Gå til innhold

"10 years of gains in 1 year", ROIIIIIDS


Anbefalte innlegg

Jeg savner litt reflektert debatt rundt tema, syns det virker som alle går rundt og onanerer hverandre med politisk korrekthet, også snakker man om hvor flinke og politiske korrekte man er.

Og si at man kan komme sjukt langt med 20 år trening og kosthold, vel jeg bryr meg ihvertfall ikke om jeg er huge & rippa på gamlehjem. Og selvom trening er en hobby jeg liker så har jeg lyst til å endag være fornøyd og si at jeg kan roe litt ned på trening. Og si det er juks, hvis man ikke konkurrer, hvem er det da juks ovenfor?

Å gjøre det med bol må føles som å pule dama med en dildo.

Selv vil jeg helst gjøre det uten hjelp.

(Pardon my french)

:)

Hvis AAS hadde vært lovlig og helt ufarlig så ville jeg sterkt ment at du var ganske latterlig som valgte å gjøre det naturlig, kan ikke helt se noen gode argumenter hvorfor det er viktig. Hvis man kan spare seg selv 5x arbeide og tiden på å gjøre det med hjelp. Kreftmedisin er også unaturlig, og "hjelp". Eneste gode argumentet jeg ser mot AAS er at det er farlig og ulovlig. Men det er meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pewpew , jeg har ikke satt meg noe spesielt inn i forskjellige typer / virkninger.

Føler det er mye individuelt / gener, hva folk får utav det.

Når jeg så dokumentaren "Bigger, Stronger, Faster" , så virker det som om du går på bol, får du overskudd / restitusjon / mulighet til å trene 12 timer til dagen, og kroppen "tåler det" og får utbytte av det.

Altså så må du ha hinsides mye fritid, og så bruke all denne på å trene. Men at du da til gjengjeld får utbytte av all treningen.

Men så hadde jeg en bekjent som tok Deca, fikk bivirkninger og ble sengeliggende i over 2 mnd. Første økt når han var "frisk" igjen, var han likevel ca 15-20% sterkere enn før.. Så ja..

Og ja, hadde disse stoffene vært ufarlig og lovlig så hadde sikkert mange brukt de.. Men de er jo nettopp ulovlige FORDI de er farlige xP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pewpew , jeg har ikke satt meg noe spesielt inn i forskjellige typer / virkninger.

Føler det er mye individuelt / gener, hva folk får utav det.

Når jeg så dokumentaren "Bigger, Stronger, Faster" , så virker det som om du går på bol, får du overskudd / restitusjon / mulighet til å trene 12 timer til dagen, og kroppen "tåler det" og får utbytte av det.

Altså så må du ha hinsides mye fritid, og så bruke all denne på å trene. Men at du da til gjengjeld får utbytte av all treningen.

Men så hadde jeg en bekjent som tok Deca, fikk bivirkninger og ble sengeliggende i over 2 mnd. Første økt når han var "frisk" igjen, var han likevel ca 15-20% sterkere enn før.. Så ja..

Og ja, hadde disse stoffene vært ufarlig og lovlig så hadde sikkert mange brukt de.. Men de er jo nettopp ulovlige FORDI de er farlige xP

Det er veldig riktig det du sier om gener. De som blir proffe responderer mye bedre enn folk flest og har mye mindre og færre bivirkninger. De hadde nok uansett blitt større naturlig enn de fleste av oss kunne blitt med medisiner. Sånn er det jo med det meste.

Det er også riktig det du sier at det gir en person større toleranse for trening, og de kan derfor legge mer ned i treningen sin. Men man må jo være mye mer dedikert og trene mye hardere for å få maks ut av det.

Han kompisen din vil jeg tro var langt unna potensialet sitt. Deca, i seg selv, er velkjent for å bekjempe libido og gi massive økninger i vannvekt og kviser. Det er såkalt "høy-anabolt, lav-androgent" og brukes sjelden alene. Nok om det. Uansett må man være langt unna potensialet sitt for å få veldig mye ut av det.

Og for å avslutte - de fleste AAS i seg selv er ikke farlige, men det er et potensiale for misbruk som gjør at det er forbudt dersom man ikke har resept. Det er en vesensforskjell man bør huske på. Paracet er toksisk så det holder og få vet om at èn eske er nok til å ta selvmord med. Det er fordi man kan totalt ødelegge leveren sin med en slik dose, så det er nok ikke noen "koselig" måte å avslutte på, men for å sette ting litt i perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiwas , Takker for svar :)

Har som sagt ikke så mye peiling på det, og mulig han har noen sinnsyke gener for bryst / triceps.. Vil iallefall anta det, for når jeg ble kjent med han (noen år etter han hadde prøvd Deca), så veide han 65 kg og tok 5x5x130kg. Og han trente ikke akkurat "dedikert"... *litt misunnelig på folk med lucky gener*

Er ikke de fleste AAS egentlig forsket på, og utvikler for å være en medisin mot muskelsvinn? Eller er jeg på bærtur.

