Gå til innhold

Tips mot uren hud


Engla

Anbefalte innlegg

Det er det som er normalen med alt av glykolsyre :) Verre før det blir bedre. Det som tetter porene må jo ut før det kan bli bedre. Viktig å ikke bruke kremer/foundation med lanolin eller mineralolje samtidig, det bare tetter igjen på nytt.

fant altså ut at både clinique krem, CC-cream'en og Body Shop nattkremen min inneholdt BEGGE disse tingene.. forslag til noe som IKKE inneholder disse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker Dr. Hauschka av de som ikke er latterlig dyre i norske butikker. De er fete i konstistensen, men det er jo greit sammen med kulde og glykolsyre. Ellers er jo alt av salongmerker bra (dermologica, decleor, mats osv) og kan kjøpes for en ok penge på nett :) de har sikkert mye bra på iherb og, i samme gate som glykolsyrekremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Dr. Hauschka av de som ikke er latterlig dyre i norske butikker. De er fete i konstistensen, men det er jo greit sammen med kulde og glykolsyre. Ellers er jo alt av salongmerker bra (dermologica, decleor, mats osv) og kan kjøpes for en ok penge på nett :) de har sikkert mye bra på iherb og, i samme gate som glykolsyrekremen.

takk for svar! :) bare lurer, hvilke kilder har du for å si at lanolin og mineraloljene tetter porer? er du hudpleier? :) er ikke skeptisk altså, bare lurer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang i tiden pizza fjes. Prøvde alt fra ansiktsbehandlinger til blå laser på fjeset uten at det hjalp. Jeg gikk tilslutt til legen, fikk utskrevet en krem som jeg skulle smøre på 2 ganger om dagen. Det gikk vel 1 uke, max 2 uker så hadde jeg plettfri hud og siden den gang har jeg ikke kviser. Kommer noen ganger i ny og ne men sånn er det bare.

Jeg bruker rensegele og krem fra Nivea og syns det funker bra! Så ikke stol på at det dyre er det beste selv om jeg vil holde en knapp på MD her. Men det er veldig veldig dyrt. Men de har en billigere versjon av dette på apoteket som heter clean start som har masse forskjellige ting. Veldig mild er den for huden også. Men om du har prøvd alt så kom deg til legen :smug:

Hva het denne kremen??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utallige kremer, renseprodukter, tips osv...mange er sinnssykt dyre...

Jeg anbefaler at du tar kontakt med fastlegen din og ber om en resept på Aberela. Den koster under 100 kroner og er vitenskaplig testet...Virkningstoffet er retinol (a-vitamin syre) om du derfor har solskadet hud eller er i en alder der det begynner å komme rynker grunnet soling, så vil den virke på det også:)...Denne kremen er altså spesielt egnet for voksen hud som har kviser...Du vil få en flasse periode inntil huden har vennet seg til kremen, men det går over ganske raskt.....

Denne er visst utgått. Vet ikke grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å bruke en enkel nattkrem, og huden min har blitt mye bedre allerede. Tror det var mye på grunn av at jeg hadde tørr hud så den produserte mer talg (fikk jeg fortalt en gang?). Endelig har noe funket på huden min, etter massevis av produkter som ikke funka. Hurra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid hatt tidenes drømmehud, men plutselig for tre mnd. siden klikket det heelt! For meg som aldri har hatt kviser er dette nærmest verdens undergang :( Fikk tips om å ta en sitron og kline den ut i hele ansiktet (eller på problemområdene) og sove med det på. Jeg gjorde det nå i natt faktisk, og det ble faktisk bedre!! Ikke helt borte, men betraktelig bedre! (y)

Det svir bittelitt og klør endel rett etter påføring, men det går over etter max 5 minutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å bruke en enkel nattkrem, og huden min har blitt mye bedre allerede. Tror det var mye på grunn av at jeg hadde tørr hud så den produserte mer talg (fikk jeg fortalt en gang?). Endelig har noe funket på huden min, etter massevis av produkter som ikke funka. Hurra:)

Det er sikkert ikke usannsynlig, etter at jeg begynte i praksis på haukeland sykehus fikk jeg flere kviser. Ble fortalt at det var helt vanlig på grunn av at luften var så tørr der og huden begynte å kompensere med mer talg :-) Hos meg så normaliserte det seg av seg selv (i tillegg til MD produkter som jeg alltid har brukt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Usunne vaner har noe å si på uren hud!

-Mindre inntak av sukker.

-Alkohol (inneholder mye sukker)

Sukkeret bidrar til at hormonet testosteron frigjøres. Det øker talgproduksjonen i talgkjertlene og er en av hovedårsakene til at du får kviser og fet hud.

Det er jo veldig forskjell fra person til person, noen kan få uren hud av fet mat også, og noen merker ikke noe forskjell i det hele tatt ettersom hva de putter i munnen.

Ett annet tips kan være å ta av all sminke, vaske ansiktet i varmt vann (slik at porene åpner seg) også kaldt (for at porene skal lukke seg) før du legger deg. Dette er noe jeg har hørt, men er litt usikker på om det er slik. MEN, dette funker for meg :)

Bruker også dagkrem for å beskytte huden mer mot kulden om vinteren, sol om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basiron 5% Gel har gjort vidundre på huden min i løpet av bare noen dager. Kjøpes reseptfritt på apotek for 145kr(y)

Jeg har hatt kvisete hud og hudormer siden 12-13-årsalderen. Har nå brukt basiron et par måneder og har begynt å få ganske mange komplimenter for huden min (selv av folk som ikke har sett meg med kvisehud). Den gir ikke umiddelbar effekt, men jeg tror/håper at den skal kurere problemene med tiden.

Er det noen som har tips om produkter man kan kombinere Basironen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalacin liniment funker helt supert. Slet masse med uren hud for ca 3 år siden og følte jeg hadde prøvd ALT. Brukte dalacin i et par dager - og jeg tuller ikke - alle kviser forsvant og har holdt seg borte siden. Den inneholder et antibiotikum, men jeg opplevde likevel at den var veldig mild mot huden, og jeg ble verken tørr, rød eller irritert :) Må fås på resept, men anbefales virkelig dersom man føler man har prøvd "alt" annet uten resultat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle svarene som er her, men Hilde Christina har ekstremt mange gode artikler og tips angående hudpleie.

Noen er heldigere enn andre når det kommer til urenheter. De kan fint klare seg med billigere rens som man får kjøpt på Cubus, H&M og matbutikker. Noen er litt mer uheldig, og burde holde seg langt unna slike produkter. Ja, jeg vet at produktene fra Parfymelle, Esthetique, Kicks og så videre har kjente og dyre merker, men de er ikke nødvendigvis bra. Jeg har vært borti alt fra Clinique, Clarins, Shiseido, apotekvarer og andre dyre merker, men det hjalp ikke spesielt. Godt mulig at fungerer på noen, men da sliter mest sannsynligvis ikke med kronisk akne som stadig vender tilbake på det nivået. Slike merker spesialiserer seg på sminke, og har slengt med rens i kolleksjonen i tillegg. Du kan obviously not selge sminke uten sminkefjerner og kremer, d'ahhh. :notworthy:

Neida, uansett... Sliter du veldig? Invister i merker som Decléor, MD Formulations, Dermalogica, Matis o.l. Produkter som du får kjøpt på hudklinikker, og ikke parfymerier. Det er svindyrt, JA - men det er like dyrt å invistere i jallamerker som du ikke får utbytte av. Skaff deg scan av hvilken hudtype har, og få kompetente personer til å sjekke ut for deg :)

Jeg sverger til MD Formulations, sånn by the way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...