeg gjør, men han nekter å skjønne det.

Samtidig er de imponert over det jeg har klart å gjøre med kroppen. Så jeg satser på at de er stolte den dagen jeg står på scenen. Men veien dit er lang, og dietten blir jo ikke akkurat lettere.

Jeg flyttet hjemmefra når jeg var 19, så er også vant til å ha det veldig fritt. Jeg gleder meg så sykt til å flytte til Oslo til høsten!

Vi må vel bare holde ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler selv på problemet i blandt:meh: Mamma kjører heldigvis litt samme linje som meg og sørger for sunn mat til familien. Vi har sunne middager og og alltid masse grønnsaker. Men det blir likevel litt problematisk da hun ikke er redd for å klæsse på med smør og olivenolje i maten, når jeg liker å ha litt kontroll over hva jeg hiver i meg (hehe). Hun syntes heller ikke noe om proteinpulveret mitt, og det må jeg derfor "gjemme" for min yngre bror, da hun ikke vil at han skal få sansen for sånt. Cottage cheese og kesam kjøpes inn, men ikke i store nok mengder for min del, så jeg får høre det om jeg har spist mye av ccen eller noe! Fun light eller lettsyltetøy er derimot IKKE akseptert. Lettprodukter er jo "farlig"! så om jeg kjøper inn det, så blir det stor diskusjon..

I tillegg så er det helt uaktuelt å fortelle henne at jeg spiser etter periodisk faste, da det ville vært helt katastrofalt i hennes øyne. tenk å ikke spise frokost liksom!! så noen ting må jeg holde for meg selv. Ting som "skal du bli body builder eller noe sånt?" eller "er du blitt helt sunnhetsfreak?" eller "du må da unne deg litt" osv. får irriterende nok høre. Jeg har absolutt en fin familie å bo hos, men gleeeeder meg til å flytte ut!

Er kjedelig at du må holde PF for deg selv. Er fryktelig irriterende å hele tiden få slengt de små kommentarene om mat og trening..

Jeg har begynt å trekke meg mer og mer ned på rommet mitt. Her lever jeg i min diettbobble. Heldigvis har man fitnessbloggen og sånne som dere som skjønner hvorfor man holder på som man gjør :)

Jeg gleder meg også til å flytte ut! Lage mat til alle døgnets tider, uten å få spørsmål om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja. Mamma er veldig sært på alt som ikke er normalt for henne.

Hun spiser ikke brød om det har hele korn i seg.

Hun liker ikke lukten av fisk

Hun liker slettes ikke lukten av brokkoli

Hun liker ikke lukten av løk og smør

Hun liker ikke smaken av mat stekt i cocosa

Hun spiser ikke fisk med bein i

Hun spiser ikke karbonadedeig, svinekjøttdeig eller kyllingkjøttdeig

Hun liker ikke annet krydder en salt og pepper

Det må være potet skal det hete middag

Gulrot, blomkål, tomater og agurk er grønnsaker. Ellers er det "sær mat"

Skyr smaker såpe

Osv. Hun er verre enn ett barn i trassalderen når det gjelder mat. Jeg har prøvd å forandre vanene hennes, men det er dødfødt. Hun har sagt ganske godt fra at hun er ikke interessert i det. Og da nytter det ikke. Jeg bor i en vertikaldel for meg selv hos oss da, men vi deler på ganske mye, så egentlig så vil jeg si at jeg bare at ett gigantisk stort soverom med flere rom :p

Åh, Det var jo ganske ille.

Hva er det hun spiser da?

Jeg synes hun høres mer sær ut en deg...

Jeg bor og hjemme, Jeg får ofte høre at det ikke er plass til andre enn meg selv på kjøkkenet når jeg holder på .. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, Det var jo ganske ille.

Hva er det hun spiser da?

Jeg synes hun høres mer sær ut en deg...

Jeg bor og hjemme, Jeg får ofte høre at det ikke er plass til andre enn meg selv på kjøkkenet når jeg holder på .. :p

Akkuratt det får jeg høre også :p "skal du være på kjøkkenet nå igjen", "matboksene dine tar opp hele kjøleskapet" wææ, blir jo gærn av alle kommentarene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver jo ikke å bry meg om det. Men siden jeg kommer til å fortsette med matbokser osv så håper jeg også at kommentarene blir borte. Fordi de er jo helt unødvendige.

Men vi er flere i huset og må ta hensyn til hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg ikke bor hjemme og at de jeg bor med (kjæreste og venninne) spiser nesten slik som meg og iallefall skjønner at jeg spiser slik jeg spiser. Men det er stressendes å være hjemme i korte perioder, ikke fordi jeg får så mye pes for at jeg spiser slik jeg spiser, men fordi jeg får høre "du må jo kose deg litt" og så sender de frem skålen med melkesjokolade og godteri :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor hjemme og det suger, spesielt når det kommer til mat!! Jeg tror mamma har akseptert at jeg trener mye, men det ikke snakk om at jeg får spise det jeg vil, og da tenker jeg på sunnere alternativer, lavkarbo, lowkcal, proteinprodukter/shakes etc. Rett og slett umulig å endre på livsstilen. Mamma tror da at jeg prøver å slanke meg (hun er så dum..). Dette ødelegger mye for treningen min med tanke på målene mine og hva jeg vil oppnå. Ikke rart at jeg aldri blir noe strekere og ikke får mer muskler enn jeg har.

:thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor hjemme og det suger, spesielt når det kommer til mat!! Jeg tror mamma har akseptert at jeg trener mye, men det ikke snakk om at jeg får spise det jeg vil, og da tenker jeg på sunnere alternativer, lavkarbo, lowkcal, proteinprodukter/shakes etc. Rett og slett umulig å endre på livsstilen. Mamma tror da at jeg prøver å slanke meg (hun er så dum..). Dette ødelegger mye for treningen min med tanke på målene mine og hva jeg vil oppnå. Ikke rart at jeg aldri blir noe strekere og ikke får mer muskler enn jeg har.

:thumbsdown:

Det var kjedelig å høre :(

Du får prøve å snakke med henne og fortelle hva dine mål er. Så kanskje hun skjønner mer av det etterhvert. Stå på og gi ikke opp drømmene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...