Jump to content

mt79

Members
  • Content Count

    147
  • Joined

  • Last visited

  1. Har det skjedd noe endring i saken? Det var jo litt spennende kasus egentlig B-)
  2. Dersom de hovner opp tror jeg du kan se bort fra min nervetilnærming.. Det relaterer jo til sirkulasjon.
  3. At det slår ut nå trenger ikke være mer mystisk enn at muskler har vokst og tirrer nerver mer enn før. Men for all del, jeg er ikke lege.
  4. Det er desverre litt sånn at så lenge du ikke får utfall så blir du ikke prioritert virker det som. Men jeg vil anbefale deg å ikke bare leve med det dersom det utvikler seg.
  5. Høres merkelig ut men dersom det er likt i begge bena samtidig er det vel mer sannynlig at det a) har med ryggen å gjøre og at det er snakk om nerver (klem?) og ikke blodtilførselen.. Dersom du begynner å miste følelse /kraft i bena begynner det å bli på tide å stikke innom legen. Tenker jeg.
  6. Vanskelig å si, men kanskje dempingen virker mot sin hensikt her? Du burde kanskje få sjekket om du har en skikkelig overpronasjon. Det kan korrigeres med innleggssåler i skoen. Demping har mest hensikt ved jogging for å skåne knær og rygg, om du lander tungt på hælen i steget. Men rart om ikke fysioterapeut har anbefalt mindre demping og mer korrigering av pronasjon... Iallefall for bruk til gåturer.. Dette er bare forslag til hva du kan sjekke ut, jeg er ikke lege eller fysioterapeut.
  7. Kommer vel litt an på hva som skjer i kroppen. Infeksjoner og sykdommer kan draine endel energi. Evt pustebesvær gjør det samme. Ei dame på 90 år, 165cm høy og veier 55 kg vil ha en BMR på 1057 iflg en BMR-kalkulator jeg fant. Men som nenvt, øvrig helsetilstand vil påvirke dette.
  8. Sparer vel noen kroner pr kilo godt stål 'spart'. Pr. 1000 produserte stenger sparer de to tonn stål om de lager 18kgs stenger. Blir penger av sånt.
  9. Bruk volumsjamo bare på volumdager..
  10. Det er vel strengt tatt ikke belegg for å dele inn mennesket i raser..
  11. trening.no - Anstrengelseshodepine Kan det være anstrengelseshodepine?
  12. Skjelver av og til litt i affiserte muskler etter volumøkt. Spesielt ved svak aktivering av disse i etterkant (løfte kaffekopp etter bryst/armøkt f.eks)
×
×
  • Create New...