Gå til innhold

Anbefalte innlegg

"Gamla skrev:
Kanskje du har tips til meg og? På kropsscan viser det at jeg er ubalansert, muskuløs overkropp og middels bein:p hvordan kan jeg best jevne det ut uten å miste noe på overkroppen..?

Dette er ikke nødvendigvis så enkelt som en skulle tro. Frekvens er vel den variabelen som oftest viser seg å ha størst betydning for fremgang når det gjelder styrketrening, så i utgangspunktet ville jeg ha startet med å trene underkroppen oftere enn overkroppen, og kanskje med litt høyere volum også.

Fortsetter under...

"Keegil skrev:
Dette er ikke nødvendigvis så enkelt som en skulle tro. Frekvens er vel den variabelen som oftest viser seg å ha størst betydning for fremgang når det gjelder styrketrening, så i utgangspunktet ville jeg ha startet med å trene underkroppen oftere enn overkroppen, og kanskje med litt høyere volum også.

Den virker jo grei! Føler beintreninga appelerer mest til den late sia av meg:D

Menneh, hva menes med volum?

"Gamla skrev:
Den virker jo grei! Føler beintreninga appelerer mest til den late sia av meg:D

Menneh, hva menes med volum?

Med volum mener jeg her antallet sett og reps på en enkelttrening. Så om du trener totalt 40-50 reps på hver av de store muskelgruppene på overkroppen (bryst og rygg), så kan du kanskje trene 60-70 reps på beina om du føler at de henger etter.

"Velvet skrev:
Spørs hva du vil oppnå og hvor hardt du kjører beina den ene dagen.

"L.C skrev:
Akkurat nå er det vektnedgang jeg vil oppnå. Kjører så tungt jeg klarer.

Her er jeg litt uenig med Velvet. Uavhengig av overordnet målsetning så er målsetningen med styrketrening alltid å bygge muskler og/eller bli sterkere. Gjennom disse prosessene forbrenner du mer kalorier og bruker av kroppens energilagre, og det som avgjør hvor mye du går ned i vekt er i utgangspunktet hvor gode resultater du har når det gjelder muskelbygging og styrkeøkninger, som skjer gjennom den energikrevende prosessen at muskelvev bygger seg opp igjen etter å ha blitt brutt ned. Og den beste måten å bygge både muskler og styrke på er å trene musklene ofte, på en smart måte (kort og godt: varierende belastningsprosenter). For uavhengig av hvor hardt du trener en muskel så er proteinsyntesen forhøyet i maksimalt 48 timer etter trening, noe som i prinsippet betyr at muskelen bare vokser i to døgn etter den har blitt trent.

Annonse

"Krembolle skrev:
Hvor mange teskjeer med gelatinpulver trenger man for å lage 1l funlight gele?

Står ikke noe på pakka? Forhold mellom pulver og væske.. Er bare vann med smak, så det er vel helt vanlige blandingsforhold..

"Gamla skrev:
Står ikke noe på pakka? Forhold mellom pulver og væske.. Er bare vann med smak, så det er vel helt vanlige blandingsforhold..

Det står 1 skje tilsvarer 2 geleblad, altså 5 skjeer.. men den stivner jo aldri!

Annonse

"LenaMarie skrev:
Hvor kjøper man sånn "iPhone-holder"? Sånn man kan feste på armen og ha iPhonen i. Har syyykt lyst på sånn for å høre på musikk på trening! :D

De fleste sportsbutikkene, clas ohlson, xxl osv ;P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...