Jump to content

Cheetah

Members
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

About Cheetah

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 1. Godt spørsmål. Det er egentlig noe jeg har tatt litt på feelingen, tenkte at om jeg halverer inntaket, og bytter ut/kutter ut en del usunt fett og raske karb, så må jo det være gull for kroppen. 2. Da vil jeg fortsatt si 5 uker jeg. Før var det kanskje 2 ganger i måneden. Hadde en periode det første halve året av 2015 hvor jeg trente ca 2-3 ganger i uken. 3. Målet mitt er definitivt å gå ned i fettprosent. Mer definerte muskler, mindre dissing rundt lår og rompe😄 Samtidig kan jeg ikke miste så mye muskelmasse da jobben krever litt fysikk iblant. 4. Den var ganske lur! Men er det sånn at jeg burde registrere vekten min også, og ikke bare ha måleverdier? 5. Det gjør det helt klart, men så har man ofte inntrykk av at det er stor forandring den første tiden, og at det så vil stagnere. Noe har jo skjedd med kroppen min, ingen tvil om det. Men ville tro at fettMengden hadde minket litt med tanke på muskelvekst og kcalunderskudd..? Eller så har jeg en sånn kropp som skyter i været etter en stund på samme program😛
  2. Ahh! Nå skjønte jeg det😛 Skal jeg da bare kjøre på i samme løp og vente å se? Jeg har ikke dårlig tid, og det er vel en viktig faktor med å prøve og feile😊
  3. Tusen takk for utfyllende svar! 1. Jeg er 24, veier kanskje 69 og er 174 høy. 2. Jeg har et sånn passe godt grunnlag med muskler, men har ikke trent så rutinert som jeg gjør nå. Det rare er at det later til å bygge muskler, men fettet vil ikke minke. Det er det jeg stusser på. 3. Jeg har aldri pleid å måle den på faste dager, men det skal jeg begynne med nå. Og det var strengt tatt i går kveld jeg målte, så hva jeg hadde spist tidligere på dagen har vel litt å si. 4. Helt enig med deg der altså! Tall og verdier har i bunn og grunn ingenting å si, det er hva man ser i speilet og hvordan man føler seg som teller. Men så var det akkurat det som var problemet mitt da😅 Jeg ser ingen spesielle endringer på det laget som svømmer under huden. Det kan være noen faktorer jeg ikke har sett her, men i mitt hode skulle det vært litt mindre av denne frøkna nå etter 5 uker. Håper det ble litt mer ryddig enn forrige innlegg, ble litt ivrig😜
  4. Ja, hvis tommelfingerregelen er at man bytter ut fett med muskler så😅Jeg skjønner at jeg har bygd muskler, både ved å kjenne på meg, og ved at jeg øker vektene på gymmet. Er det ikke rart at fettprosenten er lik etter 5 uker med drastisk forandring?😁
  5. Hei! For 5 uker siden begynte jeg aktivt å gå inn for å få en sterkere og strammere kropp. Tidligere har det bare vært tulletrening i hytt og gevær, så forventet egentlig aldri noen resultater da. Jeg har et godt kosthold med nok proteiner, karb og kanskje litt lite fett. Spiser mer de dagene jeg trener, noe som er ca 4 ganger i uken. Har vært litt for hard på godteriet i helgene, så det har jeg nesten kuttet ut (litt må man ha, rundt 300-400kcal) Ellers ligger kcal mengden på rundt 1500 om dagen. Lite? Det som er så vanvittig rart, er at jeg merker styrken. Jeg har økt bra på trening siden jeg begynte, kjenner at både rompe og lår er hardere og mer markerte, men målebåndet sier noe helt annet! Målene mine før var: midje 75cm, rompe 101cm og lår 61cm. Nå er midje 78,5! Rompe 106! og lår 63! Hva skjeeer a? Jeg aner ikke vekten da jeg ikke pleier å veie meg, men av det jeg kan se i speilet ser jeg ingen endring, i så fall litt mer markert mage, men hvertfall ikke større eller oppblåst som jeg har pleid å være da jeg er en skikkelig godtemoms😄 Føler meg slankere, men målene er helt absurde i forhold til denne store endringen. Måtte til og med telle på målebåndet for å dobbeltsjekke. Spiser litt over halvparten av kcalmengden jeg pleide å få i meg i løpet av en uke, og trener 3x så hardt. Bare det at kostholdet er endret så til de grader (spiser masse frukt og grønt, proteinbrød med fisk/skinke/kylling, kjøtt, lite eller ingen hvit pasta og ris) gjør det merkelig at jeg ikke får mindre mål. Er det noen som ser hvilke feil jeg gjør, eller som har en naturlig forklaring til dette rare resultatet? Nå skulle jeg virkelig ønske jeg har tatt før-bilder, men fettprosenten er i all hovedsak den jeg vil få ned.
  6. Ah! Shit, takk! Nedgangen har stoppet opp, og utålmodig som jeg er vil jeg gjerne få det igang igjen fort som fy. Men etter å ha lest det der holder jeg meg unna. Vil helst overleve prosessen.
  7. Overskriften sier vel sitt. Noen med erfaringer? Gode som dårlige :-)
  8. Ja, det har du jaggu rett i. Takk for svar Okey. Da skjønner jeg plutselig litt mer. Tusen takk
  9. Bra det ikke bare er meg da Jeg har lyst til å tro at det er pr 100 ml ferdig drikke da det er det som er vanlig. Men det står jo ingenting på bøtta
  10. Okey.. Her kommer tidenes dummeste spørsmål dere. Hold på hatten! De næringsverdiene som står på proteinbøtta/kosttilskudd, er det pr 100 g ferdig drikke eller pr 100 g pulver..? Jeg er helt grønn altså :-P
  11. Cheetah

    Lykken er...

    O'lykke! Gutta mine det Ellers kan god 'pump it up' musikk på øra mens man trener gjøre meg lykkelig.
  12. Er for tiden i mammapermisjon, men jobber på Shell frem til jeg er ferdig utdannet Fysio- og rehabiliteringsterapeut på hund
  13. Hvordan er karb innholdet? Trenger noe lavt nå som jeg er på psmf. Bor i Akershus og kan muligens hente på dagen
  14. Den må jeg se nærmere på! *grave frem artikkel*
  15. Ahaa.. Okei, da skal jeg holde meg slavisk til dietten. Det er meg på bildet, men før graviditeten. Altså, jeg er nærmere å se ut som en hvalross enn en cheetah i dagens kropp Jeg er 1,74 høy og veier 80! kg. Så her er det mye å ta av. Jeg har ikke helt satt opp styrkeprogram, men skal få hjelp til dette på treningsstudioet. Trente mye styrke for et par år siden, så har litt erfaring med det
×
×
  • Create New...