Gå til innhold

Knebøy gir deg firkantet rumpe... KK.no


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje noen kan skrive kommentarer til de som støtter opp under tankegangen om at knebøy faktisk gir firkantet rompe på KK. Er faktisk en del av på kK som støtter det han sier, deriblant en "kjent" person.

Eg skreiv t di på fb for noen dager siden ... Ennå kje fått no svar.... Den som tier samtykker :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte litt på "square butt" på nettet og fant at det visstnok - på verdensbasis - er massevis av kvinner som føler de har firkanta ræv og derfor søker hjelp til hvordan de kan trene, "shape" og "tone" muskulaturen (spesielt Gluetus Medius) best mulig for å motvirke firkant-rumpa si.

:)

Uten å ha gått nøye igjennom de ulike råd en kan finne om en skulle være så ulykksalig å være diagnostisert med firkant-rumpe, så ser det likevel, ved første raske gjennomgang ut som om squats ikke er ansett som veldig bra, nei... Lunges og utfall virker å være mer den "rosa" medisin som foreskrives. Kommer ikke til å bruke noe mer tid på å studere dette inngående - men er fortsatt litt overveldet over det faktum at "square butt syndrome" faktisk er søkbart på verdensveven.

:wtf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei Stein, kan du fortelle hva som er galt her da? Gjerne forklar meg hvorfor brede knebøy IKKE vil øke sjansen for å bygge høye og brede gluteusmusekler? Spesielt interessant å høre hvordan du da kobler ut disse musklene som er en del av bevegelsen.

Komme med kritikk som du ikke kan begrunne er ikke mye imponerende.... Jeg er personlig trener selv og utdannet ernæringsfysiolog og massør og lytter gjerne til dine råd om de er godt begrunnet. Ravlo bare gjegir gammelt nytt, dette er noe alle vet og søk på google på "bodybuilding gluteus" og trykk på bilder og så ser du det du også :)"

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hei Stein, kan du fortelle hva som er galt her da? Gjerne forklar meg hvorfor brede knebøy IKKE vil øke sjansen for å bygge høye og brede gluteusmusekler? Spesielt interessant å høre hvordan du da kobler ut disse musklene som er en del av bevegelsen.

Komme med kritikk som du ikke kan begrunne er ikke mye imponerende.... Jeg er personlig trener selv og utdannet ernæringsfysiolog og massør og lytter gjerne til dine råd om de er godt begrunnet. Ravlo bare gjegir gammelt nytt, dette er noe alle vet og søk på google på "bodybuilding gluteus" og trykk på bilder og så ser du det du også :)"

Jeg ser hva de mener når bodybuildere er i sceneform. Da kan den kanskje kalles firkantet? Ikke helt enig i den definisjonen rent personlig. Men med høyere fettprosent vil jo rompa være rundere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KK er som alltid en god leverandør av nyheter som skal skape frykt, men ikke desto mindre lattermildthet. Etter de fikk den appen er det lett å klikke seg inn på diverse nyheter av den art. I skrivende stund er det artikler som "Ikke dusj mer enn dette", "Nesepilling kan være bra for deg" og "Vasker du alltid jerngryta med såpe?"

Står KK for klin kokos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KK er som alltid en god leverandør av nyheter som skal skape frykt, men ikke desto mindre lattermildthet. Etter de fikk den appen er det lett å klikke seg inn på diverse nyheter av den art. I skrivende stund er det artikler som "Ikke dusj mer enn dette", "Nesepilling kan være bra for deg" og "Vasker du alltid jerngryta med såpe?"

Står KK for klin kokos?

Hvem vasker jerngryter/panner med såpe? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei Stein, kan du fortelle hva som er galt her da? Gjerne forklar meg hvorfor brede knebøy IKKE vil øke sjansen for å bygge høye og brede gluteusmusekler? Spesielt interessant å høre hvordan du da kobler ut disse musklene som er en del av bevegelsen.

Komme med kritikk som du ikke kan begrunne er ikke mye imponerende.... Jeg er personlig trener selv og utdannet ernæringsfysiolog og massør og lytter gjerne til dine råd om de er godt begrunnet. Ravlo bare gjegir gammelt nytt, dette er noe alle vet og søk på google på "bodybuilding gluteus" og trykk på bilder og så ser du det du også :)"

"Bodybuilding gluteus" ? Hvem i huleste sammenligner seg med de største kroppsbyggerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei ung jente på 18 dura rett forbi meg og inn til en av sine faste saltimer. Kjører kun aerobic pluss mageøvelser (selvsagt). HUN hadde det jeg ville kalt firkanta rumpe. Fast og fin, men firkantet. Ergo: Du får firkantet rumpe av saltimer..

Jeg tror vi får firkantet rumpe av å sitte så mye på den, jeg kjenner iallefall tresmak i rumpa etter en kort stund på vond stol eller i bil. Det kan da ikke være bra:whistle:

Uansett, kudos til de som klarer å gjennomføre en aerobictime. Selv har jeg prøvd det èn gang, og klarte å snuble så lang jeg var. Følte meg i det hele tatt dust som ikke klarte å koordinere noen av bevegelsene:bag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi får firkantet rumpe av å sitte så mye på den, jeg kjenner iallefall tresmak i rumpa etter en kort stund på vond stol eller i bil. Det kan da ikke være bra:whistle:

Uansett, kudos til de som klarer å gjennomføre en aerobictime. Selv har jeg prøvd det èn gang, og klarte å snuble så lang jeg var. Følte meg i det hele tatt dust som ikke klarte å koordinere noen av bevegelsene:bag:

Haha, kjenner meg igjen i den siste der ja! Hjelper kanskje ikke så mye på kroppskomposisjonen, men jeg tror jeg hadde hatt godt av litt koordinasjonstrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en person vil altså at jeg skal begrunne hvorfor jeg synes at det er feil av PT å misinformere sine kunder? What? Han må tøyse? Også skal jeg se på bilder på google av de mest genetisk begavede kroppsbyggerene i verden som argumentasjonsgrunnlag for hvorfor ikke Kari utrent Nordmann ikke skal ta knebøy? Seriously?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mest trist er at folk faktisk gjør dette... Selv ble jeg "into" styrketrening i august i fjor. Og det har tatt tid for meg å få nok kunnskap til å se kritisk på slike artikler. Men for et år siden ville slukt denne artikkelen like hel, og trent sånn....

Leste også i en tilsvarende artikkel at hvis man ikke blir kjempesvett, trener man ikke... Jiz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...