Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Dumt spm fra meg IGJEN, men:

jeg ser mange jenter som trener med mye lettere vekter enn meg, men fortsatt syns jeg det ser ut som at de ser bedre ut enn meg, og alt sånt. Jeg vet jo at abs are made in the kitchen og jeg har fulgt en matplan nå nesten helt slavisk en periode nå uten å føle at jeg har oppnådd noe 'extraordinary' om dere skjønner :p Jeg skjønner jo også at man har forskjellig utgangspunkt, men jeg begynner jo å lure på om jeg gjør noe feil på noe måte? At jeg kanskje spiser mer eller mindre enn jeg kanskje tror selv om jeg logger det, om jeg bare er helt på bærtur eller hva som skjer?

Sorry utblåsningen her, for jeg vet at jeg får mange komplimenter, men jeg føler det ikke selv. Kanskje jeg er et håpløst tilfelle...

:p

Det er mange veier til rom. Tunge vekter er ikke feil, men du må ta tiden til hjelp. Hvor lenge er "en periode"? Jeg er overbevist om at du er på rett spor, ingen grunn til panikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange veier til rom. Tunge vekter er ikke feil, men du må ta tiden til hjelp. Hvor lenge er "en periode"? Jeg er overbevist om at du er på rett spor, ingen grunn til panikk :)

Ja, er nok på vei til Rom, kan være jeg er for utålmodig og at jeg bare må fortsette og ikke forvente å se noen forandringer før om mange mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spm fra meg IGJEN, men:

jeg ser mange jenter som trener med mye lettere vekter enn meg, men fortsatt syns jeg det ser ut som at de ser bedre ut enn meg, og alt sånt. Jeg vet jo at abs are made in the kitchen og jeg har fulgt en matplan nå nesten helt slavisk en periode nå uten å føle at jeg har oppnådd noe 'extraordinary' om dere skjønner :p Jeg skjønner jo også at man har forskjellig utgangspunkt, men jeg begynner jo å lure på om jeg gjør noe feil på noe måte? At jeg kanskje spiser mer eller mindre enn jeg kanskje tror selv om jeg logger det, om jeg bare er helt på bærtur eller hva som skjer?

Sorry utblåsningen her, for jeg vet at jeg får mange komplimenter, men jeg føler det ikke selv. Kanskje jeg er et håpløst tilfelle...

:p

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte utrolig nok ikke å finne noe svar på det store verdensvevet, så jeg spør her: Jeg har gått til anskaffelse av økologisk vanlijepulver fra Funksjonell Mat, men klarer ikke finne noe informasjon om næringsinnholdet i den. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte utrolig nok ikke å finne noe svar på det store verdensvevet, så jeg spør her: Jeg har gått til anskaffelse av økologisk vanlijepulver fra Funksjonell Mat, men klarer ikke finne noe informasjon om næringsinnholdet i den. Noen som vet?

Står at det er laget av bourbon vanilje og ingen tilsetningsstoffer, så jeg antar at det er noe sånn som dette:

Økologisk Fairtrade Vaniljestang - Tørsleffs - Varemerke - Produkter - Storkjøkken - Haugen-Gruppen

Man bruker vel bare piiittelitt sånn pulver uansett så tror ikke det har noe å si :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått vite at jeg har lite jern (7ug/l, ref. 9-178ug/l hos kvinner) og må ta jerntabletter i minst 3 mnder.. Følt meg slapp osv ganske lenge. Spørsmålet mitt er; hvor lang tid tar det fra jeg starter på jerntablettene til jeg merker forskjell?

Og har jernmangelen noe å si for treningsutbyttet mitt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått vite at jeg har lite jern (7ug/l, ref. 9-178ug/l hos kvinner) og må ta jerntabletter i minst 3 mnder.. Følt meg slapp osv ganske lenge. Spørsmålet mitt er; hvor lang tid tar det fra jeg starter på jerntablettene til jeg merker forskjell?

Og har jernmangelen noe å si for treningsutbyttet mitt ?

du vil merke forskjell allerede etter ett par dager :) da kommer overskudd og energi tilbake, jernmangel gjør det vanskeligere for kroppen å restituere etter trening og kroppen har ikke nok energi til å trene. Så fort lagrene begynner å fylles er alt tilbake til normalen :) stor erfaring med dette selv.... etter ett par krasjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man overdoser på jerntabletter, så er jo selvfølgelig det veldig lite gunstig.

