Gå til innhold

Speltlomper - tips til oppskrifter


Roger S

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1: mager smøreost naturell + spekeskinke + syltetøy (uten tilsatt sukker) (+ evt. ekstra sukrin for søtmumser som meg)

2: mager smøreost naturell + sukrin + kanel (sunn dessert!)

3: mager smøresost naturell + gele uten sukker (høres kanskje rart ut, men jeg syntes det er godt)

4: mager smøreost naturell + kokt skinke + ost

5: mager smøreost naturell + kokt egg i skiver + salt

6: tunfisksalat

7: mager kjøttdeig (karbonadedeig/kyllingkjøttdeig) stekt i tørr stekepanne med ketchup + mais/tomat/agurk + dressing/ketchup (taco?)

8: mager smøreost naturell + sukrin + brunost

Jeg er veldig glad i mager smøreost naturell, men philadelphia kan sikker også brukes. Jeg personlig er ikke så glad i den, men vi liker forskjellig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt de til "wraps", begrenser litt hva en kan ha i da de er små - men kjempegodt!

[ATTACH]3257[/ATTACH]

- pizzabunn!(greit her har jeg brukt tacolefser fordi jeg ikke hadde speltlomper)

post-154-14440825535918_thumb.jpg

-quesodilla(heter det det)

Ost, skinke, krydder, ketshup og det en måtte bhage - klappe den sammen eller doble og legge den i vaffeljern til osten smelter

post-154-14440825535351_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sier det: ALT er godt på speltlomper.

Favoritten så langt er likevel røkt laks med smøreost/kesam/cottage cheese, litt sennep og ruccola. Yum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga tok jeg guløst (synnøve så lett) oppe på dem, slang dem i mikroen til osten var smelta, og rulla dem sammen. Var heeelt maaagisk, smakte litt som pinnebrød eller sånt, godt var det hvertfall! :D

Ellers pleier jeg og smøre på mager kesam, ha litt salat/agurk hva enn du føler for, + kalkunskine/kylling/kalkunbryst og brette det som en wraps, suupergodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spellompe med smøreost kylling (eller skinke, bacon), kokt skinke eller lakserull, salat og rødløk...mmm..

Speltlompe med skyr el philadelphiaost, jordbærsyltetøy og et dryss kanel

Som tacolefse, burritos gratinert i ovn

Ellers er vel det meste jeg har prøvd allerede nevnt her. =)

Jeg hiver dem ofte i frysen da det kan bli hamstring når butikken først har dem inne. Det funker fint, legger bare noe papir mellom lefsene, så kan jeg ta dem ut en og en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...