Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har funnet to som har det, men lurer på om kasein i 50% forhold vil øke vekten noe særlig? Vil ikke bli svær, men vil gjerne ta proteinpulver så jeg slipper å tenke på å spise så mye ekstra hele tiden, hvis du skjønner.

Nå er ikke jeg rette personen til å svare på det.

Men kasein er jo bare et som tar lenger tid å bli tatt opp av kroppen. Så vil ikke tro det har så sykt mye forskjell på totalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg rette personen til å svare på det.

Men kasein er jo bare et som tar lenger tid å bli tatt opp av kroppen. Så vil ikke tro det har så sykt mye forskjell på totalen

Jeg tenker det også, iallefall når det ikke bare er kasein. For kun kasein i seg selv er vel for weight gain, som jeg har forstått (?). Men ja, får prøve det jeg har funnet. Det så veldig godt ut (Myoprotein mocca chocolate) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det også, iallefall når det ikke bare er kasein. For kun kasein i seg selv er vel for weight gain, som jeg har forstått (?). Men ja, får prøve det jeg har funnet. Det så veldig godt ut (Myoprotein mocca chocolate) :)

Da har du misforstått. Kort og greit er kasein et protein som absorperes tregere enn myse (whey). Derfor er det mange som inntar kasein som kvelden for å ha "protein natten gjennom". Kasein er ikke noe bedre egnet til vektoppgang enn hva myse er. I så fall er det marginale forskjeller som du ikke trenger å tenke på. Hovedforskjellen på kaseinpulvre og mysepulvre er pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det også, iallefall når det ikke bare er kasein. For kun kasein i seg selv er vel for weight gain, som jeg har forstått (?). Men ja, får prøve det jeg har funnet. Det så veldig godt ut (Myoprotein mocca chocolate) :)

Du må blande det med karbo eller noe sånt :)

Da har du misforstått. Kort og greit er kasein et protein som absorperes tregere enn myse (whey). Derfor er det mange som inntar kasein som kvelden for å ha "protein natten gjennom". Kasein er ikke noe bedre egnet til vektoppgang enn hva myse er. I så fall er det marginale forskjeller som du ikke trenger å tenke på. Hovedforskjellen på kaseinpulvre og mysepulvre er pris.

Da hadd jeg rett i det jeg trodde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du misforstått. Kort og greit er kasein et protein som absorperes tregere enn myse (whey). Derfor er det mange som inntar kasein som kvelden for å ha "protein natten gjennom". Kasein er ikke noe bedre egnet til vektoppgang enn hva myse er. I så fall er det marginale forskjeller som du ikke trenger å tenke på. Hovedforskjellen på kaseinpulvre og mysepulvre er pris.

Takk :) Mener bare jeg så på noen bokser med kasein at det stod weight gainer, så derfor jeg trodde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg bruke som "foam/skum" til en hjemmelaget massasjerulle? Har sett at noen bruker et slags skum man har under parkett når man legger gulv osv, men har også lest at noen bruker vanlig liggeunderlag. Noen som har noen erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet næringsinnholdet på kaffeen i disse store kaffemaskinene på arbeid?? F.eks en cappuccino her som er laget med pulver. De er jo mindre i servering enn de en får på cafè. Jeg innbiller meg ikke at dette skal være ok å drikke mengder av på noen måter. Men jeg satt og Googlet det og ble fryktelig nysgjerrig når jeg ikke fant noe svar.... :cautious::coffee:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet næringsinnholdet på kaffeen i disse store kaffemaskinene på arbeid?? F.eks en cappuccino her som er laget med pulver. De er jo mindre i servering enn de en får på cafè. Jeg innbiller meg ikke at dette skal være ok å drikke mengder av på noen måter. Men jeg satt og Googlet det og ble fryktelig nysgjerrig når jeg ikke fant noe svar.... :cautious::coffee:

Tilfeldigvis satt jeg rett ved pakningene til kaffemaskinen på jobb nå, men det står ikke næringsinnhold på dem, desverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer det enda et spørsmål! Jeg ser mangen skrive i loggene sine at de for eksempel holder på med et 2 eller 3 split program. Hva betyr split i den sammenhengen?o_O

Split betyr å dele opp kroppen i forskjellige muskelgrupper. Om du liker å gå på trening 7 dager i uken , er det ihvertfall en fordel å ha 2 split.For x underkropp dag 1 ,overkropp dag 2. Allt etter hva du ønsker å oppnå.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Split betyr å dele opp kroppen i forskjellige muskelgrupper. Om du liker å gå på trening 7 dager i uken , er det ihvertfall en fordel å ha 2 split.For x underkropp dag 1 ,overkropp dag 2. Allt etter hva du ønsker å oppnå.;)

Da gidde det plutselig mye mer mening! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Hvorfor bruker folk #hastags på facebook?

#Det #er #ufatttelig #irriterende #å #lese #slike #statuser #spesielt #når #hvert #jævla #ord #er #hashtagga #YOLOLOLOLOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Det er vel folk som har twitter integrert i facebook tenker jeg.

Altså folk som poster på face så kommer det også på twitter? for omvendt så bruker statusene har spesifisert "posted via twitter" eller no sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...