Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har rydde- og vaskedag i dag. For første gang siden før lærerferien startet. HOHEI, hadde glemt hvor intenst jeg hater å rydde og vaske. Problemet mitt er at jeg skal gjøre alt så ekstremt nøye når jeg først setter i gang. Det er jo et livsprosjekt!!

Så, til spørsmålet.... Hvor mye koster det for vaskekjerring i disse dager?

Fortsetter under...

Jeg har rydde- og vaskedag i dag. For første gang siden før lærerferien startet. HOHEI, hadde glemt hvor intenst jeg hater å rydde og vaske. Problemet mitt er at jeg skal gjøre alt så ekstremt nøye når jeg først setter i gang. Det er jo et livsprosjekt!!

300kr betaler jeg i Oslo, for vask hver 14.dag (60m2, gulv og støv i hele leiligheten)

Husk at vaskehjelp vanligvis ikke rydder... så med mindre du rydder før vaskehjelpa kommer, så betaler du jævlig mye for jævlig lite :p

Kan ikke vaskes hvis det er rot overalt.

Jeg tenkte umiddelbart hjemme alene-mat, eventuelt "hjemme alene"-mat.

Cat ladies always win.

Tror det blir mest korrekt med 'hjemmealenemat'. Orddeling er fy-fy, og bindestrek brukes vel kun når den første delen er et akronym (som f.eks. PC-kabinett), og i enkelte navn (og i 'fy-fy'). ;)

Dersom man skal trene styrke og cardio i samme økt, har noen ei god forklaring på hvorfor man skal ta cardioen til slutt?

Les denne linken, står det meste forklart der :)

Generelt så handler det om at du setter kroppen i en katabol tilstand, at muskulaturen ikke klarer å rekruttere alle muskelfibrene som er gunstig for styrkevekst og redusert nivå av ulike hormoner i blodbanen. De tingene sammen skaper ikke et gunstig miljø for fremgang i styrke eller hypertrifi. Løpingen derimot lider ikke like mye av å bli trent sist, annet enn at du blir sliten i de musklene du har trent.

Så derfor, tren det du prioriterer først (y)

Annonse

Annonse

En mulighet er å legge de i en form av noe slag, og legge et/flere lokk oppå for å forhindre fordampning, og skru ned temperaturen litt, det kan fungere.

Hmm, okei, det gjør ikke noe om det ligger helt klemt sammen? ;)

Hmm, okei, det gjør ikke noe om det ligger helt klemt sammen? ;)

Litt mellomrom er sikkert ikke dumt, men hvis du bruker varmluft, og du har noe væske i formen? Så går det nok fint alikevel.

I verste tilfelle ; er de ikke ferdige nok, så kan de jo få ligge litt mer i ovnen:)

Litt mellomrom er sikkert ikke dumt, men hvis du bruker varmluft, og du har noe væske i formen? Så går det nok fint alikevel.

I verste tilfelle ; er de ikke ferdige nok, så kan de jo få ligge litt mer i ovnen:)

Jeg har brukt den største forma jeg har men de ligger nok temmelig klemt sammen. Jaja, verste er vel at det smaker tørt I guess? :p

Har du en oppskrift jeg kan få se på? Eller fremgangsmåte?

Eeem nei, jeg så bare på tilbredningsmåten som stod på utsiden av pakningen, kjøpt i Sverige. Der stod det bare at det skulle stå på 220 grader, i 20 min hvis de var fra kjøleskap. Og at de skulle legges i aluminiumsfolie. Thats it, Im afraid :/ De står i ovnen nå hvertfall på litt mindre grader med ildfast form som lokk over de:P hehe. Er mannen som 'kokkelerer' ;)

Eeem nei, jeg så bare på tilbredningsmåten som stod på utsiden av pakningen, kjøpt i Sverige. Der stod det bare at det skulle stå på 220 grader, i 20 min hvis de var fra kjøleskap. Og at de skulle legges i aluminiumsfolie. Thats it, Im afraid :/ De står i ovnen nå hvertfall på litt mindre grader med ildfast form som lokk over de:p hehe. Er mannen som 'kokkelerer' ;)

Ååhja, hvis de er kokt på forhånd,så er det no stress:) Blir de liggende megatett er det ikke verre enn at man roterer de litt etter ti-femten minutter:) Håper middagen smaker:)

Ååhja, hvis de er kokt på forhånd,så er det no stress:) Blir de liggende megatett er det ikke verre enn at man roterer de litt etter ti-femten minutter:) Håper middagen smaker:)

Åååååja ! Takk, du redda dagen ! :) Middagen smaker garantert bra :D Pepsi Maxen sørger for det uansett ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...