Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan blir man kvitt maur? ... Jeg har blomsterbed rett utenfor stuevinduet (leier hybelleilighet), og nå når våren er i anmarsj så har det begynt å komme maur inn i stua mi. Noen som har forslag til hvordan jeg kan stoppe dem fra å komme inn?

Har hatt maurinvasjon..

1. Aldri la det stå noe søtt, eller generelt mat ute. Husk også støvsuge så ikke ligger mye smuler etc.

2. Finn ut åssn maur det er, er du uheldig er de allere de inni veggen og eter opp treverk, er de veldig små er det nok bare ufarlige maur.

3.PELIAS - Skadedyrkontroll - Hygiene - Matsikkerhet har de beste midlene. Universal sprayen de har tar knekken på alt unntatt det på størrelse med fugler.

Du får kjøpt sånn "sukkerlignende" greier du strør der de kommer inn. Dette tar de med seg til tua og dronninga eter det, og hun dør..og alle stikker av og /eller dør.

Skadedyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt maurinvasjon..

1. Aldri la det stå noe søtt, eller generelt mat ute. Husk også støvsuge så ikke ligger mye smuler etc.

2. Finn ut åssn maur det er, er du uheldig er de allere de inni veggen og eter opp treverk, er de veldig små er det nok bare ufarlige maur.

3.PELIAS - Skadedyrkontroll - Hygiene - Matsikkerhet har de beste midlene. Universal sprayen de har tar knekken på alt unntatt det på størrelse med fugler.

Du får kjøpt sånn "sukkerlignende" greier du strør der de kommer inn. Dette tar de med seg til tua og dronninga eter det, og hun dør..og alle stikker av og /eller dør.

Skadedyr

Takker for svar :) må skaffe meg sånn spray tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en liten gutt som spyr opp alt han får, hva skal jeg putte i han? Spyr til og med opp VANN med litt funsaft, WHAT TO DOOOOOO????????????

Need help ASAP.

Du har sikkert ikkje bruk for det no, men farris med eplejus skal vist vere bra (næring og væske). Prøvde det på eldstemann her når han var sjuk, men han er som mora, og klarar ikkje drikke med kullsyre:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør igjen jeg, kan det være andre grunner til at blodårene vises bedre enn lavere fettprosent?

(alder, sykdom..)

Har spurt lege/fysio men de nevnte ikke engang lavere fettprosent så når ikke LEGEN kan svaret så spør man på fitnessbloggen! :D

Vil tippe at auka aktivitet/blodgjennomstrømming vil gjere blodårene synelegare (f.eks. amming kan føre til "kartverk over elvar" på brystet. Høg puls kan gi meir markante blodårer). Jo meir ein brukar ein kroppsdel, jo meir blod vil den trenge = tydlegare blodårer(?). Ein stor muskel vil trenge meir blod enn ein mindre, vil eg tru. Litt synsing frå mi side, men synest det verkar logisk nok:whistle:

...ellers vil dei verte synlegare jo bleikare enn er, så mine viser godt:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Har du ikke lyst på edderkopper som faker at de ser ut som maur?

Da kan du jo få både i pose og sekk :D

Føler ikke store behovet for en edderkopp i forkledning altså :p Hater både maur og edderkopper, så "kombinasjonen" er ikke veldig fristende å ha som kjæledyr XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok skrive en gang til at jeg skrev feil, og det skulle stå UEKTE planter :p hehe. Jo, det er liksom veldig vanskelig å drepe orkideer har jeg fått høre av diverse kyndige :p

Eg er sterkt uenig i at det er vanskeleg å drepe orkidear, lengste levetida på mine har vore til rett over blomstring. Og eg kan legge til at plantar og hage er ein hobby;) Dyrke min eigen mat? No problem! Halde liv i ein orkide? eeeh..nei.

Kan anbefale å skaffe ein aloevera, den treng ikkje ofte vatn (er jo ein kaktus), litt ca 1.gong i mnd er nok(eller skjeldnare). Då har du alltid ein nyttig ting å smørje på div insekstbitt, lettare brannsår o.l. som måtte dukke opp, hos både store og små.

Ellers kan du få ein heil haug plastplanar frå meg, om du vil(driv å ryddar hus etter bestemora mi). Berre å kome å hente, før dei blir kasta;) (Ingen slike runde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er sterkt uenig i at det er vanskeleg å drepe orkidear, lengste levetida på mine har vore til rett over blomstring. Og eg kan legge til at plantar og hage er ein hobby;) Dyrke min eigen mat? No problem! Halde liv i ein orkide? eeeh..nei.

Kan anbefale å skaffe ein aloevera, den treng ikkje ofte vatn (er jo ein kaktus), litt ca 1.gong i mnd er nok(eller skjeldnare). Då har du alltid ein nyttig ting å smørje på div insekstbitt, lettare brannsår o.l. som måtte dukke opp, hos både store og små.

Ellers kan du få ein heil haug plastplanar frå meg, om du vil(driv å ryddar hus etter bestemora mi). Berre å kome å hente, før dei blir kasta;) (Ingen slike runde).

Aloe Vera har jeg allerede i bøtter og spann ;)

Hehe, hente de, når du bor i Sogn og Fjordane og jeg bor 2 timer unna Oslo? :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit ca hvor lang behandlingstid det er på fornyelse av førerkort? Jeg får bare førerkort for 10 år av gangen og må snart fornye mitt. Om det tar 5 måneder burde jeg gjøre det ASAP, men om det tar 5 dager så kan jeg vente.

Det går vel rimelig kjapt om du bare skal fornye.

Da jeg mistet mitt og hadde brukt kjørelapp den påkrevde mnd. tok det tre dager fra jeg var hos biltilsynet og til jeg hadde nytt førerkort i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...