Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

elektrolyse. Elektrodene ruster, og rusten går ut i vannet. Det er også mennesker som påstår at de lukter klor (det gjør de), og at dette er klor som har blir "renset" fra kroppen. Men klorgassen dannes når kloridioner i vannet (fra salt) tiltrekkes av den positive elektroden, dette er et eksperiment som gjennomføres i grunnskolen.

Aha. Jaja, jeg har aldri trodd på slike "mirakler" uansett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elektrolyse. Elektrodene ruster, og rusten går ut i vannet. Det er også mennesker som påstår at de lukter klor (det gjør de), og at dette er klor som har blir "renset" fra kroppen. Men klorgassen dannes når kloridioner i vannet (fra salt) tiltrekkes av den positive elektroden, dette er et eksperiment som gjennomføres i grunnskolen.

Just riktig, dette temaet ble forresten tatt opp på årets faglige møte i foreningen for kliniske ernæringsfysiologer. Noen "mythbusters" testet dette fotbadet. De satte beina oppi, og så forlot behandleren rommet siden de skulle sitte en stund. Da tok de beina ut av badet, og når behandleren åpnet døren igjen satte de beina tilbake i vannet, som da selvfølgelig var fullt av grums og helt brunt. Behandleren var selvfølgelig fra seg av begeistring for all giften som nå var ute av kroppen :D

word. er ikke bare aqua-detox folk sløser penger på. leste idag at EU har forbudt diverse helsepåstander, så det er godt de endelig tar slikt på alvor

De har vel bare oppdatert den listen de hadde fra før med sånn ca 200 nye påstander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred! Var en påstått personlig trener innom jobben. Han langa ut i både vidt og bredt om hvorfor benken var for gutta og det beste for jenter var gruppetimer for å markere kroppen. Jeg jobber altså på treningssenter. Hadde ikke så mye å si til han. I alle fall ikke etter at han skulle vise ellipsemaskinen til sin venninne, han gikk feil vei! Personlig trener du. :rofl:

Også har vi min mor som er storfan av lavkarbo. Jeg sier at jeg spiser både havregryn, speltmel og bananer. Mor: HVA?! :eek: Få se på magen din! Jeg: ruller opp genseren. Mor: Jøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xxxxxx
"Dere aner ikke hvor hardt jeg har jobbet. Jeg har gått ned 27 kilo! Jeg har løpt på tredemøllen og spist salat, ropte Beyoncé til fansen."

- Vg Nett :confused:

RIktig... For hun har selvfølgelig ikke hatt Mr.PT fra helvete som har pushet henne på diett og trening.... :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RIktig... For hun har selvfølgelig ikke hatt Mr.PT fra helvete som har pushet henne på diett og trening.... :meh:

"Siden hun ble mor har hun trent fem dager i uken med sin personlige trener Marco Borges - både kondisjon og styrketrening.

Borges forteller videre til Us Weekly at Beyoncé har hatt forbud mot ferdigprodukter og hurtigmat, men at hun har gått på en diett med helt rene varer som grønnsaker og proteinrik mat."

Der har vi jo "tredemølla og salaten" :p *host host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

word. er ikke bare aqua-detox folk sløser penger på. leste idag at EU har forbudt diverse helsepåstander, så det er godt de endelig tar slikt på alvor

Det kommer jo fra samme gjengen at man ikke kan selge vann under påstanden at det hindrer dehyrering.. såååe ja noen ting er greit de fikser sånn at folk ikke kan markedsføre produkter som ikke har hold i virkeligheten... Men andre ting sånn som vann og det som er nevnt i vg sin sak, som rett og slett er kjerringråd. Det blir bare høl i hue...

EU bans claim that water can prevent dehydration - Telegraph

.

Det samme skjedde jo med en eller anna yougurt som selges i norge, men påstanden ; en om dagen er nok- Det var da en om dagen ssom skulle til for og gjøre magen din fornøyd og mindre irrritert. Samme produktet solgt i usa kunne ikke selges med samme påskriften, fordi det kunne missforståes til og bli at man kunne leve på en om dagen.. :eek: Men usa en nå landet som har definert pizza som grønnsak:huh::rofl: Sunn fornuft er ikke delt ut i usa, derfor står det på kaffekoppen at innholdet er varmt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo fra samme gjengen at man ikke kan selge vann under påstanden at det hindrer dehyrering.. såååe ja Noen ting er greit de fikser sånn at folk ikke kan markedsføre produkter som ikke har hold i virkeligheten... Men andre ting sånn som vann og det som er nevnt i vg sin sak, som rett og slett er kjerringråd. Det blir bare høl i hue...

EU bans claim that water can prevent dehydration - Telegraph

.

Det samme skjedde jo med en eller anna yougurt som selges i norge, men påstanden ; en om dagen er nok- Det var da en om dagen ssom skulle til for og gjøre magen din fornøyd og mindre irrritert. Samme produktet solgt i usa kunne ikke selges med samme påskriften, fordi det kunne missforståes til og bli at man kunen leve på en om dagen.. :eek: Men usa en nå landet som har definert pizza som grønnsak:huh::rofl: sunn fornuft er ikke delt ut i usa, defoir står det på kaffekoppen at innholdet er varmt :p

Hele poenget med den listen er å hindre at folk markedsfører produkter med helsepåstander som ikke kan dokumenteres. Morsomt at du prøver å latterliggjøre hele listen på bakgrunn av en sensasjonssak fra en avis. Begrunnelsen for at den påstanden ikke er lov å trykke på vannflaskene er:

Non-compliance with the Regulation because on the basis of the scientific evidence assessed, the proposed risk factors are measures of the disease and a risk factor in the development of a disease is not shown to be reduced

At vann forebygger dehydrering sier seg selv, iom at dehydrering per definisjon er mangel på vann. Men at dette dermed skal brukes som en helsepåstand for å selge et produkt er en annen sak.

Hele listen kan forøvrig leses her: http://ec.europa.eu/nuhclaims/resources/docs/euregister.pdf

Hva USA har med saken å gjøre skjønner jeg ikke, da dette er EU sine reguleringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vann er i vel faktisk også dehydrerende, er det ikke? Om jeg ikke har misforstått sender det et direkte signal til nyrene om å rense kroppen. Dette vil slippe vann, som vil påvirke elektrolyttbalansen som igjen gjør at man kan holde på mindre vann. Vil ikke det si at vann kun egentlig er hydrerende dersom det samtidig tilføres elektrolytter?

Jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...