Gå til innhold

Carl Yngvar Christensen 1200kg totalt


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er så heldig å ser Carl trene hverdag på treningsenteret, og fått en del tips, alltid hyggelig og blid kar, for å ikke snakke om for en monster han er ^^

Trener du på Brdal atletklubb? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det ser helt sinnsykt lett ut. Noen som vet hvorfor han ikke tar mer?

For meg ser det ut som et åpningsløft.

377.5 var en tangering av personlig rekord (første gang i treløft), og var rett og slett det som måtte til for å få 1200kg totalt. Dietmar skal visstnok ha foreslått 375kg i siste markløft og 1197,5kg totalt, hvorpå CYC repliserte "Spar meg..." :p

Hans store mål er 400kg i markløft, og såpass uanstrengt 377.5kg så ut, er det nok ikke lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

377.5 var en tangering av personlig rekord (første gang i treløft), og var rett og slett det som måtte til for å få 1200kg totalt. Dietmar skal visstnok ha foreslått 375kg i siste markløft og 1197,5kg totalt, hvorpå CYC repliserte "Spar meg..." :p

Hans store mål er 400kg i markløft, og såpass uanstrengt 377.5kg så ut, er det nok ikke lenge til.

Problemet til Carl har alltid vært lockout pga massive lår. Han klarer nok å dra 400 opp til knæra. Skal sies at han har blitt bedre på lockout.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til Carl har alltid vært lockout pga massive lår. Han klarer nok å dra 400 opp til knæra. Skal sies at han har blitt bedre på lockout.

Ja, det er heller ugunstig å låse ut med stokker på nærmere 90cm (85 for noen år siden, har vel ikke blitt mindre akkurat). :p Han har som du sier også blitt bedre, her til sammenligning EM for to år siden da han ble underkjent på nettopp lockout, men satte det i tredje forsøk med 2 av 3 hvite lamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg eller var faktisk den bøyen på 485 litt i grenseland dybdemessig? Hadde ikke blitt sjokkert om den hadde blitt underkjent, men kan bare bære vinkel.

Det er filmet fra lavere vinkel enn der dommerne sitter, så det er sikkert derfor :) Tre hvite lamper fra internasjonale dommere i et EM bør utelukke all tvil etter min mening :p

Når det er sagt står han breiere nå, og da er det jo vanskeligere å komme seg helt ATG slik han var før, men dypt nok blir det fortsatt heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...