Gå til innhold

Kokosmelk


Ole-Mats Moskvil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

I begge kostholdoppsetttene mine i fra FASTFORM så inneholder frukosten Kokosmelk og Mandler. Jeg spier etter biorytme. Kokosmelken smaker dritt, men er ikke så værst om du koker opp havregryn og mandler og så tilsetter en spiseskje eller to med kokosmelk.

Smaker dritt? Det er jo jævla godt!

Spiste kokkosmelk og curry paste hver dag i 4 uker en gang. Smaker digg, men man blir gøy i magen. Kokkosmelk er naturlig lakserende.

Har ikke merka noe til lakserende effekt ennå, men det vil tiden vise. Har bare fylt et glass med to desiliter og drukket det, synes det smaker like awesome som jeg etter sigende kommer til å bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kylling med 50/50 meierismør og kokosmelk krydret med karri. Noen grønnsaker og ris. Fast lunsj/middag 4-5 uker rett og slett fordi det er kongelig mat!

Kanskje et nanbrød eller to om du ikke frykter det evige karbohydratmonsteret som påtvinger seg inn i fettcellene og gjør deg automatisk 2 kg feitere per bit.

Smoothie:

frosne jordbær/blåbær

kokosmelk

sjokoladeprotein

Umulig å ikke innta før eller etter hver trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns er så greit med kokosmelk er at den kan brukes til så mangt. I havregrøt, som saus på frukt, blandet med proteinpulver som kremete dessert eller shake (avhengig av mengde så klart), blandet med krydder i ris, som saus til kjøtt (for tiden blander jeg ketjap manis, ketchup, krydder og kokosmelk) - og dette er jo bare de få tingene jeg kommer på akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmelk i gryte/ suppe er jo helt konge nam!

Kokosmelk + curry paste, kylling og masse, masse grønnsaker. Gjerne ris ved siden av også (if it fits your macros, som kidsa sier) eller rett og slett spise som suppe. Nom nom nom.

Og i treningssmoothien, som blåbjørnen skriver over.

Fint å bruke som stekefett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokosmelk er konge og verdt å ha i kostholdet sitt. Har du ris til et måltid så kan jeg anbefale deg å blande kokosmelka inn i risen når den er ferdig. Smaker digg :D

Evt gjør som jeg gjør...

Bruk boksen som målebeger.

En boks kokosmelk

en boks basmatiris

en boks vann.

(skjær en sitron i to og putt en halvdel oppi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bruker dere bare det "faste" på kokosmlken? Når den har stått i kjøleskapet så klumper den seg, rører dere sammen eller skiller av vannet?

Når den har skilt seg så separerer kokosmelken seg mye, og du sitter igjen med henholdsvis kokoskrem og lett kokosmelk.

Jeg bruker alltid hele greia. Rører sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...