Gå til innhold

Tips mot uren hud


Engla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...

Hei:)

Da jeg sluttet på p-piller fikk jeg masse kviser på haken, og jeg klarte ikke å la være å pelle på de så da kom det bare enda fler kviser! Jeg har prøvd Ole Henriksene produktene, men ga de opp etter kort tid fordi jeg ikke så noe forbedring. Har generlt prøvd mye forskellig det siste året. Jeg er alt for glad i godis og usunn mat, så har gitt opp å prøve å spise sunt. Men denne uken var jeg på beauty trend en hudpleiesalong, og kjøpte med meg produkter fra serien Dina Belle. Har kun brukt serien siden mandag og huden min har blitt mye bedre på bare 3 dager!! Kvisene jeg hadde før i uken er i ferd med å forsvinne og har ikke fått nye kviser siden. Jeg bruker følgene: YOUNGG FEATURE intensive anti acne cream ( fuktighetskrem), YOUNG FEATURES anti acne herbal facial clansing og YOUNG BOOSTER anti acne smoothing serium.

Du kan lese mere om serien her:http://www.dinabelle.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt tips til uren hud: kaloriunderskudd

funker hver gang jeg cutter

Slenger meg litt på denne..

Hver gang jeg har vært på diett så har jeg nesten ikke kviser. Men da passer jeg også godt på kostholdet.

Da jeg ferdig med diett og starter kalorioverskudd å koser meg gjerne mer med forskjellig junk og godis så får jeg alltid mye kviser i starten også litt mindre etterhvert.

Det er også selvfølgelig mye genetisk inni bildet, noen får masse kviser og noen får nesten ingen. Lucky bastards.

Uten att kosthold spiller en betydelig rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Da jeg sluttet på p-piller fikk jeg masse kviser på haken, og jeg klarte ikke å la være å pelle på de så da kom det bare enda fler kviser! Jeg har prøvd Ole Henriksene produktene, men ga de opp etter kort tid fordi jeg ikke så noe forbedring. Har generlt prøvd mye forskellig det siste året. Jeg er alt for glad i godis og usunn mat, så har gitt opp å prøve å spise sunt. Men denne uken var jeg på beauty trend en hudpleiesalong, og kjøpte med meg produkter fra serien Dina Belle. Har kun brukt serien siden mandag og huden min har blitt mye bedre på bare 3 dager!! Kvisene jeg hadde før i uken er i ferd med å forsvinne og har ikke fått nye kviser siden. Jeg bruker følgene: YOUNGG FEATURE intensive anti acne cream ( fuktighetskrem), YOUNG FEATURES anti acne herbal facial clansing og YOUNG BOOSTER anti acne smoothing serium.

Du kan lese mere om serien her:http://www.dinabelle.no

Fiffig å registere seg for å skrive om et hudprodukt, med link til hvor man kan kjøpe det.. ikke noe mistenkelig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler hudpleier, prøvde selv kutte ut forskjellig matt, masse kremer og piller fra lege, men ble enten verre eller likt. (hadde helt fullt tryne før med kviser.. ) Dro til hudlege 3 ganger på 4 månedter (var veeeldig vondt) Men værdt det. Koster selvfølgelig litt, men fikk renset huden min ordentlig og klemt ut alt.

Nå bruker jeg produkter fra MD, rens og serum og en vanlig fuktighetskrem fra cliniderm.

Var hudpleieren som anbefalte MD, så anbefaler å gå til en som bruker de produktene. Tok rundt 5 månedter før huden var helt fin og nå har jeg 1 og annen kvise innimellom hvis jeg er dårlig på å rense ansiktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde det samme da jeg la om kosthold og livsstil, og googlet vilt på emnet. Eneste jeg endte opp med var halvdårlige artikler om testosteronnivå som økte oljeproduksjonen og dermed kunne føre til kviser (som følge av økt inntak av bl.a fett, styrketrening osv). Stress hadde også innvirkning på testonivå. Jeg slo meg til ro med det, men synes artiklene var litt på kanten av hva jeg liker å stole på..

Jeg er en ganske enkel sjel når det kommer til hudpleie, og det har jeg alltid vært. Huden min har alltid vært fri for kremer, rensekremer, fåndæisjen og annen kliss. Den får sin kattevask i dusjen (uten såpe), og trives godt med det. Jeg holder meg til less is more-prinsippet så langt det lar seg gjøre :) Hvis du klisser deg ofte inn, så kan du jo prøve deg en periode uten og se om det gjør noe for huden din?

Du skriver at du "har begynt å slite med kviser i det siste" og følger opp med "..endret kosthold og trening, og trodde det kom til å bli bedre". Betyr det at du 1) alltid har hatt problemer med kviser eller 2) har hatt problemer med det den siste perioden? Om det er 2'ern som stemmer, så kan du jo sjekke med artikkelen under om det er noen nye elementer i livet ditt som kan påvirke det.

