Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørsmålet er jo heller medfølgende tips og triks til Groenhaug:

1: hvem ligger i sengen før deg

a) kan du ligge oppå?

B) kan du ligge under?

c) er det lurt å ligge noen av delene?

d) kan du ligge på siden

2: er det en seng som ikke er tatt av noen andre?

a) er sengen eventuelt stor nok for flere

B) se overnevnte punkt 1.

3: har baderomsgulvet varme?

a) tåler du bli tråkket på?

B) belelig å spy om du måtte det

4: er sofaen ledig

a) tåler du å bli tegnet på

B) altid sjekk etter husdyr

c) ikke forlat sofaen når du først har fått den

5: hvor er pleddet?

a) ikke ligg naken i fleecepledd

B) ikke ligg naken i sofaer i fleecpledd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier du nok neppe om 5 - 10 år. Har vært der selv. :p

Hehe, tenker du på at fyllesyken blir verre? Har merket det allerede...

Spørsmålet er jo heller medfølgende tips og triks til Groenhaug:

1: hvem ligger i sengen før deg

a) kan du ligge oppå?

B) kan du ligge under?

c) er det lurt å ligge noen av delene?

d) kan du ligge på siden

2: er det en seng som ikke er tatt av noen andre?

a) er sengen eventuelt stor nok for flere

B) se overnevnte punkt 1.

3: har baderomsgulvet varme?

a) tåler du bli tråkket på?

B) belelig å spy om du måtte det

4: er sofaen ledig

a) tåler du å bli tegnet på

B) altid sjekk etter husdyr

c) ikke forlat sofaen når du først har fått den

5: hvor er pleddet?

a) ikke ligg naken i fleecepledd

B) ikke ligg naken i sofaer i fleecpledd

Haha, Tor denne her var et knipe av gode triks og tips. Forøvrig trikset med å sove på baderomsgulvet og slippe å bli tråkket på: Lås deg selv inne. De andre finner et annet sted å tisse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvor det går an å få tak i lammekjøttdeig? Coop hadde i høst, men fant det bare en gang, så ble det borte igjen :o (vet at butikker er stengt i dag, spør for fremtida) :p

Har sett frossen på Meny opptil flere ganger. Det er ofte suksess i ferskvare når det er sesong (høst/vår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyskole eller universitet? Ettersom jeg har skjønt har universitet mer forskining eller noe, men hvis man søker jobb, vil arbeidsgiver prioritere uni. fremfor høyskole? Har det noe si, eller spørs det på hva slags studie det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyskole eller universitet? Ettersom jeg har skjønt har universitet mer forskining eller noe, men hvis man søker jobb, vil arbeidsgiver prioritere uni. fremfor høyskole? Har det noe si, eller spørs det på hva slags studie det er?

Veldig generelt og forenklet: Høyskole er mer praktisk, universitet mer teoretisk. Selvfølgelig med unntak. Det kommer også an på hva du skal studere. Forskning osv har ikke noe å si så lenge du ikke sikter på å ta doktorgrad. Det sagt er det også mange høyskoler som gjør ganske god forskning innen sine felt (ingeniør, f.eks.).

Når det kommer til arbeidsgiver er jeg litt usikker, men jeg vil tro det er flere faktorer som spiller inn.

Hva er det du ønsker å studere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig generelt og forenklet: Høyskole er mer praktisk, universitet mer teoretisk. Selvfølgelig med unntak. Det kommer også an på hva du skal studere. Forskning osv har ikke noe å si så lenge du ikke sikter på å ta doktorgrad. Det sagt er det også mange høyskoler som gjør ganske god forskning innen sine felt (ingeniør, f.eks.).

Når det kommer til arbeidsgiver er jeg litt usikker, men jeg vil tro det er flere faktorer som spiller inn.

Hva er det du ønsker å studere?

takk for svar:)!

Vil studere radiografi, og da blir det enten i tromsø(uni) eller hbv, drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Noen som vet hvor det går an å få tak i lammekjøttdeig? Coop hadde i høst, men fant det bare en gang, så ble det borte igjen :o (vet at butikker er stengt i dag, spør for fremtida) :p

Hva lager man egentlig av lammekjøttdeig? Har en i frysern (kjøpt på impuls), men har ikke funnet noe fornuftig å bruke den til. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva lager man egentlig av lammekjøttdeig? Har en i frysern (kjøpt på impuls), men har ikke funnet noe fornuftig å bruke den til. :p

Shepherd's pie, så klart!

takk for svar:)!

Vil studere radiografi, og da blir det enten i tromsø(uni) eller hbv, drammen.

Daa kan jeg ikke hjelpe deg, dessverre. Kanskje noen andre her inne kan svare. Det skulle vel også være mulig å høre med en form for rådgiver/veileder, e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:)!

Vil studere radiografi, og da blir det enten i tromsø(uni) eller hbv, drammen.

Det går vel for det samme, bachelor uansett vel? :) Sambo er radiograf. Han sa "velg gjøvik, ikke trondheim". Visste ikke de hadde i tromsø eller drammen jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel for det samme, bachelor uansett vel? :) Sambo er radiograf. Han sa "velg gjøvik, ikke trondheim". Visste ikke de hadde i tromsø eller drammen jeg?

Tenker på gjøvik og :) det er de tre jeg tenker på. Oslo, trondheim og bergen har også, men de er uaktuelle.. heldigvis et par mnd igjen å skaffe info og bestemme seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...