Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

kanskje et dumt spørsmål, kanskje ikke? Uansett, hva er den beste måten å øke antall reps i push-ups og pullups på? Vil det beste være styrketreninger et par ganger i uken med baseøvelser+litt push-ups? Eller vil det være bedre å trene disse to øvelsene ''hver dag'', noe a la disse 100 push-ups appene som baserer seg på å ta push-ups/pullups flere ganger omtrent hver dag?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har alltid lurt på, hvordan får man slike "lange slanke" magemuskler som f.eks. på profilbildet mitt? Den store skrekken er å få mageruter, men syns disse loddrette stripene er pene!

Hva skal man trene, og hva skal man unngå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha tror jeg dropper tampong og adrenalin gitt :p Satser på å la være å bruke nesespray i stedet..

Nesespray? Har brukt det i 7 år, aldri blødd neseblod.

Men da vi var på legevakten med en kompis som har sånn neseblod-som-aldri-stopper, så de at kulde hjelper. Gå ut hvis det er kaldt ute eller lene hodet inn i kjøleskapet/fryseren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er du heldig du :DTjukka

Formen på musklene dine får du ikke gjort noe med, men det du spør om er egentlig bare fettprosenten. Jo lavere fettprosent, jo tydeligere blir absa.

Så for å unngå rutene, så må du bare sørge for at du ikke går så alt for lavt i fettprosent.

(ikke misforstå, profilbildet ditt er også av ei med veldig lav fettprosent... men rutene er enda lavere + eventuelt mer muskelmasse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sånn at håret blir fett i bunnen og krusete\tørt i tuppene selv om jeg vasker med sjampo, balsam og tar kur en gang innimellom? Drittlei av å gjøre ting 'riktig' og ikke få noe igjen for det....

Jeg sleit med det samme, måtte vaske håret hver dag og det ble fett igjen på kvelden. Mor sa det var fordi jeg vasket for mye, men etter jeg begynte på medisin mot uren hud(isotretinoin) så var ikke håret fett mer. Så jeg hadde for høy talgproduksjon, også i hodebunnen. Så hvis du har fet og/eller uren hud, så kan det være det som er problemet i hodebunnen og. Kerstase(eller hva merket heter) har spesial shampoo mot fet hud i hodebunnen(selges billig(ere) på feelunique.com). Å ikke ha balsam helt opp i hodebunnen kan også hjelpe.

Ang tørre tupper, så hjalp det meg å faktisk innse hvordan hårtype jeg har å kjøpe produkter deretter. Jeg har tørt hår med krøller, men ville ha glatt rett hår og kjøpte meg produkter for mykt hår osv, men håret ble bare jævlig. Først når jeg kjøpte shampoo/balsam for krøllet hår, ble håret mitt samarbeidsvillig, og jeg kunne la det tørke vanlig uten å bruke masse produkter og styling for å få det til å se normalt ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det sånn at håret blir fett i bunnen og krusete\tørt i tuppene selv om jeg vasker med sjampo, balsam og tar kur en gang innimellom? Drittlei av å gjøre ting 'riktig' og ikke få noe igjen for det....

Jeg har begynt med balsammetoden nå etter at jeg i en lang periode slet med veldig fett hår. Det ble bra etter første vask, og det er superbillig :Dlockig.se • Balsammetoden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, det er sånn mitt også var. :p

Jeg følte håret mitt kun var pent om jeg vasket det om morgenen. :cautious:

Du vet det sikkert, men skriver det i tilfelle :p Har du husket å kjøpe renseshampo? Bruker du hårprodukter i håret til vanlig?

Mange sånne typer shampoer klarer ikke å fjerne hårprodukter fra håret. Så vasker man bare med den, uten å bruke renseshampo første gangen (og etter hver gang man bruker hårprodukter), så vil håret bli mer og mer fett. Er kun noen bestemte typer hårprodukter som kan brukes.

Samme gjelder med balsametoden, det er heller ikke alle balsamer som kan brukes.

Har aldri prøvd balsammetoden før, men vurderte det før jeg begynte på annen type shampo/balsam. Men er så fornøyd med det, så dropper jeg balsammetoden.

(Jeg byttet egentlig til shampo uten sls, sulfater ol, fordi jeg klødde i hodebunnen, ikke pga fett hår. Nå klør jeg ikke lenger, og håret blir "aldri" fett, og ser mye sunnere ut. :D )

EDIT: Når jeg ser på shampo-flasken nå, så er det faktisk volum-shampo jeg har.

Nei renseshampoo, det er faktisk første gang jeg har hørt om det :p haha. Ja har nødt til å bruker produkter i håret for å prøve å holde det tørre litt mindre tørt :p Bruker alltid beskyttelsesspray når jeg påfører håret varme.

