Gå til innhold

Tråden for funfacts og randomness


CelineMaria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fnatt er den danske betegnelsen på skabb, hovedsakelig i underlivet. På norsk har ordet fnatt fått en noe utvidet betydning. Ordet fnatt blir ofte brukt om situasjoner der man ikke holder ut en situasjon, feks. kløe, eller en alvorlig irritasjon i en eller annen form.

Uttrykket ble kjent gjennom Øystein Sundes album 1001 Fnatt som vel delvis ble lånt fra den kjente eventyrsamlingen med nesten samme navn, og har siden gitt opphav til mange gode forklaringer om hva man får fnatt av.

Fra wikipedia, men det var ingen kildehenvisning der.

Fnatt på dansk er vel kort og enkelt flatlus, med plassering underliv. Iallefall skjønte jeg det ut fra advarslene som ble hengt opp på den danske skolen jeg gikk på.

Ja. Fnatt-advarsel. Med henvisning om at det kunne funke å barbere seg nedentil... Så deeet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viste dere at Strutser løper kjappere en hester og brøler som en løve?

Ostrich.jpg

Men de stikker ikke hodet i sanden når noe skummelt dukker opp! :) Hadde de gjort det, ville de nok vært like utdødde som dodo fuglene! Sabla lite hensiktsmessig å stå med hodet i sanden og rompa i været når en sulten løve rusler forbi - spesielt når du, som Tor skriver, kan løpe raskere enn en hest og i sparke knallhardt med digre klør! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LEGO er verdens største dekkprodusent med 381 millioner produserte dekk i 2011. Neste på lista er Bridgestone med 190 millioner.

Altså, Lego som i Lego som jeg bygget med da jeg var liten?

Kjipt å ta med barna i feil Lego-park da... Skjønt, kan bli en hard core boot camp med så mange dekk du kan velte/ krype gjennom/ løpe oppi/ hoppe over osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...