Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Virkelig?

Var ganske sikker på at skulderpress godt kunne gjøres med manualer. (også j.fr Asle Bøes gjennomgang)

Trodde beinstillingen hadde mer å si. (smalere beinstilling ved militærpress)

Skulderpress blir egentlig bare en fellesbenevnelse. Skulderpress med stang heter egentlig bare press, men benevnes også som frontpress. Militærpress er litt mer strikt og hælene skal egentlig møtes her (selv om få i styrketrening bruker den definisjonen), men vanligvis mener man press/frontpress når man snakker om militærpress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanilje lilje skyren har plutselig 13(ca?) karbs i stedet for 4-5 som var tidligere, er dette inkludert mueslien på topp eller er det så mye mer sukker i den nå etter de ble fornyet?

Skyrene i de høye, tynne forpakningene er uten tilsatt sukker, mens skyren i de kortere, bredere forpakningene har tilsatt sukker. Derfor mer carbs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil død. Jeg er jente. Så here goes.

Det lukta litt rart i bilen i går. En søtlig blanding med litt svidd i. I dag starta bilen normal, men batterilampa lyste. Greide å rygge bilen 4 meter bak og tvinge den 4 meter tilbake igjen før batteriet døde helt. Så here goes, kan det være at den bare er tom for strøm eller har registerreima gått gaiken? Jeg har søkt om billån og håper egentlig ikke på det siste, for da kan jeg vente litt med å kjøpe bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil død. Jeg er jente. Så here goes.

Det lukta litt rart i bilen i går. En søtlig blanding med litt svidd i. I dag starta bilen normal, men batterilampa lyste. Greide å rygge bilen 4 meter bak og tvinge den 4 meter tilbake igjen før batteriet døde helt. Så here goes, kan det være at den bare er tom for strøm eller har registerreima gått gaiken? Jeg har søkt om billån og håper egentlig ikke på det siste, for da kan jeg vente litt med å kjøpe bil.

Jeg er kanskje ikke den beste til å svare på det, men hadde det vært registerreima hadde du hatt langt mer alvorlige problemer tror jeg. Da kan jo hele motoren gå føyka. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje ikke den beste til å svare på det, men hadde det vært registerreima hadde du hatt langt mer alvorlige problemer tror jeg. Da kan jo hele motoren gå føyka. :p

Det er jo det jeg håpet på :p Kjente ikke at jeg hadde lyst til å kjøpe ny bil nå. Nytt batteri koster sånn 500 kroner og det kan jeg skifte selv :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bil død. Jeg er jente. Så here goes.

Det lukta litt rart i bilen i går. En søtlig blanding med litt svidd i. I dag starta bilen normal, men batterilampa lyste. Greide å rygge bilen 4 meter bak og tvinge den 4 meter tilbake igjen før batteriet døde helt. Så here goes, kan det være at den bare er tom for strøm eller har registerreima gått gaiken? Jeg har søkt om billån og håper egentlig ikke på det siste, for da kan jeg vente litt med å kjøpe bil.

Var rattet tungt? Altså servoen kobla ut?

Mulig dynamo-/viftereima har hoppet av eller er gåen. Lukter gjerne litt svidd gummi i tillegg om den har tatt borti motorblokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah:cry:

Oh well. Det var den bilen. Off to Finn.no og finne ny.

Heihei, vent. Viftereima i seg selv trenger ikke være særlig dyr.

Så lenge drivhjulet og resten er på plass, så er det en forholdsvis billig greie å fikse.

Med litt forbehold om hvilken bil det er er det til og med mulig å gjøre selv (kanskje med hjelp av en litt handy kamerat?:whistle:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, vent. Viftereima i seg selv trenger ikke være særlig dyr.

Så lenge drivhjulet og resten er på plass, så er det en forholdsvis billig greie å fikse.

Med litt forbehold om hvilken bil det er er det til og med mulig å gjøre selv (kanskje med hjelp av en litt handy kamerat?:whistle:).

Jeg prøver starthjelp og se om det er batteriet, hvis ikke går jeg og griner litt :p

Viftereim har for meg stått som døden å skifte, flere tusen kroners reperasjon?

Det som er så rart er at den starta jo, den bare gikk ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om viftereima er gåen kan en fint kjøre. Normalt helt til batteriet er flatt, noe som kan skje rimelig fort siden den ikke lader.

Kjørte selv min forrige bil til skraphaugen uten viftereim. Litt tungt på rattet og dårlige bremser da, siden ABS'en også kobles ut ;)

Reima i seg selv trenger ikke å koste mer enn et par hundre kroner, igjen avhengig av hvilken bil du har.

Om du ikke har noen til å hjelpe deg med å bytte kommer det vel på en 1500-2000 kr totalt kanskje. Er nok mye å spare på å ringe litt rundt til forskjellige verksted :)

Edit: For øvrig er det rimelig enkelt å se om viftereima fortsatt er intakt.

e6yt6w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...