Gå til innhold

Hvilken muskelgruppe(r) nedprioriterer du mest? Er dette lurt?

Anbefalte innlegg

om jeg har forstått det rett gastrocnemius og soleus jobber eksentrisk mot tyngdekraften i knebøy og markløft. Kort fortalt ungår de at du faller forover. Men er selvfølgelig ikke den viktigste muskelgruppen i bøy og mark!

Forsåvidt riktig - men det jeg skulle frem til er at ved dorsal og plantarfleksjon vil gastrocnemius og soleum kunne utgjøre kraft - mao er tåhev eneste måten å trene leggene ved fullt ROM.

Å trene legger når man tar knebøy blir som 1/3 bicepscurl

Fortsetter under...

samme innstilling hadde typen. Og da må jeg stille deg samme spørsmål som jeg stilte han; Hvordan kan du komme fram til den konklusjonen når du ikke trener dem regelmessig? Selv om de ikke vokser like fort som andre muskelgrupper, så betyr det ikke at de ikke vokser, de er bare som de stakkars små barna på skolen som trenger litt lengre tid på å lære seg å skrive! Skal du ditche dem bare fordi de henger etter? NEI!

That escalated quickly..

Beste måten å få store legger på uten å prøve: Vær stor og tung i mange år, bruk beina en del i hverdagen.

Gidder aldri å trene leggene spesifikt. Biceps og mage hender det jeg får lyst til å gi noen runder, men leggene... har tatt noen sett tåhev en gang for flere år siden, blir neppe gjort igjen.

Legger og mage...

Fint at jeg skal ha timer i shape på Elixia fremover, slik at jeg får inn litt magetrening der.

Mindre digg at jeg som instruktør kommer til å være den som sliter mest med å gjennomføre øvelsene...

Annonse

Jeg trener ikke legger fordi jeg ikke VIL ha store legger, men en gang i tiden trengte jeg det fordi jeg var blitt så stor at det gjorde vondt å småjogge. Da studerte jeg mennesker rundt meg og konkluderte at det joggere, stoltzekleivensprintere, ballerinaer og syklister etc har til felles er at de har store legger og ikke har fått det ved å løfte tungt. Leggene later til å være avhengig av betraktelig time under tension og totalvolum. Derfor jogget jeg 1km med 10kg i en sekk, og behold - leggene vokste 1cm i omkrets på svært få uker. Verd et forsøk for dere som vil ha større legger men ikke orker å trene dem :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...