Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enkelt for deg ja, men kanskje ikke like logisk for han? Mine tar klokka mye bedre hvertfall og vet at klokka 7 er det lov å stå opp i helger.. Umulig å sette opp en lettvegg som deler soverommet? Eventuelt halvveis skille slik at de ikke ser hverandre ol?

Hmm,får se om vi kan få lært han klokka asap da, kanskje det funker bedre :) Nei har ikke mulighet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ku som sover, og en ku som er våken, trenger ikke å være voldsomt lett å forstå for en unge.

Konseptet er det jo tydelig at ungen har skjønt, da det ble klagd på at "kua aldri våkna", men hvorfor kua ikke våkner ser det ut til å være vanskeligere med.

Dersom du greier å forklare at kua våkner når pilene på klokka er en bestemt plass, så vil det være mye lettere for ungen å kunne vente.

"A watched cow never wakes"

Verdt et forsøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har noen skikkelig gode oppskrifter på kanelboller? Jeg tenker litt sånne store myke og luftige boller, ikkenoe #fitness eller små,harde og crunchy bakverk.

Jeg sitter med en ide om en slags cinnabon-pizzarull-baconmarmelade-pork belly confit-bastardhybrid-greie, som jeg ikke klarer å få helt ut av hodet.

Noen som har noe input?

Detter er grunn-bolleoppskriften til Trine (kan brukes til alt mulig av kanelsnurregreier også selvsagt). De får en helt super konsistens, men du må gidde å elte lenge i maskin. Litt annerledes enn de fleste oppskrifter ved at smørterninger eltes inn til slutt, tror kanskje det er det som gjør forskjellen.

http://trinesmatblogg.no/2011/10/25/rosinboller/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,får se om vi kan få lært han klokka asap da, kanskje det funker bedre :) Nei har ikke mulighet til det.

Barn synes det er veldig stas med egen klokke, og er han 5 så er det vel påtide og lære det.

Jeg husker i alle fall at jeg og søstra mi fikk Barbieklokke til å ha på armen i 4 års alderen. Superstolte :) Så jeg ville prøvd meg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn synes det er veldig stas med egen klokke, og er han 5 så er det vel påtide og lære det.

Jeg husker i alle fall at jeg og søstra mi fikk Barbieklokke til å ha på armen i 4 års alderen. Superstolte :) Så jeg ville prøvd meg på det.

Ja, tenkte det :) Snakket såvidt om det litt i sta, og han visst hvertfall hva klokka er når det er barne tv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte det :) Snakket såvidt om det litt i sta, og han visst hvertfall hva klokka er når det er barne tv ;)

ja han veit nok att barnetv starter klokka 18.00 men veit han hvordan klokka ser ut når det er barnetv?

hu mi på 6 skal få seg klokke som sommer gave :) men heldigvis har vi ikke problem med hu og soving, hu sover gjerne så lenge som mulig, værre med 4 åringen :D han står jo opp så sjukt tidlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja han veit nok att barnetv starter klokka 18.00 men veit han hvordan klokka ser ut når det er barnetv?

hu mi på 6 skal få seg klokke som sommer gave :) men heldigvis har vi ikke problem med hu og soving, hu sover gjerne så lenge som mulig, værre med 4 åringen :D han står jo opp så sjukt tidlig:)

Nei i dag sove begge barna til 645 uten en lyd, (det er også da kua våkner) så da visste han tydeligvis at han kunne stå opp. Ja han vet hvordan klokka ser ut kl 6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Mener de har det på Kitchn, Tilbords og Jernia:)

Thankyoou :) Var innom jernia, men de hadde det bare til 1000kr, og jeg har ikke SÅ lyst på vafler, liksom. Fant heller ikke på Kitchn, men skal sjekke ut en gang til, + tilbords.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bli sterk i både pull ups og markløft, og leste en plass her inne at man starter med de øvelsene man "har fokus på". Problemet er bare at når jeg har pull ups før markløft er grepet svekket på mark, og tar jeg mark før pull ups klarer jeg ikke så mange som når jeg tar den øvelsen først... Burde jeg hatt disse på forskjellige dager kanskje?:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bli sterk i både pull ups og markløft, og leste en plass her inne at man starter med de øvelsene man "har fokus på". Problemet er bare at når jeg har pull ups før markløft er grepet svekket på mark, og tar jeg mark før pull ups klarer jeg ikke så mange som når jeg tar den øvelsen først... Burde jeg hatt disse på forskjellige dager kanskje?:huh:

ja ta de to "hoved" øvelsene dine annahver dag, så slipper markløft og tømme deg for pullup krefter og omvendt.

evt kjøre pullups først og markløft med supinert grep(sånn holde annahver vei så stanga ikke ruller ut av henda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha med meg kjerringa og ei venninne av kjerringa på gymmet nå på torsdag, er det noe i veien for att de kan kjøre det samme opplegget som jeg gjør pr nå? stronglift 5x5 ?

eller finnes det noe som tillsier att kvinner ikke skal trene likt som menn?

jeg vil jo tru att benkpress, knebøy, mark, foroverlent roing og militærpress er grei mat for damer også? selvfølgelig med vekter som gjør att de vil dette mer, og ikke blir avskrekket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha med meg kjerringa og ei venninne av kjerringa på gymmet nå på torsdag, er det noe i veien for att de kan kjøre det samme opplegget som jeg gjør pr nå? stronglift 5x5 ?

eller finnes det noe som tillsier att kvinner ikke skal trene likt som menn?

jeg vil jo tru att benkpress, knebøy, mark, foroverlent roing og militærpress er grei mat for damer også? selvfølgelig med vekter som gjør att de vil dette mer, og ikke blir avskrekket :)

Jeg har selv gjort noen økter med 5x5 og kjenner flere jenter som gjør det hver gang - så ikke noe stress så lenge vektene er tilpasset og de får litt veiledning i teknikk av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha med meg kjerringa og ei venninne av kjerringa på gymmet nå på torsdag, er det noe i veien for att de kan kjøre det samme opplegget som jeg gjør pr nå? stronglift 5x5 ?

eller finnes det noe som tillsier att kvinner ikke skal trene likt som menn?

jeg vil jo tru att benkpress, knebøy, mark, foroverlent roing og militærpress er grei mat for damer også? selvfølgelig med vekter som gjør att de vil dette mer, og ikke blir avskrekket :)

Kjør på! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha med meg kjerringa og ei venninne av kjerringa på gymmet nå på torsdag, er det noe i veien for att de kan kjøre det samme opplegget som jeg gjør pr nå? stronglift 5x5 ?

eller finnes det noe som tillsier att kvinner ikke skal trene likt som menn?

jeg vil jo tru att benkpress, knebøy, mark, foroverlent roing og militærpress er grei mat for damer også? selvfølgelig med vekter som gjør att de vil dette mer, og ikke blir avskrekket :)

Bare å kjøre på; men husk at gevinstene fra stronglifts er at man holder på med det over lengre tid, ingenting skjer ette kun en økt (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...