Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et sjokkert what, I hope? Om det var et kverulerende what vil ikke jeg leve lenger!:cry:

Nærmere forklart:

En gravid jente som røyker rundt 20 sigaretter om dagen er på legebesøk hos en som var spesialisert innen røykeslutt. Samtalen starter med at legen ville høre litt om hva hun mener om emnet. Hva hun kan eller har hørt av andre. Vedkommende svarer at hun tror at "røykingen styrker hjertet til fosteret, at når hun utsetter det for røyking må det jobbe hardere og dermed blir sterkere og lærer å jobbe av seg selv. Det var jo logisk..." noe i den duren - jeg var i ferd med å omkomme så jeg fikk ikke med meg alt hun sa.

Sett på Unge mødre eller hva det nå heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et sjokkert what, I hope? Om det var et kverulerende what vil ikke jeg leve lenger!:cry:

Nærmere forklart:

En gravid jente som røyker rundt 20 sigaretter om dagen er på legebesøk hos en som var spesialisert innen røykeslutt. Samtalen starter med at legen ville høre litt om hva hun mener om emnet. Hva hun kan eller har hørt av andre. Vedkommende svarer at hun tror at "røykingen styrker hjertet til fosteret, at når hun utsetter det for røyking må det jobbe hardere og dermed blir sterkere og lærer å jobbe av seg selv. Det var jo logisk..." noe i den duren - jeg var i ferd med å omkomme så jeg fikk ikke med meg alt hun sa.

Sett på Unge mødre eller hva det nå heter.

Jeg lurte virkelig på om jeg skulle trolle med deg nå, men ja det var nok en "WTF!?!?" type "What" jeg skrev der oppe :D Fy søren det fins mange spesielle folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sjokkert what, I hope? Om det var et kverulerende what vil ikke jeg leve lenger!:cry:

Nærmere forklart:

En gravid jente som røyker rundt 20 sigaretter om dagen er på legebesøk hos en som var spesialisert innen røykeslutt. Samtalen starter med at legen ville høre litt om hva hun mener om emnet. Hva hun kan eller har hørt av andre. Vedkommende svarer at hun tror at "røykingen styrker hjertet til fosteret, at når hun utsetter det for røyking må det jobbe hardere og dermed blir sterkere og lærer å jobbe av seg selv. Det var jo logisk..." noe i den duren - jeg var i ferd med å omkomme så jeg fikk ikke med meg alt hun sa.

Sett på Unge mødre eller hva det nå heter.

Det var det en britisk gravid jente som også sa, i et program der hun skulle få hjelp til røykeslutt... For en tragisk verden vi lever i, av og til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sjokkert what, I hope? Om det var et kverulerende what vil ikke jeg leve lenger!:cry:

Nærmere forklart:

En gravid jente som røyker rundt 20 sigaretter om dagen er på legebesøk hos en som var spesialisert innen røykeslutt. Samtalen starter med at legen ville høre litt om hva hun mener om emnet. Hva hun kan eller har hørt av andre. Vedkommende svarer at hun tror at "røykingen styrker hjertet til fosteret, at når hun utsetter det for røyking må det jobbe hardere og dermed blir sterkere og lærer å jobbe av seg selv. Det var jo logisk..." noe i den duren - jeg var i ferd med å omkomme så jeg fikk ikke med meg alt hun sa.

Sett på Unge mødre eller hva det nå heter.

GUD bedre for et program.. så det i går og satt konstant slik: :eek::confused: den ene var jo verre enn den andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sjokkert what, I hope? Om det var et kverulerende what vil ikke jeg leve lenger!:cry:

Nærmere forklart:

En gravid jente som røyker rundt 20 sigaretter om dagen er på legebesøk hos en som var spesialisert innen røykeslutt. Samtalen starter med at legen ville høre litt om hva hun mener om emnet. Hva hun kan eller har hørt av andre. Vedkommende svarer at hun tror at "røykingen styrker hjertet til fosteret, at når hun utsetter det for røyking må det jobbe hardere og dermed blir sterkere og lærer å jobbe av seg selv. Det var jo logisk..." noe i den duren - jeg var i ferd med å omkomme så jeg fikk ikke med meg alt hun sa.

Sett på Unge mødre eller hva det nå heter.

Nei, ikke unge mødre, men en annen serie som handler om diverse unge jenter som lever livet rimelig crappy og er gravid. Noen spiser ikke i det hele tatt, noen spiser alt for mye og feil mat (i samme episoden møtte vi ei som spiste kun junk og masse kcal, men babyen var superliten fordi det var ikke næring i maten) og diverse slike ting. Så er de på samtaler med jordmødre som prøver å lære dem hva de bør gjøre for at babyen/barna skal få ha det bra, også før de blir født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GUD bedre for et program.. så det i går og satt konstant slik: :eek::confused: den ene var jo verre enn den andre!!

Men samtidig, jeg ser jo gravide ute som røyker og spiser helt forferdelig under graviditeten her også. Så hva folk ikke vet er skummelt lite. Jeg får lyst å slå til gravide kvinnfolk som røyker. Jada jada, jeg veeet det kan være vanskelig å slutte å røyke, men unnskyldningen som lyder "jeg røyker bare en til dagen" funker ikke. Skal en ha barn så må en pokker meg klare å ta vare på barnet før det er født:mad:. Eller som min mor sa (hun røykte med meg og to av søskna mine), hun påstod at de overdriver med bivirkningene av røyking under graviditet. Mamma er utdannet innenfor helsevesenet! Og når jeg sier "ja, men de sier jo blant annet at barn som blir utsatt for røyking under graviditeten har jo ofte større fare for å bli født før tida, mener du fortsatt at det ikke påvirker?". Jeg er født i februar. Skulle vært født i begynnelsen av mai :p

*provosert*

Jeg skjønner ikke hvordan en helt ærlig kan tro at det ikke er farlig å røyke o.l under en graviditet? De har jo faktisk ultralydfilmer som viser hvordan fosteret reagerer når mor røyker. :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unge møndre er et program som er lagd kun for å avskrekke folk fra å få barn. 20 min av en unge mødre episode gir en person mer lyst til å bruke kondom enn allverdens bilder av kjønssykdommer og andre grusomheter. Unge mødre = den ultimate prevensjon!

Det har vel vært ca 2 stk i løpet av alle sesongene som faktisk er smarte jenter og som ville ha barn. Men så har du jo alle de andre som er 12 år og får barn og forholdet til barnefaren går over enten rett før fødsel eller rett etter.

Litt overdrivelse er vel lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei venninde av meg røykte under svangerskapet til begge ungene. hu sa til legen mens hu var gravid med førstemann, at hun ikke taklet å gå uten røyk og hele verden raste sammen og hadde det ikke bra når hun ikke hadde røyk, legen svarte med at da skulle hun bare røyke. har du det bra, så har ungen det bra også.!? jeez, skal sies det at ungen er allergisk mot det meste+ trur det hva noen hjerte problemer også. om det kommer av røykinga under svangerskapet kan gudene vite, men mest sannsynlig vil jeg tru. -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv på 70-tallet hadde i det minste moren min vett nok til å slutte under svangerskapene og mens hun ammet. Greit nok at hun begynte igjen når hun var ferdig med ammingen, men...seriøst.

iknow.. det er helt sprengt. hater at folk drikker og røyker under svangerskapet, slutt å tenk på seg selv å tenk på ungen sin^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...