Gå til innhold

Tips mot uren hud


Engla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk skikkelig problemer med uren hud for et par år siden, etter at jeg hadde brukt noen tabletter for senebetennelse som endte med skikkelig acne-bivirninger. Løsningen min har vært dyr, men jeg har aldri hatt så fin hud som jeg har nå. Begynte med Diane p-piller, MD Formulations (rens, serum, fuktighetskrem) og tok MD syrebehandlinger over en tid i salong. For meg var det essensielt å finne en flink hudpleier som klarte å "lese" huden min, hadde prøvd utallige ting, kremer, osv, til og med Exuviance, som mange skryter av, men det funket ikke for meg. Nå er jeg helt MD-freak og tør ikke prøve noe annet :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utallige kremer, renseprodukter, tips osv...mange er sinnssykt dyre...

Jeg anbefaler at du tar kontakt med fastlegen din og ber om en resept på Aberela. Den koster under 100 kroner og er vitenskaplig testet...Virkningstoffet er retinol (a-vitamin syre) om du derfor har solskadet hud eller er i en alder der det begynner å komme rynker grunnet soling, så vil den virke på det også:)...Denne kremen er altså spesielt egnet for voksen hud som har kviser...Du vil få en flasse periode inntil huden har vennet seg til kremen, men det går over ganske raskt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri drukket det..

Birkis: har prøvd uttallige, både dyrt og billig, men det funker ikke :(

Dyrt er ikke alltid bra eller nødvendigvis riktig for din hud. Hva har du prøvd av produkter, spesifikt?

Mine tipps:

- Rens huden vær dag, 2 ganger om kvellen (om du bruker sminke) og 1 gang om morgenen. Klar for 1 ny Dag, Hehe.

Anbefalte produkter:

Emma Hardie Amazing Face Natural Lift and Sculpt Moringa Cleansing Balm 100ml - Free Delivery - feelunique.com

^Helt fantastisk rensebalm. Massèr godt inn i huden og vask bort med en ren (!) klut. Alle hudtyper. Brukes også på øyesminke så du trenger ikke en egen "sminkefjerner".

Decleor Aroma Cleanse Soothing Micellar Water with Rose Essential Oil 200ml - Free Delivery - feelunique.com

^Rensevann. Effektivt og skånsomt.. er til alle hudtyper. Tar også øyesminke. Den er veldig grei fordi det er rens og toner i ett, så du slipper å bruke toner etterpå når du bruker denne.

Ikke bruk rens som har noe med "foaming" i navnet. For at produktet skal skumme må det inneholde sulfater, noe som er fin mat for bakterier. Lite kult.

Og så er det lurt (nødvendig) med en fuktighetskrem som du bruker morgen og kveld, gjerne to forskjellige (nattkremen kan gjerne være litt fetere). Jeg har god erfaring med kremer fra decleor. Matis er veldig bra dersom du har sensitiv hud.

Er litt fan av "liquid gold" også, en slags toner som skal brukes annen hver dag i følge pakken, men tror det er bedre til å holde seg til 1-2 ganger maks i uken da den er veldig sterk for huden.. inneholder glykolsyre, samme virkestoffet som i mange av MD formulations produkter som en bruker nevnte over her (som også er veldig bra.. jeg har en maske derfra which is very nice)

Liquid Gold 200ml Supersize |

Alpha-H

| FREE UK Delivery

Brukes på tonerstadiet (etter rens altså), med eller uten fuktighetskrem på etterpå (la det i så fall virke i 15 minutter først).. hvis du ikke bruker fuktighetskrem etterpå blir den "sterkere" for huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kviser kommer da innenfra, hehe, hjelper alle disse ørten kremene mot sånt da?? Sånt man får med lege skal hjelpe mot meget ekstreme saker. Prøvde noe sånt engang. Huden ble sår og rød og øm, da har jeg heller kviser... :) har mer tro på å forandre på kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krever og renseprodukter er oppskrytt spør du meg

Hva? Har du ingen tillit til at hudproduktindustrien- og markedet ønsker å ivareta kundenes (dine) interesser og ikke er en ren profittbesatt næring som har lite å vise til annet enn at selvopptatte og engstelige vestlige føler seg vel når de kjøper deres overprisede produkter?

