Gå til innhold

MyLife

Medlemmer
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Kampen mot kiloene!

  2. Takk og lov for denne tråden! Mitt dumme spørsmål: hvordan kommer jeg meg lettest mulig inn i loggboka mi? Jeg går nå via mine innlegg og trykker meg fram, men finnes det en lettere vei? På forhånd tusen takk for hjelp
  3. Wow - bra jobba med vektnedgangen! Her er "tallene" for PSMF: Max 20 g karbs per dag. Max 20 g fett per dag. Proteiner skal være 2-2,5 g x ønsket kroppsvekt. Hvis målet ditt er 60 kg, skal du altså ha 120-150 g. proteiner per dag. Det er ikke krise om man noen dager havner litt over i karbs og/eller fett (litt), men man skal egentlig holde det til max 20 g. Sørg for å få i deg nok essensielle fettsyrer, som f.eks. tran. Ellers kan jeg skyte inn at magen min ble litt treg i starten, fordi jeg ikke fikk i meg nok fiber. Men - jeg økte på med brokkoli og salat, pluss litt fiberh
  4. Heisann, jeg har også forsøkt meg flere ganger på vektnedgang, uten å lykkes. Det er det mange årsaker til, men jeg vil si at hovedårsaken er at jeg har mangla kunnskap.... Jeg har rett og slett ikke satt meg godt nok inn i hverken kosthold eller trening, og da blir det hummer og kanari og stillstand/oppgang på vekta. Denne gangen brukte jeg god tid på å lese meg opp. Både om trening og kosthold. Både generelt, og senere om PSMF. Nå vet jeg så mye mer, og opplever å ha en annen kontroll enn jeg hadde tidligere. Jeg er også veldig nøye på å føre alt jeg putter inn i munnen, for kalorien
  5. Takk for gode innspill! Det har funka kjempebra med litt fiberhusk, mer brokkoli og salat + stoooore mengder vann. Juhuu!
  6. Hei Hm, hvordan det påvirker humøret, ja. Vel - først og fremst må jeg bare si at PSMF er ikke en diett å gå på over tid - det er noe man kan gjøre i perioder. For min del er det en kickstart, som funker veldig bra. Humørmessig har det gått stort sett veldig bra - men det tror jeg er fordi jeg har vært veldig innstilt på dette. Jeg er også innstilt på at jeg innimellom kanskje blir litt sulten, og at det er "en del av pakka". Det har jeg også vært av og til, men stort sett ikke. Dagen min går ut på krevende studier - og der har det vært en utfordring, ja. Ikke i forhold til konsentrasjon,
  7. Jeg har ikke glutenintoleranse, men er sensitiv for gluten og laktose - altså, jeg kan få i meg litt, men ikke for mye. Takk for tips og for dine erfaringer!
  8. Jeg spiser masse grønnsaker, det er ikke noe jeg holder tilbake på, for å si det sånn Jeg får stikke innom helsekosten og prøve et fiberprodukt, og se om det hjelper. Tusen takk!
  9. Hei, jeg begynner i dag på dag 15 av PSMF. So far, so good! Men - fordøyelsen min er nok litt preget av dietten, det går rimelig treigt, for å si det sånn. Det aner meg at noe mer fiber kunne hjulpet på dette. Jeg følger PSMF dietten slavisk, og får i meg noe fiber via grønnsaker, men jeg skulle gjerne fått i meg noe mer. Vet noen om et fibertilskudd eller andre ting som man kunne tatt, uten at det øker karb-mengden? Eller finnes det evt. andre tips for å få magen til å bli litt mindre treig?
  10. Jeg våkna jammen meg 04.14 i natt også, men sto opp en drøy time, la meg og fikk sove litt mer. Fortsetter å prøve ut tipsene dere kommer med (tuuusen takk!), og håper det blir bedre etterhvert
  11. Det er så nice at mange har gode råd og tips, kanskje flere enn meg kan ha nytte av de Det skal sies for egen del at jeg har i flere år hatt et bevisst forhold til dette, og er avhengig av god søvnhygiene generelt. Jeg har ført loggbok tidligere, og har for så vidt funnet min måte å takle problemer med innsovning på. Det er mye av det du sier LeanMachine. Og jeg er ikke veldig aktiv 1 time før jeg skal legge meg, holder meg borte fra skjermer osv. Når det gjelder melatoninproduksjonen min får jeg heldigvis hjelp - jeg tar melatonintabletter jeg har fått av legen min nå i mørketida (bor
  12. Hehe, kjenner til det Jeg drikker også litt pepsi max, men fra etter middag bare fun light
×
×
  • Opprett ny...