Gå til innhold

Speltlomper - tips til oppskrifter


Roger S

Anbefalte innlegg

Ikke på Rema rett ved slottet :( Men har funnet på Rema ganske nær Lundsbroa :) I morgen må det nok bli en sykkeltur på meg altså, for nå ble jeg skikkelig sulten på speltlomper :D

På Kiwi og Rema 1000 nede med SørArena er du garantert! :D Også har den på den nyeste Kiwien helt ved lundsbroa også, ihvertfall sist jeg sjekket ;) Hopp deg på sykkelen! :D Speltlomper <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest SlettetBruker3

Favoritten må være med speltlomper med cottage cheese, sukkerfritt syltetøy og kanel! :)

Ellers er det veldig godt å blande peanøttmel, sjokoladeprotein og litt vann, for så å smøre det på! Og ta det gjerne i mikroen i 15-20 sekunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Annonse

Mye bra oppskrifter her, men jeg sliter med å skjønne én ting: hvorfor er speltlomper så uendelig mye bedre enn vanlige??

det lurerjeg ogsåpå! Ser at de fra buer hovedsakelig består av poteter.. enetse forskjellen er at hvetemelet er byttet ut med speltmel.. ?! Men andelen mel ifht f.eks potet er jo ganske liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spelt er urhveten, så i vanlig hvetemel blir de fleste næringstoffene siktet bort i prosessen, i spelt blir disse næringstoffene beholdt i større grad forde det er en annen del av kornet. Er dette jeg har fått vite hvertfall, om det er feil gi meg en lyd så jeg ikke går å lurer meg selv hehe

har hørt noe lignende, men ser fortsatt ikke den enorme helsegevinsten ;) Kan da umulig være så mye verre å kjøpe 10pakning lomper til 6,- på rema, i alle fall på et stramt studentbudsjett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...