Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Okei, dumt medisinsk spørsmål. Jeg kutta meg i fingeren for et par måneder siden, på et fingerledd. Ganske dypt. Etter at det har grodd er det en hard kul på fingerleddet, og det gjør vondt når jeg beveger leddet eller tar på kulen. Det er ingen uutholdelig smerte, kanskje mer stivt og ømt. Er dette noe som trolig forsvinner eller jeg er jeg stuck med dette irritasjonsmomentet 4eva fordi jeg ikke klarer å bruke en kniv?

jeg kutta meg på jobben for lenge siden, og fikk sydd faenskapet sammen, når det var grodd så fikk jeg også en slik kul, med samme "symptom" som du beskriver ed øm og stiv.

jeg dro til legen og fikk den skjært bort, null stress og fingern blei seg selv igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortuity.

Pakke ryggsekken (i supernær fremtid). Fly til andre siden av landet. Finne Breheimen. Tusle over den, Jotunheimen, Skarvheimen og Hardangervidda, for så å avslutte med litt mer Telemark - og Vestfoldmoro..

[ATTACH]138746[/ATTACH]

.. God eller skikkelig dårlig idé?

post-30998-14440976326158_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakke ryggsekken (i supernær fremtid). Fly til andre siden av landet. Finne Breheimen. Tusle over den, Jotunheimen, Skarvheimen og Hardangervidda, for så å avslutte med litt mer Telemark - og Vestfoldmoro..

[ATTACH]138746[/ATTACH]

.. God eller skikkelig dårlig idé?

SKIKKELIG god idé! Men har du vært ute en vinternatt før? If not: start med noe du garantert overlever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortuity.

SKIKKELIG god idé! Men har du vært ute en vinternatt før? If not: start med noe du garantert overlever
Uæh, jeg tror jeg er superenig. :giggle: Jeg har vært ute opptil flere vinternetter; gammel speider, og hele pakka. Haha.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæh, jeg tror jeg er superenig. :giggle: Jeg har vært ute opptil flere vinternetter; gammel speider, og hele pakka. Haha.

Hvor lang tid har du tenkt å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortuity.

Hvor lang tid har du tenkt å bruke?
Har tre uker til disposisjon, og i følge DNT-karen jeg slo av en prat med så bør det være tilstrekkelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre uker til disposisjon, og i følge DNT-karen jeg slo av en prat med så bør det være tilstrekkelig.

SYKT fett om du gjennomfører! Do it, do it, do it!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortuity.

SYKT fett om du gjennomfører! Do it, do it, do it!!!!
Jeg er supergira, så sjansene er store for at jeg stikker om et par små uker. #Excited.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakke ryggsekken (i supernær fremtid). Fly til andre siden av landet. Finne Breheimen. Tusle over den, Jotunheimen, Skarvheimen og Hardangervidda, for så å avslutte med litt mer Telemark - og Vestfoldmoro..

[ATTACH]138746[/ATTACH]

.. God eller skikkelig dårlig idé?

Uten meg er det superdårlig idé...

Har hatt lyst på tur dritlenge nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har diskutert med en venn hvordan man skal utføre frivending. Jeg har lært at man skal skal ta i med beina, men stanga skal aldri være i kontakt med lårene, mens hun smeller stanga inn i lårene (og har svære blåmerker på grunn av det) for å få det opp på skuldrene. Skal man dytte i fra med beina slik hun gjør? (sorry, orker ikke å lage en helt ny tråd...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Har diskutert med en venn hvordan man skal utføre frivending. Jeg har lært at man skal skal ta i med beina, men stanga skal aldri være i kontakt med lårene, mens hun smeller stanga inn i lårene (og har svære blåmerker på grunn av det) for å få det opp på skuldrene. Skal man dytte i fra med beina slik hun gjør? (sorry, orker ikke å lage en helt ny tråd...)

Jeg skjønner ikke helt hva du mener - men man starter jo i markløftposisjon, også fra knærene og opp skal man ha en eksplosiv bevegelse, og deretter sette seg under stangen. Hele tiden skal den være så nær kroppen som mulig - for jo lengre ut fra kroppen, jo tyngre er det. Skal vel også ha utslag med/i hofta?

ikke skyt meg om jeg tar feil, er flinkere til å ta vendinger enn jeg er til å forklare hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge to starter i markløft posisjonen, men når jeg er ved knelengde og skal få stanga opp til (den eksplosive bevegelsen) så har jeg stanga så nærme kroppen som mulig, men den er aldri i kontakt med kroppen min (jeg tar i med hofta og på en måte gjør en øvelse som med kb, der man bruker hofta til å ta i fart) men hun presser stanga mot lårene slik at hun dytter opp ved hjelp av energien hun får fra slaget mot låret, hvis du forstår? Jeg er like dårlig til å forklare ;P Både hun og jeg har samme startposisjon og endeposisjon, men vi "bruker" hoftebevegelsen på forskjellig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...