Okei, det var jeg ikke klar over. Takk for gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit med det samme, måtte vaske håret hver dag og det ble fett igjen på kvelden. Mor sa det var fordi jeg vasket for mye, men etter jeg begynte på medisin mot uren hud(isotretinoin) så var ikke håret fett mer. Så jeg hadde for høy talgproduksjon, også i hodebunnen. Så hvis du har fet og/eller uren hud, så kan det være det som er problemet i hodebunnen og. Kerstase(eller hva merket heter) har spesial shampoo mot fet hud i hodebunnen(selges billig(ere) på feelunique.com). Å ikke ha balsam helt opp i hodebunnen kan også hjelpe.

Ang tørre tupper, så hjalp det meg å faktisk innse hvordan hårtype jeg har å kjøpe produkter deretter. Jeg har tørt hår med krøller, men ville ha glatt rett hår og kjøpte meg produkter for mykt hår osv, men håret ble bare jævlig. Først når jeg kjøpte shampoo/balsam for krøllet hår, ble håret mitt samarbeidsvillig, og jeg kunne la det tørke vanlig uten å bruke masse produkter og styling for å få det til å se normalt ut:)

Jeg vasker ikke håret hver dag heldigvis :p hehe. Ellers har jeg ikke problemer med uren hud, hadde det bare vært så enkelt :p hehe. Har ellers aldri balsam helt ned i hodebunnen. Prøver alltid å se etter produkter etter min hårtype, men siden min hårtype tydeligvis ikke matcher det vanlige tørre håret så vet jeg ikke lenger :p Har spurt hver gang jeg har vært hos frisøren også.

Hehe, hver gang mitt hår lufttørker ser det ut som jeg har lagt meg med vått hår... og jeg kan hvertfall ikke bruke hårføner, det er jo drepen for håret :p

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jenter: Hvordan skjuler dere stive brystvorter (hvem får vel ikke det etter et tungt sett?) under sports-BHen? Teip eller bryr dere ikke? Takk for eventuelle kreative svar... :)

Jeg synes det er hot så jeg bryr meg ikke ;) men en del venninner bruker sånn teip-ting når de går uten bh osv, og de blir mindre synlig med ikke helt borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Jenter: Hvordan skjuler dere stive brystvorter (hvem får vel ikke det etter et tungt sett?) under sports-BHen? Teip eller bryr dere ikke? Takk for eventuelle kreative svar... :)

Bryr meg ikke, men funker å ta sånn bomullspads (de flate). Ikke de billigste som finnes, men hvis du tar noen som er litt mer "solide". Evt teip de på. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei minna på det her nå nettop, og kom på...

I korte trekk, hva havna clashen mellom Rippetoe og Pendlay om?

Har fått med meg at de ikke er verdens beste venner, men utifra det jeg har forstått så var det jo nesten en sånn shitstorm at man sku trodd Lyle McDonald sto bak den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, dette er tråden for en newbie som meg sjæl!

1: Er det noen helt basic do's & don'ts som gjelder i frivektområdet på gymmet?

2: Hadde første time med PT i dag. Da foregikk mange av øvelsene på samme stativ (i et eget lite PT-hjørne). Er det slik "til vanlig" også, eller er det ett stativ for knebøy, ett for mark, ett for stående roing etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, dette er tråden for en newbie som meg sjæl!

1: Er det noen helt basic do's & don'ts som gjelder i frivektområdet på gymmet?

2: Hadde første time med PT i dag. Da foregikk mange av øvelsene på samme stativ (i et eget lite PT-hjørne). Er det slik "til vanlig" også, eller er det ett stativ for knebøy, ett for mark, ett for stående roing etc?

De fleste steder er det greiest å bruke knebøystativet gjerne (der jeg trener er det enten den eller benkpressen man må låne stang fra), men kanskje lurt å passe på at man ikke gjør det om noen står i kø for knebøy. Ellers er det jo noen sentre som har egne platå (?) eller hva det heter for markløft, og "løse" stenger man kan bruke til annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, dette er tråden for en newbie som meg sjæl!

1: Er det noen helt basic do's & don'ts som gjelder i frivektområdet på gymmet?

2: Hadde første time med PT i dag. Da foregikk mange av øvelsene på samme stativ (i et eget lite PT-hjørne). Er det slik "til vanlig" også, eller er det ett stativ for knebøy, ett for mark, ett for stående roing etc?

Basic do's (y)

- rydd på plass vektene når du er ferdig med dem

- legg tilbake vektene på rett plass

- tørk vekk svetten din når du er ferdig med et apparat

Basic dont's (n)

- å lage rot inne på gymmet

- å gå barbeint. Sokker er supert, men barbeint er fy-fy!

Generelt lite som irriterer meg inne på frivektsområdet, men at folk ikke rydder opp etter seg..... da koker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...