Men holder man seg til doseringen som står på boksen, så går det vel helt greit å ta tilskuddet uten å ha snakket med lege først.

Brukte selv, etter blodprøver, Ferro Retard (fordi jeg likte å kunne fornærme meg selv mens jeg tok tilskuddet). Mener å huske jeg kjøpte det på Rema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spm fra meg IGJEN, men:

jeg ser mange jenter som trener med mye lettere vekter enn meg, men fortsatt syns jeg det ser ut som at de ser bedre ut enn meg, og alt sånt. Jeg vet jo at abs are made in the kitchen og jeg har fulgt en matplan nå nesten helt slavisk en periode nå uten å føle at jeg har oppnådd noe 'extraordinary' om dere skjønner :p Jeg skjønner jo også at man har forskjellig utgangspunkt, men jeg begynner jo å lure på om jeg gjør noe feil på noe måte? At jeg kanskje spiser mer eller mindre enn jeg kanskje tror selv om jeg logger det, om jeg bare er helt på bærtur eller hva som skjer?

Sorry utblåsningen her, for jeg vet at jeg får mange komplimenter, men jeg føler det ikke selv. Kanskje jeg er et håpløst tilfelle...

:p

Problemet ditt grunner nok ut i at de eneste damene som ikke tror at bortimot alle andre ser bedre ut enn dem selv er.. tja.. Hollywood-divaer? Om du som kvinne føler du ser "noenlunde ok ut" kan du nesten banne på at du i realiteten ser smashing ut, og at damene du (tror du) misunner ser med like mye misunnelse på deg. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo tanken min og, men som wikipedia (jepp, trusted source :p ) sier, så er det jo ikke alltid at testosteronnivåene er de samme som biologiske kvinner.

Ofte, dersom kastrering ikke har blitt gjennomgått, så vil testosteronnivåene ligge en plass mellom hannlige og kvinnelige nivåer. Og derfor vil jo tung styrketrening ha en litt annen effekt, vil jeg tro?

Og nei, jeg har ikke spurt om hu er kastrert.

Hvis testosteronet ligger EN PLASS mellom mannlige og kvinnelige nivåer så er det vel kanskje veldig individuelt? Det er jo stor forskjell på menn og kvinner, så om det ligger rett under den mannlige "grensa" eller rett over den kvinnelige "grensa" er kanskje vanskelig å gjette seg fram til alt ettersom hvor man ligger i prosessen. Regner med sånne ting eventuelt kan måles hos lege :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, litt rart spm kanksje, men jeg liker å løfte vekter, og jeg har lyst å se sterk ut og jeg har lyst å faktisk være drit sterk. Så jeg vurderer å melde meg inn i en styrkeløft-klubb til høsten(bli sterk, få bra teknikk og jeg elsker konkuranse), men samtidig drømmer jeg litt om å konkurere i bodyfitness(men har det ikke travelt med det).. Så hvis jeg begynner i styrkeløft-klubb og elsker det, men fremdeles har veldig lyst å stille i BF, hvordan fungerer det å kombinere de to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, litt rart spm kanksje, men jeg liker å løfte vekter, og jeg har lyst å se sterk ut og jeg har lyst å faktisk være drit sterk. Så jeg vurderer å melde meg inn i en styrkeløft-klubb til høsten(bli sterk, få bra teknikk og jeg elsker konkuranse), men samtidig drømmer jeg litt om å konkurere i bodyfitness(men har det ikke travelt med det).. Så hvis jeg begynner i styrkeløft-klubb og elsker det, men fremdeles har veldig lyst å stille i BF, hvordan fungerer det å kombinere de to?

Er ikke noe problem med å kombinere de to, men i de periodene du skal kutte ned fettprosenten mot en BF-konkurranse vil du nok bli svakere. Det er fordi du vil miste litt muskelmasse når du ligger i kaloriunderskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem med å kombinere de to, men i de periodene du skal kutte ned fettprosenten mot en BF-konkurranse vil du nok bli svakere. Det er fordi du vil miste litt muskelmasse når du ligger i kaloriunderskudd.

Takk for svar :D

Så det funker å kombinere, men man må bare planlegge litt når det kommer til konkuranse og stevner?

Regner med det ikke er det lureste å være med på styrkeløft stevne uka før du skal stille i BF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...