Gå til innhold

Tips mot uren hud


Engla

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en gang i tiden pizza fjes. Prøvde alt fra ansiktsbehandlinger til blå laser på fjeset uten at det hjalp. Jeg gikk tilslutt til legen, fikk utskrevet en krem som jeg skulle smøre på 2 ganger om dagen. Det gikk vel 1 uke, max 2 uker så hadde jeg plettfri hud og siden den gang har jeg ikke kviser. Kommer noen ganger i ny og ne men sånn er det bare.

Jeg bruker rensegele og krem fra Nivea og syns det funker bra! Så ikke stol på at det dyre er det beste selv om jeg vil holde en knapp på MD her. Men det er veldig veldig dyrt. Men de har en billigere versjon av dette på apoteket som heter clean start som har masse forskjellige ting. Veldig mild er den for huden også. Men om du har prøvd alt så kom deg til legen :smug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok ha "godkjenning" fra hudlege for å heletatt få begynne med det, sry hvis jeg ga deg "falskt håp" om at det var en mirakelkur der ute tilgjengelig for alle mann;)

Det er ingen fare, bare finne riktig hudlege, vært hos flere som ikke har kunnet hjelpe. Alle nye tips er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd masse kremer og antibiotika kur, uten at det funket, dro jeg til hudlege og fikk begynne på isotretinoin orifarm(roccutan)... Man skal ikke ha kviser når man er over 20, iallefall ikke hele tiden. Man kan få det pga mensen eller endring av kosthold og mange andre ting(men det "skal" gi seg) men man skal ikke ha kronisk akne når man er ferdig med puberteten. Så siden jeg var over 20år, hadde prøvd div medisiner uten hjelp, begynte jeg på roccutan(hadde for høy talgproduksjon obviously) og jeg er kvisefri:) ca 1mnd ish igjen av kuren nå! Men er tørr og rød og sår gror veldig tregt og litt pilking kjøttsår, kan nesten ikke klø meg mer! Men gjerne litt pain for å få fin hud, har slitt led kviser siden jeg var 17år så er verd det!:)

- Jeg tror kremer kan hjelpe enkelte og jeg tror problem hud kan ha en sammenheng med mat. Det er faktisk hudleger(..finnes en hudpleie klinikk som driver slikt) i norge som tar blodprøver/div tester for så å kartlegge problemer og så sette pasienten på "diett" i samkjør med kremer/medisin for å få best mulig effekt^^

Skrev ikke du nettopp på første siden at løsningen for deg var å endre kostholdet? Eller ble det vanskelig å se korrelasjonen mellom Iso (roa) og mindre kviser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, tusen takk for alle tips! Funker disse kremene på kvisearr? Har en del av de i ansiktet, de går rett og slett ikke bort.

Decleor Aroma White C+ Recovery Brightening Night Cream 50ml - Free Delivery - feelunique.com

Denne hjalp faktisk, mot all formodning, på kvisearr. Jeg er ikke så vant til kviser så når jeg først får dem har jeg tidligere gjerne voldtatt dem litt, noe som har etterlatt seg arr. Denne nattkremen hjalp for meg mot det. Grunnen til at jeg tror at kremen faktisk hjalp og at det ikke var tilfeldig var fordi jeg hadde et rødt område mellom øyebrynene i ca et år og det ble betraktelig bedre etter jeg brukte denne.. kommer nok til å kjøpe den på ny, men ikke bruke den som daglig nattkrem da den var såppass dyr.. eller eventuelt denne:

Decleor Aroma White C+ Brightening Spot Corrector 15ml - Free Delivery - feelunique.com

men den har jeg ikke prøvd før, men det er nok mye de samme ingrediensene. Litt billigere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviser skyldes ikke kosthold. Punktum.

Dra til legen og hør med han.

Sikker? Æ spis clean å har sikkert bortimot tidenes reineste hud, Men spis æ godis (da gjerne sjokolade) får æ alltid ei kvisa (ofte på ryggen) dagen etterpå. EVERYTIME!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrev ikke du nettopp på første siden at løsningen for deg var å endre kostholdet? Eller ble det vanskelig å se korrelasjonen mellom Iso (roa) og mindre kviser?

