Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hahaha. Var livredd for edderkopper sjæl når jeg var liten. Men jeg er litt fan av ideen om at jo mer du veit om noe, jo mindre blir du redd for det.

[ATTACH]98906[/ATTACH]

Uansett... bare se på søtnosen her. Hesteskokrabbebaby. Strengt tatt et edderkoppdyr. Herlig type

Men hva om kunnskapen blir til at "nei, edderkopper er ikke mer redd for deg enn du er for de, og de venter bare på en sjanse til å angripe deg og forgifte deg med giften som de såklart innehar"? :o (ja, jeg har edderkoppfobi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ehso.com/ehshome/images/dustmite.gif

Disse bor i senga di.

Jepp, de to lange cheliceratene er en del av munnen ;)

(men jeg er snill og laster ikke opp selve bildet så du blir tvunget til å se det med mindre du ikke vil)

Men hva om kunnskapen blir til at "nei, edderkopper er ikke mer redd for deg enn du er for de, og de venter bare på en sjanse til å angripe deg og forgifte deg med giften som de såklart innehar"? :o (ja, jeg har edderkoppfobi)

Jepp, jepp. Nesten alle edderkopper er giftige. Men det er bare 4 arter som det er bevist at har drept mennesker.

Og nei, jeg står på ideen om at edderkopper ikke har frykt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:happy: Da kan jeg sove trygt i natt også, om enn noe flau :X3::hilarious: Så skal jeg støvsuge gangen om en stund :D Teppegulv, hund og grus er bra edderkoppmat det da :D Takk for svar :D

(Jeg hadde aldri i verden turt å forske på sånne ting o_O jeg etterlot ullteppet mitt til edderkopper i ett helt år jeg, fordi de hadde okkupert det i kjellern :( Dagen jeg flytta fra det huset var det farmor som måtte ta teppet xD :oops: De kan (på nåde) få lov å bo i kjellern så lenge de gjemmer seg da jeg kommer :p:lol::X3:)

Støvsug noe småstein, så steiner du jævelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange spreke barske kjekkinger her.. Også er det ingen som har redda meg enda :facepalm: Sløv gjeng hihi :hilarious::p

Men nå er støvsugertuten uansett stengt med gladpak og maskeringsteip :p:LOL: Også håper jeg de andre filtra er nok til å stenge de inne også skal jeg støvsuge stein neste gang :hilarious: Og inni posen er det uansett bare hundehår, men den spiser vel det og sikkert :inpain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de spiser ikke plast. Må huske at edderkopper ikke engang har kjever :p

(jepp, hadde lab om arachnider på universitetet på fredag :) )

Enkleste for deg nå, så du kan støvsuge snart.. Er bare å skru på støvsugeren og la den gå i noen minutter... og så kanskje støvsuge litt i gangen (blir mye dritt der fort ;) ) da har du blitt kvitt problemet.

Ser ut som du har litt peiling på edderkopper. Kan de gå inni munnen/nesa/øret når vi sover? Er dødsredd for at de skal gå inni meg og formere seg eller noe

Jeg og samboeren min snakket om edderkopper en kveld i senga.

Samboer: Apropo edderkopp...

Meg: *snur på hodet*..... ÆÆÆÆ! *spretter opp*

Den sto på hodeputa mi 2 cm unna meg. Så datt den ned og vi måtte flytte hele senga for å få fanget den -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk sett så kan de vel krabbe inn i en del kroppsåpninger. De liker jo varme og fuktige steder, så munnen er jo ideelt.

"Problemet" er jo selvfølgelig at vi beveger oss mye. Og noe som hindrer at de ofte gjør det, er nok også at det kiler når de går på oss. Mange teorier går jo ut på at kilerefleksen er for å advare oss om at farlige insekter/edderkopper går på oss.

Men tja... den myten om at man spiser i snitt 8 edderkopper om året, er ikke noe annet enn en myte. Tallet er enten mye lavere eller mye høyere. (tror vel ikke det hjelper noe særlig at jeg sier det?) men jeg har liten tro på at de vil kunne komme seg inn noen andre plasser en kanskje i munnen... selv om jeg nok ikke tror at det er noe som skjer regelmessig, og de fleste går nok gjennom livet sitt uten at det skjer.

Du bør forresten se denne. Den hjalp meg bli mindre redd for edderkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AAAAH linker uten bilde er som en stor rød knapp! :grumpy:

Jeg vet iallefall hva jeg skal etter jobb... *rive av sengetøyet lufte madrasser hive ut puter og dyner støvsuge senga sterilisere nytt sengetøy* og mest sannsynlig *ikke tørre å legge meg aldri få sove igjen*

This thread just ruined my life :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAAH linker uten bilde er som en stor rød knapp! :grumpy:

Jeg vet iallefall hva jeg skal etter jobb... *rive av sengetøyet lufte madrasser hive ut puter og dyner støvsuge senga sterilisere nytt sengetøy* og mest sannsynlig *ikke tørre å legge meg aldri få sove igjen*

This thread just ruined my life :cry:

Du skal være glad de små krypene gjør jobben sin! Jeg vet ikke hvor mye død hud man kvitter seg med i løpet av et år, men ville tro det ble en del og jeg vil nødig ligge og rulle rundt i mitt eget "hudmel" (eller "hudsørpe" om det er litt varmt). :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være glad de små krypene gjør jobben sin! Jeg vet ikke hvor mye død hud man kvitter seg med i løpet av et år, men ville tro det ble en del og jeg vil nødig ligge og rulle rundt i mitt eget "hudmel" (eller "hudsørpe" om det er litt varmt). :p

Kryp er kryp! :arghh: Må jo være bedre å bare skifte på senga litt oftere tenker nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...