Gå til innhold

Hvilket yrke/utdanning/lønn har du?


BananArne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utvikler/programmerer i mediabransjen. Bachelor i Informatikk.

Deler ikke lønnen min på offentlig forum, men den er okay. Blir truffet av toppskatt trinn 1. (Burde være satt mye høyere i Oslo.)

*host*Skattelistene på nett siden 2007*host*

1. Enten så er man heeeelt anynom og deler ikke informasjon om lønnen.

2. Eller så er man ikke anonym, og folk kan smelle inn navnet og finner fram alt på Skattelistene.

3. Eller så er man anynom, og er grei, og deler ut info om ca. lønn.

Noe annet gir ikke mening.

Tråden kan være en relativ pekepinn for folk som ikke er medlem av organisasjoner som Tekna/NITO/etc. som gir ut gjennomsnittslønn i forskjellige sektorer/bransjer/privat/offentlig årlig. Mange lever i den tro at det de studerer enten gir arbeid, eller skyhøy lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host*Skattelistene på nett siden 2007*host*

1. Enten så er man heeeelt anynom og deler ikke informasjon om lønnen.

2. Eller så er man ikke anonym, og folk kan smelle inn navnet og finner fram alt på Skattelistene.

3. Eller så er man anynom, og er grei, og deler ut info om ca. lønn.

Noe annet gir ikke mening.

Tråden kan være en relativ pekepinn for folk som ikke er medlem av organisasjoner som Tekna/NITO/etc. som gir ut gjennomsnittslønn i forskjellige sektorer/bransjer/privat/offentlig årlig. Mange lever i den tro at det de studerer enten gir arbeid, eller skyhøy lønn.

Posten min gir en indikasjon på nivået. Hvis du først skal være politi så kan du rapportere posten til en moderator. Evt ta det videre på PM, slik at denne tråden ikke sklir ut i en annen debatt slik som de fleste andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host*Skattelistene på nett siden 2007*host*

1. Enten så er man heeeelt anynom og deler ikke informasjon om lønnen.

2. Eller så er man ikke anonym, og folk kan smelle inn navnet og finner fram alt på Skattelistene.

3. Eller så er man anynom, og er grei, og deler ut info om ca. lønn.

Noe annet gir ikke mening.

Tråden kan være en relativ pekepinn for folk som ikke er medlem av organisasjoner som Tekna/NITO/etc. som gir ut gjennomsnittslønn i forskjellige sektorer/bransjer/privat/offentlig årlig. Mange lever i den tro at det de studerer enten gir arbeid, eller skyhøy lønn.

Han forteller jo hva han jobber som og hvilket lønnsnivå han ligger på... Synes det var mer enn nok fakta ang hva han tjener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten min gir en indikasjon på nivået. Hvis du først skal være politi så kan du rapportere posten til en moderator. Evt ta det videre på PM, slik at denne tråden ikke sklir ut i en annen debatt slik som de fleste andre?

Jeg synes tråden er fantastisk, så jeg ser ingen grunn til å være hårsår og rapportere slik som deg, eller la det gå ut i offtopic slik som du har gjort.

Jobber selv på lager i perioder, 2 skift, og tjener nøyaktig 33 292kr i måneden før skatt i grunnlønn, men så kommer overtidene i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tråden er fantastisk, så jeg ser ingen grunn til å være hårsår og rapportere slik som deg, eller la det slik ut i offtopic slik som du har gjort.

Jobber selv på lager i perioder, 2 skift, og tjener nøyaktig 33 292kr i måneden før skatt i grunnlønn, men så kommer overtidene i tillegg.

Faste tider? Timeslønn? Hvilken lagerjobb? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har VG1 TIP og VG2 kjemi og prosessfag, jobber som prosesstekniker offshore i Statoil.

Vurderer skole på deltid, dvs bachelor i noe olje/maskinrelatert og eventuelt videre opp til master i ledelse. Noen som har erfaring med bachelor på deltid så skrik ut :)

Sorry for å gå litt off-topic her, men bachelor på deltid/i friperioder.. Det er tungt, men hvis du er motivert og klar for det går det fint!:) Jeg begynte på dette sammen med en jeg jobber med (har samme jobb som deg).. Kort fortalt: jeg er glad i snø, så første semester gikk strålende, snøen kom, jeg ville i bakken istedetfor å sitte på skolebenken og valgte nettopp det.. Ikke no mer skole på meg :p Han som starta sammen med meg derimot, har nå et halvt år igjen før han er ferdig med bachelor og det med veldig gode karakterer!;) Konklusjon: Har du lyst til å etterhvert bytte jobb og er klar for å bruke fritiden din de neste 3 åra på skole og er motivert for det, kjør på!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det är ett drömyrke, där jag i sjukt sexigt utstyr (inte sånt vanligt som alla brandmän du ser har, utan något specialutformat, tänk dig lite superwomandräkten i brandmans-edition seff med mina egna initialer på) rappellerar ner från en helikopter och räddar nödställda sjukt sexiga män, som jag sen rappellerar upp i helikoptern jag firade ner mig i, tar hem dom sjukt snygga männen, väljer och vrakar och tar den hetaste, som sen tränar med mig resten av mitt liv, lagar mat åt mig och jag blir sjukt rik på köpet (och då snackar vi årslön på typ tusen miljoner). det är det!

Slik det burde vært!

I realiteten er det jeg som må velte ut av sengen og hoppe i brannklærne så snart det går en alarm ombord :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dataelektroniker. 340 000 i året. 3 år yrkesfag + 1,5 år lærling. Som dere ser er lønnen langt fra så god som skoler skryter av at dataelektronikere får og var en liten nedtur. Urettferdig at dere slabbedasker av noen vektere tjener så heftig etter en måned kurs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dataelektroniker. 340 000 i året. 3 år yrkesfag + 1,5 år lærling. Som dere ser er lønnen langt fra så god som skoler skryter av at dataelektronikere får og var en liten nedtur. Urettferdig at dere slabbedasker av noen vektere tjener så heftig etter en måned kurs :D

Du er jo heldig som har jobb innen dataelektronikker. Selv hoppa jeg av etter VG2, men de som fullførte VG3 og søkte jobb fikk ikke noe særlig. Var vell 1 av 11 som fikk. Og han som fikk, ble ansatt av skolen til IKT avdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrkessoldat i Hæren, litt over 400.000,- i året. Jobbet som vekter tidligere, hadde da rundt 450.000,- i året, og mye mer fritid. Hva man finner seg i, bare for å kunne skyte og sprenge ting. :rolleyes:

Hvis du tjente 450 000kr som vekter, så må vel dette ha vært en del overtid(en god del), og hvilke ansiennitet hadde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo heldig som har jobb innen dataelektronikker. Selv hoppa jeg av etter VG2, men de som fullførte VG3 og søkte jobb fikk ikke noe særlig. Var vell 1 av 11 som fikk. Og han som fikk, ble ansatt av skolen til IKT avdelingen.

Er nok endel konkurranse om jobbene, men om man er villig til å flytte på seg skal det ikke være umulig. Å bo i distriksnorge er det bare å glemme. Skal sies at jeg som har startet i en mindre IT bedrift med stor intern rekrutering har gode muligheter etterhvert, mange er ikke så heldige. Et tips til de som driver innen IT, ikke bruk tid på å forsøke å jobbe deg oppover i en bedrift med flere tusen ansatte, de jeg har snakket med har beskrevet dette som bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...