Gå til innhold

favorittmat


SirenB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor skal man begynne. ..

Hestebiff, pulled pork,sashimi, lam i alle mulige varianter (aller helst villsau), breiflabb, sjømat i alle varianter (grilla blekksprut nam nam), en god burger, norske jordbær, kveite, kanin, reinsdyr, tja stort sett vilt. Gaaah. Klarer ikke å velge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spm sikkert, men må bare spørre..

Jeg er altetende, har enda faktisk ikke smakt noe jeg ikke liker! (Noe er selvfølgelkg bedre enn annet, but u catch my drift).

I Thailand første gang (8 år siden) spiste jeg gresshopper, scorpioner osv som alle gjør bare for å gjøre det.

Men jeg elsket faktisk gresshopper! Sprøstekte, deilige gresshopper. Smaker som potetgull med fyll, salte og sprøe med noe deilig guffe inni.. Hver gang jeg hae vært Asia og Thailand etter der (hvert eneste år siden den gang) har jeg spist disse, gjerne flere poser... Er det noen andre som har spist dette og likt det? Mange har nok en mental sperre mot disse insektene, men de av dere som klarer å se bort fra dette og virkelig kjenne på smaken - likt det? ? Eller er det virkelig bare jeg som liker disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumt spm sikkert, men må bare spørre..

Jeg er altetende, har enda faktisk ikke smakt noe jeg ikke liker! (Noe er selvfølgelkg bedre enn annet, but u catch my drift).

I Thailand første gang (8 år siden) spiste jeg gresshopper, scorpioner osv som alle gjør bare for å gjøre det.

Men jeg elsket faktisk gresshopper! Sprøstekte, deilige gresshopper. Smaker som potetgull med fyll, salte og sprøe med noe deilig guffe inni.. Hver gang jeg hae vært Asia og Thailand etter der (hvert eneste år siden den gang) har jeg spist disse, gjerne flere poser... Er det noen andre som har spist dette og likt det? Mange har nok en mental sperre mot disse insektene, men de av dere som klarer å se bort fra dette og virkelig kjenne på smaken - likt det? ? Eller er det virkelig bare jeg som liker disse?

Jeg har spist - og likt innsekter i Thailand (y) Fikk servert ett stort fat med diverse snacks (gresshopper, maur, godknowswhat) på en bar, og i mitt reisefølge på 8 personer var jeg den eneste som spiste. X-en ble til og med sur for at jeg forsynte meg, og mente jeg var motbydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg ikke er den eneste! Jeg tror det er veldig mye sånt som faktisk er godt på smak, men at mange synes det er ekkelt/ikke liker det pga tanken på hva det faktisk er. Men stadig større deler av verdens befolkning spiser insekter, det er en god kilde til proteiner og næringsstoffer. Og skal en klare å møte det økende matbehovet i verden må vi faktisk ta i bruk flere og mer alternative matkilder. I tillegg er det lettere og mer miljøvennlig (tanke på for, areal osv) med insekter enn dyr feks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh, soo much to choose from :rolleyes:

Min liste, flamberte pannekaker med vanilieis og varme bær, flambert fasan med appelisnsaus, perfekt mørnet og grillet biff, ovnsbakt laks med carrii sammen med ovnsbakte søtpoteter med masse krydder og olje, creme bruleé :love: fersk Haagen Dazs is (ikke kjøpt på boks) og da av smakene coco, sjokolade, mango, strawberry cheescake og masse flere :rolleyes: og så klart lomper med peanøttsmør og syltetøy :D d eller norske jordbær dyppet i sjokolade :love:

aaah, så mye å velge mellom og kunnet sikkert skrive enda flere t listen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser det meste, men smaksløkene mine jubler når grillsesongen kommer i gang, med masse forkjellige mat, som flintsteik, sparribs, elg biff, grillspyd, reker, fisk+++, med masse forkjellig salater og potet salater med div krydder. Ellers sushi, laks iforkjellige varianter, taco, hjemmelaget pizza, lasagne, fajistas, forkjellige salater, fruktsalater med vaniljekesam, oreokak:) Trur jeg stopper her, hvis ikke vil den lista bli laang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...