Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det har jeg da heller ikke sagt at man må.

:)

Om det nå er slik å forstå at oppstramming betyr lavere fettprosent, større muskler og bedre kroppsholdning, hva vil det da si å gi noen en oppstrammer? Jeg liker ikke at en innfører ord som ikke lar seg definere av folk flest, kun med den hensikt å selge en vare på sviktende grunnlag. Intensjonen kan være den beste, men jeg holder en knapp på selgere som med rene ord for pengene forteller hva det er du får. Joda, denslags er en utdøende rase, men jeg synes det er best om de fortsatt får være en del av fitness-faunaen.

:)

Jo det sa du og jeg siterte der du sa det ;) men samma det...

Å stramme opp har vel blitt et begrep for de med mindre interesse/kompetanse innen kost/trening og det virker beskrivende for folk flest. Jeg tror ikke på at dette MÅ være et begrep som er laget for at noen skal tjene spenn på det. Det klinger bare bedre:

"har du lyst til å stramme opp?"

- JAAAA, jeg vil bli kvitt dette, fikse datt og få en stram mage.

"har du lyst til å redusere fettprosent, øke muskelmasse, få en bedre kroppsholdning?"

- jeg vil ikke bli sånn båddybylder. har så store lår og legger som jeg har.....

Fortsetter under...

"har du lyst til å redusere fettprosent, øke muskelmasse, få en bedre kroppsholdning?"

- jeg vil ikke bli sånn båddybylder. har så store lår og legger som jeg har.....

Trist, trist sannhet.

Jo det sa du og jeg siterte der du sa det ;) .....

Nei, det gjorde jeg ikke...

(Jeg sa kan, ikke må. Big difference!

;)

Ellers er det mange som har svalgt unna og avfunnet seg med begrepet "oppstramming ".

Lange og slanke muskler er det jo som nevnt av andre, også mange som føler er en forståelig og logisk målsetting å ha for treninga si.

Flotte greier....

v7n2YQu.png

Husker for en stund siden når alle treningssentrene kom med de "500kcal" timene sine. forbrenn blabla på 30 min..

Det var vel 1 av 100 testpersoner som faktisk oppnådde dette, men lurenavn som trekker kvinner er vel ikke noe nytt :-P

Annonse

Oppstramming er et helt kurant begrep. Det vet vel alle.....?

Man spiser ekstra store porsjoner for å stramme opp magehuden. Ingenting er vel verre enn en slapp mage ;)

Et par IT-folk jeg jobbet sammen med for noen år siden hadde et livslangt prosjekt for å holde seg rynkefrie og glatte i huden. De skulle finne ut nøyaktig hvor mange kilo de måte legge på seg i året for å strekke ut rynkene de hadde lagt seg til samme året. Når de bare hadde funnet den eksakte formelen for årlig vektøkning så skulle de leve godt på å selge denne anti-rynke kuren til desperate mennesker. ;)

Redusert fettprosent, økt muskelmasse og bedre kroppsholdning

For å kverulere mot en kverulerende tråd: Man må ikke trene med vekter for å opparbeide større, sterkere eller hardere muskler

Nei. Men man må ha belastning (eller bedre det hormonelle miljøet i kroppen).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...