Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Gjest QueenWinther
Har akkurat samme selv, og vært til fysioterapeut og han sa at han ikke kunne finne ut hva det var..

.. jaja, vi får bare satse på at det forsvinner av seg selv! Hvordan/når startet det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Albuen min har fått den forferdelige dårlige vanen av å lage knekkelyder når jeg ekstenderer armen, etter at den har vært flektert lenge, f.eks når jeg ligger på sofaen. Det startet med litt vondt medialt for olecranon, før det gikk over til generelt vondt også på forsiden, med at underarmen hovnet opp når grepet var mye involvert på trening. Nå er det kun denne irriterende knekkingen, som kjennes medialt. Noen ganger, når jeg ekstenderer veldig raskt, kan jeg kjenne en slags stråling ned i lillefinger og såvidt opp mot skulder. Ikke noe plagsomt under trening når jeg har varmet opp. Noen som vet hva dette kan være?

Tror muligens det var noe av det samme jeg hadde i fjor. Husker ikke helt hva kiropraktoren sa, men det var noe med noe nerver som var blitt for stramme/stive eller noe. Hjalp å tøye lett og ikke-statisk, og ble mye bedre når det ble ordentlig varmt ute også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. jaja, vi får bare satse på at det forsvinner av seg selv! Hvordan/når startet det for deg?

Det har så og si vært slikt etter at jeg var i en trafikkulykke for ca 4 år siden. Så i ca 4 år har det vart og når jeg trener og øvelsen er uvant så er det utrolig vondt for knekklyden er så intens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem, bare spør om prøvetime og si du ikke har vært der før :) 9-17 på lørdag! Mest folk mellom 16-18, fra 19 finner du alltid et ledig sted :)

1) Jeg har aldri trent på Magnat før. Vet dere om det er mulig å komme innom for en spontan gratis prøvetime der på lørdag? Det vanlige senteret mitt holder stengt da, og jeg vurderer uansett å bytte til et bedre alternativ.

2) Jeg trener fra cirka 19-20 på hverdager. Er det vanligvis ledige stasjoner for knebøy, benkpress, og markløft på Magnat rundt den tiden, eller må man belage seg på å vente?

Kanskje ikke de aller dummeste spørsmålene, men dette var det nærmeste jeg kom en generell spørsmålstråd, og det virker som om det er mange 'Magnatkyndige' personer her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bland rohypnol i proteinpulveret hans? :cautious:

87936c705bed14d00c47c3471b8eaaa448e42a7c869c63465a3d7f79caa002b1.jpg

Selv om jeg liker tankegangen deres begge, rekker jeg neppe å rote fram verken rohypnol eller kloroform når gutten prøver å kile meg til døde. Og om jeg skulle prøve å "yppe" meg, ender jeg opp på gulvet. Har litt lyst til å overraske han en gang med hvem som er (les; var) sjefen :sneaky::whistle::nin:

Edit: Hjelper jo ikke at gutten er 195cm høy og 100kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg liker tankegangen deres begge, rekker jeg neppe å rote fram verken rohypnol eller kloroform når gutten prøver å kile meg til døde. Og om jeg skulle prøve å "yppe" meg, ender jeg opp på gulvet. Har litt lyst til å overraske han en gang med hvem som er (les; var) sjefen :sneaky::whistle::nin:

Edit: Hjelper jo ikke at gutten er 195cm høy og 100kg.

lav takling, skuldra inn mot magen hans, armene rundt det ene beinet hans, løft kneet hans og press kroppen mot ham. Da burde du legge ham i bakken.

evt sweep the leg a la kobra kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lav takling, skuldra inn mot magen hans, armene rundt det ene beinet hans, løft kneet hans og press kroppen mot ham. Da burde du legge ham i bakken.

evt sweep the leg a la kobra kai

Sweep the leg er faktisk et bedre clue enn Karate Kid gir inntrykk av. Høye folk er generelt svake mot sveip og benteknikker (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
Tusen takk :) Er det Kiwi som har det merket?

Jeg handler vanligvis på Jacobs på holtet og på Meny, så man finner det flere steder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man trener styrke er det veldig viktig å få tilstrekkelig med søvn, ettersom kroppen behøver det for å få restituert seg skikkelig. Hvor 'ille' er det egentlig å ta en skikkelig hard treningsøkt når man kun kan sove toppen 3 timer førstkommende natt? Er det slik at man får betydelig mindre resultat av den treningsøkten enn man ellers ville fått, og kan det eventuelt ha en nett negativ effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...