For 2 år siden så begynte jeg med lavkarbo + glutenfri/kaseinfri diett som resulterte i at jeg ikke hadde kviser mer, så gikk jeg tilbake til "vanlig kosthold" og kvisene kom tilbake. Idag er jeg ikke villig til å ha slike restriksjoner i kostholdet mitt, så jeg begynte på medisin for å bli kvitt problemet. Poenget mitt var at endring av kosthold kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hvilken produkter bruker dere?

Jeg bruker en serie produkter fra Mary Kay. UTROLIG bra og virker effektivt på huden, merker nesten forskjell over natten. Med disse produktene så er det også sånn at du kan bruke opp til halve settet, og hvis det ikke virker for deg eller du ikke er fornøyd, får du pengene tilbake. Det er garatien sin det :-) Verdt å prøve for de som sliter med uren hud. Jeg har gjort det selv i alle år, og aldri funnet produkter som fungerer. Men endelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk masser av kviser da jeg begynte å trene. Får fortsatt kviser på ryggen og brystet, men tror det er etter klærne som blir våte og klamme, spesielt trenings-BH. Så får jeg (ikke bare en, men et helt krater) når jeg har mensen, når jeg stresser (noe som skjer alt for ofte) etc etc. Altså, de siste mnd har det vært ille, men begynner å gå over igjen nå. Jeg renser morgen og kveld med MD-formulations, gir huden masser av fuktighet, droppa melk (spiser litt ost) og passer på kostholdet, for jo, noen reagerer på kostholdet!! Jeg reagerer på melk, både med magen og huden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviser kan skyldes kostholdet jo! Jeg har alltid spist sunt, men da jeg sluttet med melk + sitrusfrukter ble jeg nesten kvitt alle kvisene mine. Før dette hadde jeg prøvd alle mulige andre løsninger kremer, tabletter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt er ikke alltid bra eller nødvendigvis riktig for din hud. Hva har du prøvd av produkter, spesifikt?

Mine tipps:

- Rens huden vær dag, 2 ganger om kvellen (om du bruker sminke) og 1 gang om morgenen. Klar for 1 ny Dag, Hehe.

Anbefalte produkter:

Emma Hardie Amazing Face Natural Lift and Sculpt Moringa Cleansing Balm 100ml - Free Delivery - feelunique.com

^Helt fantastisk rensebalm. Massèr godt inn i huden og vask bort med en ren (!) klut. Alle hudtyper. Brukes også på øyesminke så du trenger ikke en egen "sminkefjerner".

Decleor Aroma Cleanse Soothing Micellar Water with Rose Essential Oil 200ml - Free Delivery - feelunique.com

^Rensevann. Effektivt og skånsomt.. er til alle hudtyper. Tar også øyesminke. Den er veldig grei fordi det er rens og toner i ett, så du slipper å bruke toner etterpå når du bruker denne.

Ikke bruk rens som har noe med "foaming" i navnet. For at produktet skal skumme må det inneholde sulfater, noe som er fin mat for bakterier. Lite kult.

Og så er det lurt (nødvendig) med en fuktighetskrem som du bruker morgen og kveld, gjerne to forskjellige (nattkremen kan gjerne være litt fetere). Jeg har god erfaring med kremer fra decleor. Matis er veldig bra dersom du har sensitiv hud.

Er litt fan av "liquid gold" også, en slags toner som skal brukes annen hver dag i følge pakken, men tror det er bedre til å holde seg til 1-2 ganger maks i uken da den er veldig sterk for huden.. inneholder glykolsyre, samme virkestoffet som i mange av MD formulations produkter som en bruker nevnte over her (som også er veldig bra.. jeg har en maske derfra which is very nice)

Liquid Gold 200ml Supersize |

Alpha-H

| FREE UK Delivery

Brukes på tonerstadiet (etter rens altså), med eller uten fuktighetskrem på etterpå (la det i så fall virke i 15 minutter først).. hvis du ikke bruker fuktighetskrem etterpå blir den "sterkere" for huden.

Hør på hun her om du virkelig vil ha bedre hud ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...