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/kviser.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glykolsyre er The shit!

Det mest kostbare er fra MD formulations, men det finnes også rimeligere alternativ slik som: http://www.iherb.com/Reviva-Labs-5-Glycolic-Acid-Cream-1-5-oz-42-g/5075

Bruker den selv nå, både på øvre rygg og ansikt. Alle gamle arr og småkviser forsvinner og huden blir VELDIG glatt og jevn.

Finnes den på norske nettbutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Glykolsyre er The shit!

Det mest kostbare er fra MD formulations, men det finnes også rimeligere alternativ slik som: http://www.iherb.com/Reviva-Labs-5-Glycolic-Acid-Cream-1-5-oz-42-g/5075

Bruker den selv nå, både på øvre rygg og ansikt. Alle gamle arr og småkviser forsvinner og huden blir VELDIG glatt og jevn.

hvordan er denne på tørr hud? ser for meg at det tørker huden ut enda mer. ett av mine problem er at huden ikke får nok fukt, og produserer derfor mer talg --> kviser, så dersom jeg gnir på noe som tørker de ut er jeg bare inn i en ond-ond sirkel! ... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er Definitivt ikke samme greia som billige, dårlige uttørkende produkter som clerasil og garnier osv,

Jeg har sensitiv hud somfort blir rød og stressa, og glykolsyreprodukter gjør huden mykere. Kanskje litt svie starten rett etter at man har smurt, men det er bare å kjøre på med en god fuktkrem så blir det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glykolsyren fungerer som kjemisk peiling som fjerner døde hudceller, arr, sorte prikker osv :) i salongen brukes det jo pensling med høyere prosent syre. Man kan kjøpe penslesett selv på ebay og, har god erfaring med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt å slite forferdelig med uren hud i det siste. Etter jeg begyne å trene og spise riktig trodde jeg kanskje det kom til å bli bedre, men det er fortsatt like ille. Får mange kviseutbrudd i t-sonen (panne, nese og rundt munn). Har prøvd kremer som feks Ole Henriksen, men det hjelper ikke.. Noen som har samme problem som har funnet løsninger som faktisk hjelper? Nå er jo hud veldig individuelt, men det hjelper uansett få tips fra andre som har samme problem, kanskje jeg finner noe som kan hjelpe :)

Hei! Jeg hadde uren hud tidligere men ble mye bedre etter jeg endret rutiner. Du kan jo prøve deg frem og finne det som passer deg? Jeg prøvde i flere år faktisk, men har funnet en tilnærming som fungerer nå. Jeg gjør følgende:

- Vasker huden 2 ganger om dagen, om morgenen og kvelden. Mine produkter er en ansiktsvask fra Vichy (en blå tube som heter purete thermale), ansiktstoner som jeg lager selv og en oljefri krem fra Clinique.

- Toneren jeg bruker lager jeg av 2 deler vann, 1 del eplecidereddik og 6-7 dråper tetreolje. Sistenevnte fås kjøpt på apotek.

- Får i meg det sunne fettet, for min del blir det tran, nattlysolje, nøtter (særlig valnøtter), fet fisk, avokado osv.

- Bruker Kokosnøttolje som sminkefjerner, ansiktsolje fra Nuxe etter dusj.

Alt i alt; jeg bruker kjemikalier på huden, men prøver å minimere det. Jeg tror nemlig at huden min blir stressa av den cocktalien av kjemikalier den mottar gjennom hudpleie, kremer, sminke osv, så prøver å holde det mest mulig naturlig, derav kokosnøttoljen, ansiktsoljene og toneren jeg lager selv.

Det er mitt beste tips i allefall, håper det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Glykolsyre er The shit!

Det mest kostbare er fra MD formulations, men det finnes også rimeligere alternativ slik som: http://www.iherb.com/Reviva-Labs-5-Glycolic-Acid-Cream-1-5-oz-42-g/5075

Bruker den selv nå, både på øvre rygg og ansikt. Alle gamle arr og småkviser forsvinner og huden blir VELDIG glatt og jevn.

har akkurat startet med denne kremen, men føler det kommer noen utbrudd pga denne! er det vanlig med en reaksjon før huden får vent seg til den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat startet med denne kremen, men føler det kommer noen utbrudd pga denne! er det vanlig med en reaksjon før huden får vent seg til den? :)

Det er det som er normalen med alt av glykolsyre :) Verre før det blir bedre. Det som tetter porene må jo ut før det kan bli bedre. Viktig å ikke bruke kremer/foundation med lanolin eller mineralolje samtidig, det bare tetter igjen på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...