Akkurat som Melanotan ble utviklet som en medisin med folk som manglet genene til å produsere pigmenter (og derfor aldri kunne være ute i sol)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke de fleste AAS egentlig forsket på, og utvikler for å være en medisin mot muskelsvinn? Eller er jeg på bærtur.

Akkurat som Melanotan ble utviklet som en medisin med folk som manglet genene til å produsere pigmenter (og derfor aldri kunne være ute i sol)

Ja, det er jo medisiner. Deca durabolan brukes vel, så vidt jeg vet, mest til massive brannskader og for å smøre ledd i forbindelse med skade. Testosteron brukes til medisinering for lav endogen produksjon, til kjønnsskifte osv osv. Det blir litt som morfin, egentlig. Veldig fint om det brukes til det som er meningen, men stort potensiale for misbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner litt reflektert debatt rundt tema, syns det virker som alle går rundt og onanerer hverandre med politisk korrekthet, også snakker man om hvor flinke og politiske korrekte man er.

Og si at man kan komme sjukt langt med 20 år trening og kosthold, vel jeg bryr meg ihvertfall ikke om jeg er huge & rippa på gamlehjem. Og selvom trening er en hobby jeg liker så har jeg lyst til å endag være fornøyd og si at jeg kan roe litt ned på trening. Og si det er juks, hvis man ikke konkurrer, hvem er det da juks ovenfor?

Okay her er noen tanker. Studier viser at over 50 prosent av de som tar/har tatt steroider ikke har hatt gains som har vært større enn sitt genetiske potensiale. Jeg vet om mange som tar/ har tatt bol. Vet du hva buddy? De ser dritt ut. Jeg kødder ikke. Hvorfor er det slik? Jeg skal ikke si det for sikkert, men jeg tror ofte at hvis du er typen til å ta bol kun for "se bra ut" så er du ute etter kun resultat og er ikke så interessert i prosessene som skal få deg til resultatet. Hva sitter du igjen med da? Rævva treningsmoral, null peiling, høy/høyere risikio for å skade deg. Du kan ta deg en god faen på at de fleste som tar bol sitter med nada kunnskap om verken hva de putter i seg eller hva det potensielt kan eller skal gjøre med kroppen. Jeg tror at bol er en snarvei, men er man en som tar snarveier tar man ofte snarveier på andre områder som diett, disiplin, moral osv. Og ja, det er noen "få" som får jævlig bra resultater. Men de hadde sett bra ut uten å ha tatt noe også. Men hey. Jeg sier på ingen måte at jeg er motstander av AAS uavhenging av innfalsvinkel. Er du en fyr som vil se ut som the rock når du blir "gammel" eller vil bli heavy weight bodybuilder. Kjør på. Ser også mange andre grunner til at mye av dette burde vært mer legalt på resept. Da det helt klart kan ha en benefit for helsen. Jeg tror bare ikke steroider er snarveien å vurdere i de første treningsåra lixm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo medisiner. Deca durabolan brukes vel, så vidt jeg vet, mest til massive brannskader og for å smøre ledd i forbindelse med skade. Testosteron brukes til medisinering for lav endogen produksjon, til kjønnsskifte osv osv. Det blir litt som morfin, egentlig. Veldig fint om det brukes til det som er meningen, men stort potensiale for misbruk.

Beinsskørhet, brukes det til og, men hvad jeg vet og lest meg til så er det en myt att deca smører led, men tar du deca og foreksempel testo, så binder du opp en del vann i kroppen, der av får du en " smøre efekt " på ledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beinsskørhet, brukes det til og, men hvad jeg vet og lest meg til så er det en myt att deca smører led, men tar du deca og foreksempel testo, så binder du opp en del vann i kroppen, der av får du en " smøre efekt " på ledd.

Jupp...det meste av AAS har vel en positiv effekt ved osteoporose (og forstadier), men deca brukes så vidt jeg vet mye i sykehus. Hvorfor, vet jeg ikke, men det har kanskje noe med halveringstid og at det visstnok ikke påvirker hypofysen i samme grad som testosteron...?...Har ikke egentlig giddet å sette meg alt for mye inn i de farmakologiske effektene som skiller deca fra annen AAS, men det du sier om å binde vann er jo mye av grunnen til at deca-brukere mister mye vekt når de avslutter kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp...det meste av AAS har vel en positiv effekt ved osteoporose (og forstadier), men deca brukes så vidt jeg vet mye i sykehus. Hvorfor, vet jeg ikke, men det har kanskje noe med halveringstid og at det visstnok ikke påvirker hypofysen i samme grad som testosteron...?...Har ikke egentlig giddet å sette meg alt for mye inn i de farmakologiske effektene som skiller deca fra annen AAS, men det du sier om å binde vann er jo mye av grunnen til at deca-brukere mister mye vekt når de avslutter kuren.

Helt sant mye av vekten reduseres vid avslutet kur. Men trur faktiskt deca er det enda du får på apotek i Norge.

Men det finnes sikkert ett eller annet du kan ta efter deca før att slippe så mye vekttap. Jeg har hørt og att en kombo med deca og testo er lit flesk på bacon ?? Hvorfor vet jeg ikke. Nu gled jag ut lit i samtalen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay her er noen tanker.

