Gå til innhold

Langsiktig

Medlemmer
  • Innholdsteller

    335
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Langsiktig

  • Rang
    Avansert medlem
  • Bursdag 26. feb. 1991

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei! Skal gå til innkjøp av enten spinningsykkel og romaskin, hovedsaklig bruk for å slanke seg. Hva ville dere anbefalt, og hvilken type? Er det romaskin blir det nok concept2 PM5 Spinningsykkel er jeg veldig usikker på?
  2. Langsiktig

    Mr Olympia 2015

    Hvem tror man går unna med seieren i år da? Uten å ha søkt for mye/fulgt så mye med, så står det vel fortsatt i utgangspunktet mellom Kai og Phil. Personlig ønsker jeg at Kai vinner, men Phil er uten tvil hard å slå, med tanke på "more pleasing look" og politikk etc. Kai Greene sin fysikk er rett og slett bare rå, er et beist uten like, men desverre gjerne for "tettpakket":
  3. Langsiktig

    Hvilket yrke/utdanning/lønn har du?

    Arbeidssøker/deltidsansatt.. Lønn: Uvisst. Havner vel på 150-200 000 om jeg er heldig. Utdanning: Bachelor i Økonomi. Vurderer ta opp r1/r2/fysikk 1 for å begynne på ingeniør bygg/elektro neste år. Tiden vil vise. Vil da være 28år ferdig utdannet, føler jeg blir for gammel vil jo begynne livet!
  4. Langsiktig

    Beste barbermaskin for nedentil

    Pingler hele gjengen! Dette er et no case, gammeldags kniv eller høvel. Alt der nede er "deal eller no deal": Spenning i hverdagen!
  5. Langsiktig

    Erfaring med p-piller her?

    Du har mistet menstruasjonen blant annet grunnet stress osv. Hvorfor da bekymre seg for ang hva som kan skje hvis du skal ta pillen? Da tar du den ikke, virker jo som om du stresser mer da... On-Topic: Alt er individuelt, så det er vanskelig å si. Kjæresten bruker microgynon, ingen problemer hittil(gått på de en god del år).
  6. Langsiktig

    Hvilket yrke/utdanning/lønn har du?

    Hurra! Hva er yrket?
  7. Sitter og fikler litt med kostholds "budsjett" for tiden fremover. Faktisk så langt som helt til mai/juni neste år.!(ja, justerer selvfølgelig underveis osv). Dette er kun basert på kcal osv. Men spørsmålet mitt er: I teorien, hvis man skal tenke på muskelmasse/fett %, hva er den ideelle vektnedgangen? og oppgangen? Er det maks 0,5kg i uken for begge? For å ta vare på fett% (ikke for mye opp) og muskelmasse(ikke miste for mye på diett)? Dette gjelder da en relativt normal person. Edit: Selvfølgelig finnes det noe i "Mellom". Men la oss si du i teorien skal gå opp 0,3kg siste uken på "Bulk".. Er det da lurest å gå med minus uken etterpå siden dietten begynte da? eller begynne rolig med +0,2kg i uken--> +0,1kg--> - 0,1 --> osv...? Eller kan man "hoppe" rett i det?
  8. Langsiktig

    Strekk eller noe lignende i korsryggen

    Hei Kjetil1234 Jeg klemmer ubevisst/bevisst inn magen til vanlig, samt har slitasje 2 på to skiver i korsryggen(mener det var l2+l5). Dette fikk jeg påvist i en alder av 17-19år ved MR/lege/kiropraktor. Skal til ny MR i Juli. Jeg har forstått viktigheten av sitte riktig og rett teknikk. Men, har du noen andre tips? Hvis jeg skal f.eks "slappe" av i magen, så får jeg jo nesten "vondt"/den bulken helt nederst. Tenker mest på dette med mageholdningen. Jeg prøver både å forsterke core muskulaturen og prøve å øke bevegeligheten i hofte/hamstring partiet ved å tøye relativt oftere enn resten av kroppen. Synes for øvrig den artikkelen var god, og dårlig. Kunne vært bedre delt inn + gått over mer av siden istedenfor bare halve skjermen.
  9. Langsiktig

    PSMF - ITS ON!

    en kar på 188 og 110kg er ikke noe "gigantisk" bare så det er sagt, og hvis vi går utifra målvekten 85x2,5= 212g protein.. eller 90x225g protein..(2,5 for å være sikker) Så bør han ihvertfall(etter min mening) klare å komme seg opp i 200g protein. Selvfølgelig, han kan alltids kutte "Litt ekstra" men det er i utgangspunktet allerede en ekstrem diett, så hvorfor kutte mer?
  10. Langsiktig

    PSMF - ITS ON!

    Har du regnet ut på hvor mye protein/fett/karbs dette er? Raskt regnet over er dette 170-180 maks. Noe som er litt lite, bør vel helst opp i 200g iforhold til 2,5g Protein X ønsket kroppsvekt
  11. Langsiktig

    Oppgitt Hardgainer

    Det kommer helt ann på hva du foretrekker, hvis det er bedre for deg å spise i små porsjoner(f.eks før skole/etter skole og på kveld). Så gjør det. Det er det daglige inntaket som vil avgjøre om du går opp/ned i vekt. Proteinpulver, du kjøper det du liker(smaken). Alle norske produsenter/selgere har vel godkjente produkter iforhold til lov osv. Personlig har jeg "whey 80" fra gymgrossisten rett og slett pga det er billig, smaker ok+. Du kan tilsett h-melk, oljer, havregryn osv osv akkurat som du vil. Evt kjøpe "gainer" typisk "Mutant mass" osv som du kan ta, men du bør helst få en vane med å spise skikkelig mat(føde)!. Nøtter, olje/smør, melkeprodukter(sa noen sjokomelk?), diverse fettrike karb kilder, pommes frites(hvis du liker sånt) kan også være noen ideer til å fylle opp kalori kvoten PS: Jeg er motsatt av deg, jeg gainer lett, men får ikke vekk fett. Jeg skjønner det er vanskelig å være hardgainer Bare fortsett, øk jevnt og trutt, tren hardt, så vil du nok se resultater etterhvert.
  12. Langsiktig

    Oppgitt Hardgainer

    Hvis du ikke er villig til å spise mat, så vil du ikke legge på deg. Det er den harde sannheten. Du trenger ikke å "drasse en hel haug" med mat hver dag, du må rett og slett bare spise. Mer enn 2 skiver til et "Måltid".. Det at du er student er heller ingen unnskyldning, spesielt ettersom du er "hardgainer". Kaloririk mat er faktisk billigere i Norge enn "sunn" mat. Som mange andre nevner, drikke kaloriene vil gjøre mye lettere for deg. Samtidig må du bare øke mat inntaket jevnt og trutt mens du trener, da vil også appetitten øke etterhvert.
  13. Hvor høy er du? Hvilke andre aktivteter enn styrke 5-6x i uken+1intervall gjør du? aktiv jobb? alder? Hvordan trener du?
  14. Langsiktig

    World Of Warcraft Tråden

    Hvorfor er det en ny verden? Hva har forandret seg siden januar/februar?
  15. Dette er vel strengt tatt 1 tlf til legen. Og du vil få innkallelse til etter konsultasjon hvis det ikke er normalt. Dette er ikke noe fitnessbloggen kan konsultere deg om. Dette skal du nok gå til legen med
×