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på kviser som hudirritasjon. Hudirritasjoner kan man få av alt fra barbering, klima til utslett. Ja, kosthold kan hjelpe, men for noen hjelper ikke det likevel :) For noen funker Basiron, for noen må man få reseptmidler, for noen funker dermalogica, for noen funker vibratorrens (!). Det er en lang og tungvint jungel.

Pris dere lykkelig at dere kan være skeptiske! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kviser skyldes at man ikke trykker trynet fullt av kremer da eller?? ;)

Jeg får kviser med engang jeg spiser drittmat.. slår ikke feil..

Antakeligvis skyldes dette at du spiser drittmat i perioder hvor hormonene dine gjør deg tilbøyelig til det, ofte rundt eggløsning eller rett før menstruasjon. Da er kvisene hormonelle, selv om de tilsynelatende kan virke til å være kostholdsrelaterte. Det eneste som er bevist å kunne ha negativ effekt på kviser er melk. Hos enkelte individer, that is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha prøvd masse kremer og antibiotika kur, uten at det funket, dro jeg til hudlege og fikk begynne på isotretinoin orifarm(roaccutan)... Man skal ikke ha kviser når man er over 20, iallefall ikke hele tiden. Man kan få det pga mensen eller endring av kosthold og mange andre ting(men det "skal" gi seg) men man skal ikke ha kronisk akne når man er ferdig med puberteten. Så siden jeg var over 20år, hadde prøvd div medisiner uten hjelp, begynte jeg på roaccutan(hadde for høy talgproduksjon obviously) og jeg er kvisefri:) ca 1mnd ish igjen av kuren nå! Men er tørr og rød og sår gror veldig tregt og litt pilking kjøttsår, kan nesten ikke klø meg mer! Men gjerne litt pain for å få fin hud, har slitt led kviser siden jeg var 17år så er verd det!:)

- Jeg tror kremer kan hjelpe enkelte og jeg tror problem hud kan ha en sammenheng med mat. Det er faktisk hudleger(..finnes en hudpleie klinikk som driver slikt) i norge som tar blodprøver/div tester for så å kartlegge problemer og så sette pasienten på "diett" i samkjør med kremer/medisin for å få best mulig effekt^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker rensekrem fra dermalogica - vært løsningen for meg i flere år nå. Brukes to ganger daglig, og har så og si aldri kviser lenger, huden min virker også friskere generelt. Sammen med ansiktskrem fra vichy

Svarte prikker derimot... :grumpy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker rensekrem fra dermalogica - vært løsningen for meg i flere år nå. Brukes to ganger daglig, og har så og si aldri kviser lenger, huden min virker også friskere generelt. Sammen med ansiktskrem fra vichy

Svarte prikker derimot... :grumpy:

Næhæ, isotretinoin kverka svartprikkene mine;) tror kanskje det er den eneste "kuren" som faktisk funker mot det, har prøvd maaassse rart før, men har alltid bare sett bedre ut der og da også ser de ut som de gjorde i utgangspunktet igjen:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næhæ, isotretinoin kverka svartprikkene mine;) tror kanskje det er den eneste "kuren" som faktisk funker mot det, har prøvd maaassse rart før, men har alltid bare sett bedre ut der og da også ser de ut som de gjorde i utgangspunktet igjen:/

*google* Må sjekke ut det der, se om det kanskje hjelper for meg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler de fleste å prøve det som prøves kan. Gikk på Roccutan i 6 måneder og det var et helvette både fysisk og psykisk.

Enig i at roccutan er rævgift, og er en del nasty bivirkninger som kan oppleves. Men ikke alle opplever de, og for meg så var det absolutt verdt forsøket å prøve når jeg hadde slitt i så mange år og ingenting funket. Og eneste bivirkningen jeg har er (ekstremt) tørr hud. Har ikke fått vondt i muskler og ledd engang, som er en av de vanligste bivirkningene.

Jeg synes at folk som har prøvd alt(over flere år) og som føler at de hsr kommet til veis ende og det går utover selvtilitt ol. burde kontakte hudlege og kanskje prøve det ut, bivirkningene varierer veldig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*google* Må sjekke ut det der, se om det kanskje hjelper for meg også :D

Du må nok ha "godkjenning" fra hudlege for å heletatt få begynne med det, sry hvis jeg ga deg "falskt håp" om at det var en mirakelkur der ute tilgjengelig for alle mann;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...