Jeg ser hva du sier, og er enig i mye. Har bare forståelse for at man kanskje bruker AAS istedet for å dedikere de neste 20 årene på trening og kosthold for å bli biff. Har ikke noe med at det er vansklig å trene 3-4x i uka, eller at det så himla vansklig å spise kcl og prot at man må ta en snarvei. Syns det er mye usaklig argumenter mot AAS, også syns jeg det er litt teit at Ola fitnessblog som er ca en toer på hardcore skalaen skal si at AAS bare er for pyser som er ute etter snarveier, mens han er kjempestolt av at alle hans dyel gains er naturlige. (Ikke rettet mot noen spesifike brukere, bare en generell oppfatning) Syns det er mye unyansert hate på AAS, og spekulasjon i hvorfor folk bruker. Jeg er selv dyel all natural, men jeg mener ikke at er bedre enn å de har fått muskler ved å bruke litt ekstra sterk espresso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant foredrag av William Llweellyn om doping og svartemarkedet. TL;DR: For 40/50 år siden var tilnærmet 100% av markedet fra farmasøytiske kilder. Slik er det ikke lenger. Hovedpoenget her er egentlig at fordi anslagvis 80% av all doping kommer fra svartemarkedet så er det lite eller ingen kvalitetskontroll. Slik vi har sett i Operasjon Gilde så er det ikke akkurat Heisenberg-kvalitet på produktene.

Under- og overdosering og subsitutter er én ting, noe som er mye mer bekymringsverdi er hvor mye kontaminasjoner produktene inneholder. En test som Llewelyn gjorde i Europa i 2007 viste at 20% inneholdt tungmetaller (bly, arsenikk, tinn). 57% inneholdt andre kontaminanter. Andre tester viser at det er høye målinger på bakterieinnhold, og stoffer som konserveringsmidler, plastikk-kjemikalier, parafin. Fin cocktail det der :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg savner litt reflektert debatt rundt tema, syns det virker som alle går rundt og onanerer hverandre med politisk korrekthet, også snakker man om hvor flinke og politiske korrekte man er.

Og si at man kan komme sjukt langt med 20 år trening og kosthold, vel jeg bryr meg ihvertfall ikke om jeg er huge & rippa på gamlehjem. Og selvom trening er en hobby jeg liker så har jeg lyst til å endag være fornøyd og si at jeg kan roe litt ned på trening. Og si det er juks, hvis man ikke konkurrer, hvem er det da juks ovenfor?

Hvis AAS hadde vært lovlig og helt ufarlig så ville jeg sterkt ment at du var ganske latterlig som valgte å gjøre det naturlig, kan ikke helt se noen gode argumenter hvorfor det er viktig. Hvis man kan spare seg selv 5x arbeide og tiden på å gjøre det med hjelp. Kreftmedisin er også unaturlig, og "hjelp". Eneste gode argumentet jeg ser mot AAS er at det er farlig og ulovlig. Men det er meg da.

Å dra inn kreftmedisin som "unaturlig " og "hjelp" i denne debatten er jo helt på trynet latterlig og sementerer vel nivået på dine kunnskaper og holdninger på bunnivå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gode argumentet jeg ser mot AAS er at det er farlig og ulovlig. Men det er meg da.

Hva med at det potensielt kan ødelegge egenproduksjonen din og gjøre deg steril i tillegg til en hel del andre helseproblemer?

Så vil du svare meg at det er forskjell på å bruke AAS fornuftig og misbruk og at man alltid kan ta PCT så ordner ting seg. Men det er ikke nødvendigvis sant. Bruk av AAS innebærer alltid en risiko, selv ved "fornuftig" bruk. Dessuten ser jeg for meg at når man først har begynt å bruke AAS, så er det lett å hele tiden skyve grensen litt videre, slik som med alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at det potensielt kan ødelegge egenproduksjonen din og gjøre deg steril i tillegg til en hel del andre helseproblemer?

Så vil du svare meg at det er forskjell på å bruke AAS fornuftig og misbruk og at man alltid kan ta PCT så ordner ting seg. Men det er ikke nødvendigvis sant. Bruk av AAS innebærer alltid en risiko, selv ved "fornuftig" bruk. Dessuten ser jeg for meg at når man først har begynt å bruke AAS, så er det lett å hele tiden skyve grensen litt videre, slik som med alt annet.

les hva han skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at det potensielt kan ødelegge egenproduksjonen din og gjøre deg steril i tillegg til en hel del andre helseproblemer?

Så vil du svare meg at det er forskjell på å bruke AAS fornuftig og misbruk og at man alltid kan ta PCT så ordner ting seg. Men det er ikke nødvendigvis sant. Bruk av AAS innebærer alltid en risiko, selv ved "fornuftig" bruk. Dessuten ser jeg for meg at når man først har begynt å bruke AAS, så er det lett å hele tiden skyve grensen litt videre, slik som med alt annet.

Jeg vil si at "Hva med at det potensielt kan ødelegge egenproduksjonen din og gjøre deg steril i tillegg til en hel del andre helseproblemer?" går inn under farlig, kunne kanskje ha skrevet bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...