Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvis vi skal svare på om fettinntaket hennes er for lite så ja, det bør vi.

Isåfall, høyde/vekt/kaloriinntak pr dag Elise G

Sorry at jeg ikke kom med litt mer info i førsteposten, ser nå at det kanskje var litt vanskelig å svare på :)

171 cm høy, ca 60 kg. 1900 kcal på treningsfrie dager og 2600 på treningsdager. Det blir typisk ca 60 gram fett på treningsdagene og rundt 40 på treningsfrie dager.

Hovedgrunnen til at jeg spør er at jeg mener jeg har lest en eller annen gang at lavt fettinntak kunne ha negativ påvirkning på hormoner, men har ingen anelse om det stemmer eller hva de nærmere detaljene var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig off topic trening og kosthold, men siden det er tråden for dumme spm, spør jeg likevel:

Bilen min har oppført seg temmelig merkelig i dag. Fungerte fint til trening. På vei hjem merket jeg at diverse knapper på dashbordet begynte å lyse, for forsvant, og lyste om hverandre på hele turen hjem. Hadde også ipoden på i bilen, som spilte litt, ble borte og kom tilbake igjen. Er kanskje også verdt å nevne at jeg har sett at det har lyst en knapp i noen uker, det er et oransje knapp med en grønn trekant inni. Noen som vet hva dette kan være? Sjekket i vedlegget til vognkortet, og ble ikke så veldig mye klokere.

Det som var ENDA mer merkelig var at da jeg var 2 min unna hjemme, hadde jeg plutselig ikke radio, ikke teller på hvor mye bensin jeg hadde igjen, ikke speedometer, varmen i motoren, turtallmåler eller NOEN ting.. Det var veldig merkelig, det var som å kjøre bilen uten at den var på, men jeg kjørte fortsatt framover og kunne kjøre som normalt. Har merket også at lyset har flimret litt både i lysene ute og inne i bilen de siste dagene. HJELP. NÅ STÅR BILEN OG JEG FÅR IKKE START PÅ DEN....................................... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig off topic trening og kosthold, men siden det er tråden for dumme spm, spør jeg likevel:

Bilen min har oppført seg temmelig merkelig i dag. Fungerte fint til trening. På vei hjem merket jeg at diverse knapper på dashbordet begynte å lyse, for forsvant, og lyste om hverandre på hele turen hjem. Hadde også ipoden på i bilen, som spilte litt, ble borte og kom tilbake igjen. Er kanskje også verdt å nevne at jeg har sett at det har lyst en knapp i noen uker, det er et oransje knapp med en grønn trekant inni. Noen som vet hva dette kan være? Sjekket i vedlegget til vognkortet, og ble ikke så veldig mye klokere.

Det som var ENDA mer merkelig var at da jeg var 2 min unna hjemme, hadde jeg plutselig ikke radio, ikke teller på hvor mye bensin jeg hadde igjen, ikke speedometer, varmen i motoren, turtallmåler eller NOEN ting.. Det var veldig merkelig, det var som å kjøre bilen uten at den var på, men jeg kjørte fortsatt framover og kunne kjøre som normalt. Har merket også at lyset har flimret litt både i lysene ute og inne i bilen de siste dagene. HJELP. NÅ STÅR BILEN OG JEG FÅR IKKE START PÅ DEN....................................... :cry:

Hvordan type bil du har? Lambdasondenlampe som lyser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lambdasonden har jeg akkurat byttet. Kjører volvo 850 94' så kan hende den tar kvelden snart :p selv om den 'bare' har gått 360 000 :p

Jeg sleit med det leenge :p Er som regel noe med bensintilførselen.. På min (940) var det bensinrelleet som hadde dårlig kntakt (noe som ga meg 100vis av motorstopp i løpet av et halvt år) uten at noen fant ut av det :p Kan også være noen av bensinpumpene som begynner å streike :p Så strenger ikke å være akkurat lambdasonden for at den varsellampa skal lyse :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit med det leenge :p Er som regel noe med bensintilførselen.. På min (940) var det bensinrelleet som hadde dårlig kntakt (noe som ga meg 100vis av motorstopp i løpet av et halvt år) uten at noen fant ut av det :p Kan også være noen av bensinpumpene som begynner å streike :p Så strenger ikke å være akkurat lambdasonden for at den varsellampa skal lyse :p

Har byttet det også temmelig nylig, så det er veldig merkelig om det skulle være det nå og :p Skiftet lambdasonde, bensinreleet OG bensinpumpa ;) Jeg leste at den knappen som har lyst litt i det siste hadde noe med motorelektronikken å gjøre, uten at jeg egentlig aner hva det betyr :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har byttet det også temmelig nylig, så det er veldig merkelig om det skulle være det nå og :p Skiftet lambdasonde, bensinreleet OG bensinpumpa ;) Jeg leste at den knappen som har lyst litt i det siste hadde noe med motorelektronikken å gjøre, uten at jeg egentlig aner hva det betyr :p

Tror den styrer mer eller mindre alt ev elektronikk muligens :p Så beste (muligens eneste) måten å finne ut av er å feilsøke data.. Men er vel stort sett bare verksteder som sånne feilsøkeverktøy tror jeg :p Lambda-greiene har blitt en hatgreie hos eg etter at jeg sleit sånn med det for en tid tilbake :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den styrer mer eller mindre alt ev elektronikk muligens :p Så beste (muligens eneste) måten å finne ut av er å feilsøke data.. Men er vel stort sett bare verksteder som sånne feilsøkeverktøy tror jeg :p Lambda-greiene har blitt en hatgreie hos eg etter at jeg sleit sånn med det for en tid tilbake :lol:

Ja, hadde tenkt å kjøre innom verkstedet rett over gata her, men siden det er lørdag og det er stengt er det ikke mulig, OG den vil jo ikke starte uansett så....... Og da må jeg vente til mandag siden det er søndag i morgen :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig off topic trening og kosthold, men siden det er tråden for dumme spm, spør jeg likevel:

Bilen min har oppført seg temmelig merkelig i dag. Fungerte fint til trening. På vei hjem merket jeg at diverse knapper på dashbordet begynte å lyse, for forsvant, og lyste om hverandre på hele turen hjem. Hadde også ipoden på i bilen, som spilte litt, ble borte og kom tilbake igjen. Er kanskje også verdt å nevne at jeg har sett at det har lyst en knapp i noen uker, det er et oransje knapp med en grønn trekant inni. Noen som vet hva dette kan være? Sjekket i vedlegget til vognkortet, og ble ikke så veldig mye klokere.

Det som var ENDA mer merkelig var at da jeg var 2 min unna hjemme, hadde jeg plutselig ikke radio, ikke teller på hvor mye bensin jeg hadde igjen, ikke speedometer, varmen i motoren, turtallmåler eller NOEN ting.. Det var veldig merkelig, det var som å kjøre bilen uten at den var på, men jeg kjørte fortsatt framover og kunne kjøre som normalt. Har merket også at lyset har flimret litt både i lysene ute og inne i bilen de siste dagene. HJELP. NÅ STÅR BILEN OG JEG FÅR IKKE START PÅ DEN....................................... :cry:

Siden du bruker bilen til og fra trening er det kanskje ikke så off topic som du kanskje tror;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...