Gå til innhold

Valgår!


Kaiman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener du jeg ikke er liberal nok hvis jeg er en venstre mann?

Må en på RV for å være liberal?

Regner med at dette er kødd?

En kan si mye om RV, men at de er politisk liberale er ikke en av dem.

Hvis denne tråden er representativt for den politiske interessen her inne står det dårlig til med demokratiet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dette er kødd?

En kan si mye om RV, men at de er politisk liberale er ikke en av dem.

Hvis denne tråden er representativt for den politiske interessen her inne står det dårlig til med demokratiet :)

Det burde ha ringt en bjelle når trådstarter originalt hadde VALG ÅR som overskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er raskt fremme for å rette opp skriveleif og når andres mening ikke stemmer helt med sin egen.

Uansett:

Vil fortsette med å se hva folket stemmer, og spesielt her inne hvor det er overtall av sunne folk

Lurer også på om noen har tatt det ekstra steget og er medlem i parti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SP har kjørt seg helt utav alt som er av debatter gjennom å gå for full utrydning av ulv i norsk natur, kun fordi de har bønder som ikke klarer å passe på sine egne sauer.

Har vanskelig for å tro at ulven er så farlig for mennesket som de skal ha det til, siden den ikke har drept et menneske siden 1800-tallet, og da hadde vi ulv i helt enorme antall i forhold til nå.

Statistisk sett er det meste farligere enn ulv: trapper, biler, bier, kyr, hester og hunder.

Blir nok å stemme på Høyre selv. FRP blir hakket for populistisk, og kjører ofte litt feil fokus for min del derav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsettning til de fleste andre, så har jeg ikke bestemt meg på forhånd, før valgkampen er i gang.

Har nok visse poler jeg heller mot, men jeg vil være sikker på at jeg stemmer på det partiet som apellerer mest til meg, med sitt partiprogram, debatter osv.

Slikt endrer seg jo faktisk fra år til år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemte FRP ved sist valg, men ender på Høyre ved kommende valg, og håper på at de får til et samarbeid med FRP.

For å dra igang en liten diskusjon, kan noen av dere nevne 5 ting av betydning som har blitt bedre de siste 2 periodene som arbeiderpartiet har fått sitte?

Ingen? :p

Vel, her er en av tinga som irriterer meg med hvordan ting er i norge akkurat nå.

Brev til Jens vekker stort engasjement - Vestfold Blad

VEIER.

For å ikke snakke om kollektiv transport, dyrere avgifter på alt, (greit nok at de var høye, men at de faktisk har gått betraklig opp de siste årene), dårligere helse tilbud, skoler som forfaller, +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SP har kjørt seg helt utav alt som er av debatter gjennom å gå for full utrydning av ulv i norsk natur, kun fordi de har bønder som ikke klarer å passe på sine egne sauer.

Har vanskelig for å tro at ulven er så farlig for mennesket som de skal ha det til, siden den ikke har drept et menneske siden 1800-tallet, og da hadde vi ulv i helt enorme antall i forhold til nå.

Statistisk sett er det meste farligere enn ulv: trapper, biler, bier, kyr, hester og hunder.

Har lyst til å ta denne diskusjonen videre, men er ikke en tråd om rovdyrpolitikk (noe som kanskje er like greit).

Foreløpig gir jeg stemmen min til høyresiden i politikken, men bytter litt på hvilket parti etter om det er lokalvalg eller stortingsvalg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å ta denne diskusjonen videre, men er ikke en tråd om rovdyrpolitikk (noe som kanskje er like greit).

Jeg har fortsatt til gode å høre fornuftige argumenter for at ulven skal jaktes til utryddelse i Norge, annet enn tøys og svada fra bonderednecks som jakter og skyter på det aller meste. Og det inkluderer egne uvitende redneck-søskenbarn som ikke har sett mer av verden enn litt av Norge og Danmark.

Så, om du har noe annet å fortelle, kjør på^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt til gode å høre fornuftige argumenter for at ulven skal jaktes til utryddelse i Norge, annet enn tøys og svada fra bonderednecks som jakter og skyter på det aller meste. Og det inkluderer egne uvitende redneck-søskenbarn som ikke har sett mer av verden enn litt av Norge og Danmark.

Så, om du har noe annet å fortelle, kjør på^^

Dette svaret ditt gir meg en formening om at du knapt har satt dine ben ut av byen noen gang.

Det er en patetisk og nedlatende holdning til folk som bor på bygda og er en fordummende holdning som legger premissene for en oppegående debatt helt død.

Hvis debatten skal domineres av folk som ikke klarer å ha to tanker i hodet samtidig og å sette seg inn i hvorfor andre har en annen mening vil den aldri føre noe sted.

Ulv har jeg ikke noen erfaring med, men jeg har hytte i det mest bjørnetette området i Norge og kan si at det er lett å sitte i asfaltjungelen og være bombastisk, men når du har bjørnen helt innpå tunet på hytta rett som det er eller går deg på den i skogen er det ganske lett å skifte mening.

Nærhet til rovdyr og opplevelser med rovdyr gir folk som regel litt mer realistisk grunnlag for å uttale seg enn å ha en romantiserende holdning til dette.

Det er nå over 100 år siden noen ble drept av bjørn i Norge, men dette kommer hovedsaklig av at vi knapt har hatt bjørn i Norge i denne perioden.

I Sverige og Finland med betraktlig større bestander enn oss har det forekommet mange bjørnedrap i moderne tid.

I 2007 ble drept et menneske av bjørn bare noen mil fra der jeg har hytte på svensk side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svaret ditt gir meg en formening om at du knapt har satt dine ben ut av byen noen gang.

Det er en patetisk og nedlatende holdning til folk som bor på bygda og er en fordummende holdning som legger premissene for en oppegående debatt helt død.

Hvis debatten skal domineres av folk som ikke klarer å ha to tanker i hodet samtidig og å sette seg inn i hvorfor andre har en annen mening vil den aldri føre noe sted.

Ulv har jeg ikke noen erfaring med, men jeg har hytte i det mest bjørnetette området i Norge og kan si at det er lett å sitte i asfaltjungelen og være bombastisk, men når du har bjørnen helt innpå tunet på hytta rett som det er eller går deg på den i skogen er det ganske lett å skifte mening.

Nærhet til rovdyr og opplevelser med rovdyr gir folk som regel litt mer realistisk grunnlag for å uttale seg enn å ha en romantiserende holdning til dette.

Det er nå over 100 år siden noen ble drept av bjørn i Norge, men dette kommer hovedsaklig av at vi knapt har hatt bjørn i Norge i denne perioden.

I Sverige og Finland med betraktlig større bestander enn oss har det forekommet mange bjørnedrap i moderne tid.

I 2007 ble drept et menneske av bjørn bare noen mil fra der jeg har hytte på svensk side.

Takk, men har familiehytte både i indre Finnmark, og langt til skogs i fjellet på sørlandet, og har satt føttene mine utenfor asfaltjungelen mesteparten av livet mitt.

Jeg skjønner ikke hvilken RETT vi har til å utrydde en dyreart som hører hjemme i norsk natur.

Om jeg oppholder meg i et område med ulv, bjørn eller andre farlige rovdyr, så tar jeg forhåndsregler og aksepterer risikoen.

Om jeg kjører bil, så aksepterer jeg risikoen. Jeg blir ikke forbanna og skal forby bilbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...