Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hovedgrunnen til at du ikke skal lene deg bakover, er fordi blodet må gå en plass... Og ved å lene seg tilbake, risikerer du at det renner ned i halsen og steder det ikke bør være :p

Men ok. En quickfix. Dypp en tampong i adrenalin, og stapp den opp i nesa. Effektivt som bare rakkern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det sånn at håret blir fett i bunnen og krusete\tørt i tuppene selv om jeg vasker med sjampo, balsam og tar kur en gang innimellom? Drittlei av å gjøre ting 'riktig' og ikke få noe igjen for det....

Jeg fikk mye finere hår etter jeg byttet over til shampo/balsam uten sls, silikon og parabener (heg bruker the bodyshop sin). Først må man kjøpe "renseshampo" (jeg kjøpte kiwi sin first price billigshampo), og så er det bare å bruke shampo og balsamen. Det er uvant i starten, for det kjennes ikke ut som vanlig shampo og balsam, er en litt annen følelse. Jeg får floker dersom jeg ikke grer håret fri for floker før jeg dusjer.

Det er vanlig å få ekstra fett hår en overgangsperiode, men så stabiliserer det seg. På meg tok det 2-3 uker, men til gjengjeld har jeg aldri fett hår nå.

Det funker ikke for alle, men verdt å tipse om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sånn at håret blir fett i bunnen og krusete\tørt i tuppene selv om jeg vasker med sjampo, balsam og tar kur en gang innimellom? Drittlei av å gjøre ting 'riktig' og ikke få noe igjen for det....

Fatty Roots - Help is on the Way

Fullstendig nøytral kilde som sikkert ikke har noen forhåpning om at du skal kjøpe produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mye finere hår etter jeg byttet over til shampo/balsam uten sls, silikon og parabener (heg bruker the bodyshop sin). Først må man kjøpe "renseshampo" (jeg kjøpte kiwi sin first price billigshampo), og så er det bare å bruke shampo og balsamen. Det er uvant i starten, for det kjennes ikke ut som vanlig shampo og balsam, er en litt annen følelse. Jeg får floker dersom jeg ikke grer håret fri for floker før jeg dusjer.

Det er vanlig å få ekstra fett hår en overgangsperiode, men så stabiliserer det seg. På meg tok det 2-3 uker, men til gjengjeld har jeg aldri fett hår nå.

Det funker ikke for alle, men verdt å tipse om :)

Jupp, har byttet til en bra shampoo og balsam som jeg har vært fornøyd med, men jeg prøve en ekstra kur for håret da det var anbefalt ettersom jeg har så tørt hår. Syns kanskje det faktisk har blitt verre etter at jeg begynte med den, og den skulle liksom være den beste. Har spurt ikke bare 1 men sikkert 10, og fikk samme svaret. Har holdt på nå i over en mnd, og syns fortsatt jeg får samme resultatet hver gang. merkelig at jeg skal ha så sinnsykt rart hår i forhold til alle andre, ingenting funker for meg gitt....

Har vurdert å prøve Wen, men har ikke tort siden det er sånn irriterende bindingsdrit ... :p

EDIT: Det ER ikke fett, men jeg syns det ser sånn ut og jeg syns ikke det er så pent med ettersittende hår tett inntil hodet på toppen og tørre tupper og i lengdene :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårbunnen produserer jo fett, fordi du hele tiden vasker det bort med shampo, og når du i tillegg flere ganger i uka dusjer dobbelt - så blir jo hodebunnen irritert og produserer mer.

Hadde delvis problem med fett hår, stoppa med shampo helt, og vasker det kun med vann (dog mye lenger per gang) - og problemet har forsvunnet helt. Tenker kanskje ewwww, ikkeno shampo! Men, det funker! Får kjøpe noe hårparfyme å spraye på istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags shampoo og balsam bruker du nå?

Sonya Hydrate Shampoo - Kroppspleie

Sonya Hydrate Conditioner - Kroppspleie

Dette er det jeg har funnet som har funket best til nå. Men jeg begynner å lure på om det er kuren som er synderen:

Bjørn Axen Deep Conditioner Repair 200ml - Apotek 1

Den skal liksom fungere sååååååå bra og alle har hatt sååååå bra resultater med den. På en annen side vet jeg at håret er det siste som får næring, så er mye mulig jeg ikke spiser riktig nok.. om det makes any sense :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårbunnen produserer jo fett, fordi du hele tiden vasker det bort med shampo, og når du i tillegg flere ganger i uka dusjer dobbelt - så blir jo hodebunnen irritert og produserer mer.

Hadde delvis problem med fett hår, stoppa med shampo helt, og vasker det kun med vann (dog mye lenger per gang) - og problemet har forsvunnet helt. Tenker kanskje ewwww, ikkeno shampo! Men, det funker! Får kjøpe noe hårparfyme å spraye på istedet :)

Har egnetlig aldri hatt problemer med fett hår, det er det som er greia. Men jeg har alltid hatt veldig tørt hår og vasker ikke håret mer enn 3 ganger i uka, for jeg har ikke trengt det. Har faktisk prøvd det, å ikke vaske med shampo, men å bare vaske med både vann eller balsam. Hvor lenge må jeg prøve enten bare vann eller bare balsam da? Jeg blir gal snart :p Vasket håret i går og det ser ut som det trenger en vask til.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Det ER ikke fett, men jeg syns det ser sånn ut og jeg syns ikke det er så pent med ettersittende hår tett inntil hodet på toppen og tørre tupper og i lengdene :p

Skjønner, det er sånn mitt også var. :p

Jeg følte håret mitt kun var pent om jeg vasket det om morgenen. :cautious:

Du vet det sikkert, men skriver det i tilfelle :p Har du husket å kjøpe renseshampo? Bruker du hårprodukter i håret til vanlig?

Mange sånne typer shampoer klarer ikke å fjerne hårprodukter fra håret. Så vasker man bare med den, uten å bruke renseshampo første gangen (og etter hver gang man bruker hårprodukter), så vil håret bli mer og mer fett. Er kun noen bestemte typer hårprodukter som kan brukes.

Samme gjelder med balsametoden, det er heller ikke alle balsamer som kan brukes.

Har aldri prøvd balsammetoden før, men vurderte det før jeg begynte på annen type shampo/balsam. Men er så fornøyd med det, så dropper jeg balsammetoden.

(Jeg byttet egentlig til shampo uten sls, sulfater ol, fordi jeg klødde i hodebunnen, ikke pga fett hår. Nå klør jeg ikke lenger, og håret blir "aldri" fett, og ser mye sunnere ut. :D )

EDIT: Når jeg ser på shampo-flasken nå, så er det faktisk volum-shampo jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke da, i såfall? På tørt hår også?

Har tørt fint hår selv. Jeg slet med det samme type problemet som deg. Håret ble tungt og "fett" på toppen og frizzy i tuppene. Fikk beskjed av frisøren om å bruke volumshampoo og balsam for tørt hår. Bruker du shampoo og balsam for tørt hår ville det vist nok bli for mye for håret eller noe sånt. Verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...