Gå til innhold

Tråden for funfacts og randomness


CelineMaria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og ettersom det er femte november, kan vi jo ta med at Guy Fawkes, papisten som ville sprenge House of Lords og få en annen papist på tronen, er opphavet til uttrykket "guy" som fyr eller kar.

Bakgrunnen er at man siden 1606 har feiret denne dagen, bl a ved å brenne drukker som forestiller Fawkes, "the Guy". Etterhvert begynte barn å tigge penger ved å lage dukker og be om "a penny for the Guy".

post-25736-14440960507728_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dør ikke mange av bakteriene i frysen uansett da? Eller kanskje de tåler lave temperaturer?

De aller fleste bakterier går bare inn i et hvilestadie ved lave temperaturer. Noen kan imidlertid dø hvis de ligger over flere dager, men kommer helt an på type bakterie. Men mange vil komme opp igjen fra hvilestadiet, påbygynne nølefasen og starte eksponensiell vekst når forholdene er mer ønskelige for bakterien.

Meeen, nå er vel det meste av norsk drikkevann uansett så rent at det ikke er så stor fare for noe som helst av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fant først ut hva klitoris virkelig var i 2005..

(noe de fleste veit at er omtrent 160 føkkings år etter at man hadde et generelt kart over solsystemet vårt)

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/5013866.stm

Og en del menn vet fortsatt ikke hvordan man skal lokalisere den, 44 år etter månelandingen..:p

(Sånn for å fortsette rom-sammenlikningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 ting du ikke viste om Justin Bieber!

  1. Justin Biebers mittnavn er Drew.
  2. Han har bursdag samme dag som Ke$ha - 1 mars.
  3. Det ryktes at ungdomsgutter betaler opp mot 1200 kroner for sveisen hans.
  4. En luring påstår at han i snitt får 207,788 nye fans på facebook i uken. (Oktober 2012)
  5. Han kan spille trommer, gitar, piano og trompet - ganske bra også!
  6. Ikke ovveraskende har han hentet mest inspirasjon fra Craig David, Usher, Ne-yo, Chris Brown og Justin Timberlake.
  7. Det er påstått at han "bare" får 6timer søvn per natt på grunn av en fulle ukesplaner.
  8. Det er også påstått at han kysset seg selv på en plakat å sa han“Yup, I’m a great kisser”.
  9. Han blir nevnt over 60 ganger i sekundet på twitter, uansett om han twittrer noe eller ikke (Oktoer 2012)
  10. Agitt i dollar ville det ha kostet $2000 til $8000for å få han til å synge i bursdagen din ;)
  11. Han angivelig innrømt å ha gårtt på grunn av stygge kommentarer.
  12. Hans favorittdyr er Giraffen!
  13. Han har en gate/vei oppkalt etter seg
  14. Han har klaustrofobi og har vært redd for heiser.
  15. Favorittfargen hans er lilla.
  16. Angivelig er Bieber den mest søkte personen på internettet. (Denne vil jeg ha kilder på..)
  17. Favorittundertøyet hans er D&G.
  18. Under filmingen av "One Less Lonely Girl" videoen pisset valpen vist i filmen på han ;)
  19. President Obama revealed that he doesn’t have Justin Bieber on his iPod. – What?!
  20. Han har blitt mobbet for høyden.
  21. Han har innrømt at han liker Fransk, Engelsk og Asutralske aksenter.
  22. Viste du at "That Should Be Me" ikke er hans sang? Det er en cover.
  23. Han liker ikke klovner (?)
  24. Han digger tv-serien Friends, hans mor digget det angivelig under hele hans oppvekst.
  25. Tidlig 2012 fortalte Twitter at 83% av alle twitterbrukene er Bieber-fans.
  26. Han stemor heter Erin Bieber.
  27. Han bruker Google Chrome.
  28. Han skal vist prate flytende Fransk.
  29. Angivelig skal Justin ha skypet med fans under turneen sin i 2011.
  30. Det er per dags dato 18 personer som heter Justin Bieber i USA.
  31. Han kan sjonglere, hoppe forlengs og baklengssalto.
  32. Hans favorittvideo på youtube er når Chuck Norris kjemper mot en bjørn.
  33. Angivelig skal han aldri ha drukket alkohol.
  34. Han digger bananer.
  35. Noen av danserne han bruker har han funnet på youtube.
  36. Han er tilogmed venstrehendt!
  37. Angivelig skal han kunne telle til 10 på tysk.
  38. De fire instrumentene han mestrer har han lært selv!
  39. Madame Tussaud har fem forskjellige voksfigurer av han.
  40. Angivelig skal han kunne løse rubix-kube på under et minutt.
  41. Justin says he has never drunk alcohol and doesn’t want to try it. – Good choice, Bieber!
  42. Og sist men ikke minst, som yngre var han veldig sky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste dere at i sin tidlige fase, ble Heroin brukt for å kurerer... wait for it...

Folk som var avhengige av... morfin :)

The Great Binge (1870–1914) is a period in history given by social historians, due to Absinthe in Europe and other dangerous drugs such as heroin being commercially available. Heroin is a brand name.

takk, Stephen Fry og QI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk, Stephen Fry og QI.

Har så latterlig mye QI å ta igjen... Var gode tider i våres da jeg hadde skriftlig og muntlig eksamen i engelsk for jurister, og satt inne og så på flere sesonger "for å forbedre uttale". Dessuten var jo episoden "Justice" så ekstremt relevant :rolleyes: Stephen Fry i parykk :pompous::giggle::roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så latterlig mye QI å ta igjen... Var gode tider i våres da jeg hadde skriftlig og muntlig eksamen i engelsk for jurister, og satt inne og så på flere sesonger "for å forbedre uttale". Dessuten var jo episoden "Justice" så ekstremt relevant :rolleyes: Stephen Fry i parykk :pompous::giggle::roflmao:

Som oversetter bruker jeg selv den unnskyldningen...

"Men kjære, det er jo videreutdanning for meg..."

Nå skal det sies at min kjære også er glad i QI da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor mange hundre menn jeg har sett i bar overkropp, men kan bare huske å ha sett én med ekstra nippel. Har jeg uflaks? Har sett betydelig flere med ekstra/for få tær/fingre enn jeg har sett bonusnipples..

De fleste ser visstnok bare ut som føflekker, og det er sjeldent man stirrer alt for nøye på dem :p

http://en.wikipedia.org/wiki/Supernumerary_nipple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...